Plan B, of beter gezegd Plan-X!

Gestart door xel, 5 april 2019, 14:15:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xel

Eigenlijk was ik van plan om in 2018 de nieuwe DCT-Tour-Airbag Wing te kopen. Mijn proefrit was alleszins overtuigend. Ik zocht al lang naar iets dat een beetje wendbaarder is, een beetje lichter en natuurlijk DCT heeft. De kleinere koffers en topcase, dat stoorde mij een beetje, maar niet erg.

Maar dan moest ik wel van mijn geliefde 40th-Anniversary zien af te geraken, die nog maar 20000km op de teller had. En er zaten al alle opties op, die ik wilde hebben. Dat zijn er niet veel, maar ze waren er allemaal.

Dus heb ik mijn spaarvarken geslacht en de Wing te koop gezet. Om op de nieuwe terug alles zo te krijgen als ik wilde, moest ik wel 19000.-€ bijleggen.
Maar de verkoop ging niet zo eenvoudig als ik gedacht had. Ik denk dat dat de laatste keer was dat ik probeer iets aan particulieren te verkopen. Men krijgt daar echt raar volk over de vloer. Maar de details wil ik hier niet neerpennen, dat zou een lang verhaal worden.

Uiteindelijk reed ik dus met mijn zwart-roode door de lange hete zomer van 2018, en telkens als ik van mijn werk naar huis reed, vroeg ik me af of ik niet zot was. Zo'n mooie motor af te staan, zo goed als nieuw, en dan een klein fortuin bij te leggen om uiteindelijk een andere te krijgen, die ik weliswaar beter vond, maar die niet een wereld van verschil zou maken.

Dus rijpte er een ander plan. Plan B zullen we maar zeggen. Ik kon de Wing behouden en het spaarvarken in een bijkomende motor investeren.

Ik speelde al lang met het idee om een soft-enduro te kopen. Niks voor het zware terrein, gewoon zo af en toe over een paar onverharde wegen knallen. Maar niet zo groot als een BMW GS of een Africa Twin.
En dan speelde ik ook met het idee, om ooit een grote scooter te kopen, gewoon voor het alledaags rijgemak, met automaat, en waar men ook eens zonder leren pak en botten kon opkruipen om naar het centrum te rijden. Maar allebeide, dat ging ook weer niet, wegens geen plaats in de garage. En toen kreeg ik ineens een Honda in de gaten, die dat allemaal in één motor verenigt: de X-ADV.

Ik mocht tijdens een onderhoud van de Goldwing voor een paar uren met een X-ADV van de verdeler rondcrossen, en ik was verkocht. Het is een scooter, het is een soft-enduro, het is wendbaar, met zijn 750cc is het snel genoeg, en: het heeft DCT!

Uit Plan-B werd snel Plan-X, en dat was de beste beslissing, die ik in lange tijd genomen heb. Sedert de X-ADV in huis is, heeft de Wing nog maar drie ritten gemaakt. De rest ging met de X-ADV. Onafdingbaar: extra voetsteunen erbij gekocht. Als je de voeten op die steunen zet, dan is het precies een lichte sportmotor. Zet je de benen recht op de treeplanken, dan rij je met een scooter. En leg je ze van voor op de schuine treeplanken, dan waan je je op een cruiser met highway-pegs. Alles in één motor. Ik kan het niet meer missen. En het beste: ik kan mijn geliefde Wing houden!
GL1100 Interstate bruin, 1981
GL1500A rood, 1991
GL1800A champagne, 2003
GL1800 40th Anniversary Edition, 2015

IJSBLOK

Voor in de stad had ik mij per ongeluk een Vectrix aangeschaft, en daardoor is de Wing ook meer in de garage gebleven...

Nu wil ik de Vectrix verkopen, maar er komt niemand  :sign0065: :sign0065: :sign0065:


Dus groot gelijk met je aankoop xel, maar morgen kom je toch met de Wing hé?
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD