19 april 2024, 03:33:38

motortrailer

Gestart door gust, 26 oktober 2013, 17:14:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

IJSBLOK

1 goldwing is circa 400 kg, dus twee....

Gevolg is dat je inderdaad een geremde en gekeurde aanhanger moet hebben !

+ een auto die dat gewicht mag sleuren, en bovendien ook gekeurd is voor zijn trekhaak....
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

wing67

awel, den deze inclusief een dikke wing er in voel je zelfs nog niet achter een klein diesel'ken hangen ...  :great: :great:


IJSBLOK

Maar de vraag hier is: heb je daarin nog plaats voor een tweede Wing ?
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

wing67

Citaat van: IJSBLOK op 27 oktober 2013, 22:00:36
Maar de vraag hier is: heb je daarin nog plaats voor een tweede Wing ?
zoals ik al enkele postings eerder vermeld had, zowel niet in de S1  of in de S2 !

goofy

Citaat van: wing67 op 27 oktober 2013, 21:31:08
wat is er boven de 750kg ? dan moet je een geremde aanhanger.. , of ... :017: :017:
[/qu
de meeste auto 's zijn gekeurd om een aanhanger van 750kg te trekken,wil je meer trekken moet je inderdaad een rem op de aanhanger hebben
en ieder jaar naar de keuring.2 gw + gewicht van aanhanger is boven de 750kg.

juno61

Hier se is het zoiets dat je zoekt



groetjes
Rafke  :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

wing67

zet daar maar ne goeien dikke kamion voor om te trekken ... :017: :17: :grin: :king:

juno61

heb een goede vriend die zo een gesloten remork heeft,,
die trouwens te koop staat ,deze word getrokken door een 1900cc
hier hebben drie race machines tegelijk ingestaan ,
het probleem is dat er boven de laadklep een gedeelte is ,
waardoor je een Goldwing lichtjes moet schuin
houden om die binnen te krijgen
zal straks eens langs gaan en eens een paar foto's maken
mijne Gl 1200 heeft er ingestaan en ik denk dat dat er net geen tweede inging

rafke  :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

juno61

28 oktober 2013, 15:16:37 #23 Laatste wijziging: 28 oktober 2013, 17:29:15 door juno61
 :s_hi: Hier ben ik dan terug met een paar foto's van de remork

merk :Dalery Rebel1
          geremd enkel as
          bouwjaar 2007







hier vind je de exacte maten
http://www.dalery.nl/rebel-1-eco/

binnenkort zal deze op 2dehands staan
groetjes
rafke  :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

wing67

1m55 breed  :017: :017: krijg je ook geen twee wings naast mekaar geplaatst neem ik aan...  :iagree: :king:

juno61

 :iagree: :iagree: :iagree: Stefan

een vriend van mij beweerd als je in deze remork
een eerste goldwing achteruit binnen rijd en de tweede vooruit dat het wel zou gaan ,
zelf betwijfel ik het
groetjes
rafke  :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

highlander

Klopt wing67 een gewone aanhanger met 1 gw is geen enkel probleem dat voel je niet dat die erachter hangt.
Maar trek maar ééns een autoremorque met 800 kg erop, geloof me dan rijd je in de bergen niet tehard meer.
Heb met een soortgelijke ééns gereden, met een harley erin en dat voel je niet.
Met een pgs en daar een GW op is nog beter.
Maar 2 GW ergens op krijgen ben ik nog steeds benieuwd naar.
ééntje achteruit de remorque op zal volgens mij ook al niet simpel zijn.

wing67

Volledig mee eens Highlander, en een wing achteruit naar binnen, en dan op zijn middenbok vastsjorren..  :017: :017: of hoe zie ik dat  :017: :017: ook geen simpele opdracht, rekening houdend dat deze "vaststaat" en zonder brokken er terug uitkomt...  :sign0065:
Normaal zet je een motor op een aanhanger (of in een bus) in een wielklem, --> vooruit !! en dan met de nog te voorziene extra spanbanden, want deze ligt sneller op zijn sokken dan je denkt..   :grin: en dan kost het pas geld ...  [IMG]http://smileys.on-my-web.

highlander

volgens mi de enige juiste manier wing67

Herkules

De enige echte oplossing :




:85: :85: :85: :85: :85:

Je kan er makkelijk 6 meenemen in de vrachtwagen en een ton of 15 bagage in het aanhangwagentje....  :grin:

Als ik jou was zou ik toch voor een gesloten oplossing kiezen.... je wil anders niet weten hoe de motor er uitziet na wat slecht weer... ! :shocked:
Deze gebruik ik en is ruim voor één, maar te klein voor 2 :



Heeft een binnenbreedte + hoogte van 160 cm, en toch smal omdat vloer boven de wielen ligt.  Dit is wel speciale lage versie met kleine wielen, zodat je een lage vloerhoogte hebt.  Dan rij je de motor er makkelijk in.  De afzinkbare zijn natuurlijk veel handiger, maar wielen staan buiten en je wordt dus een pak breder.  Om er één te huren voor 2 GW's zal niet makkelijk worden... is zowat buiten categorie. 
Let op : met dergelijke aanhanger moet je minimum over BE-rijbewijs beschikken...
Herkules