Goe Begonnen 2017 op 29 april

Gestart door IJSBLOK, 13 november 2016, 21:01:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

IJSBLOK

13 november 2016, 21:01:15 Laatste wijziging: 13 december 2016, 22:57:02 door IJSBLOK
Beste mensen,

Alvast nu de datum vastleggen voor volgend jaar heeft wel voordeel: dus noteer nu al in uw agenda:

Goe Begonnen 2017 op 29 april 2017 in de buurt van Turnhout !



We gaan het "breed" doen in 2017:

We werken samen met de Samaritan Riders, net als wij motorfiets-liefhebbers met hun hart op de juiste plaats. Er zal in 2017 dan ook een collectebus geplaatst worden, en we hopen dat iedereen zijn duit in het zakje doet.

Bedoeling is dat we dit ook kenbaar maken bij de Toerbuffels, die zitten vooral op facebook bezig, hoorde ik. Uiteindelijk rijden ook zij veelal met uit de kluiten gewassen motorfietsen, en is de examen-slalom voor hen ook niet meteen een haalbare kaart.

Met andere woorden, hou alvast die datum vrij, verdere info volgt!

mvg

IJSBLOK
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

Bikervivi

industriedijk14 Turnhout, sorry dat in niet vroeger gereageerd heb, per totale in mijne zetel
Roadrunner 2010

IJSBLOK

Lees ik van ervaren docenten (vanuit Nederland) de volgende tekst:

CiteerEen rijvaardigheidstraining die is gericht op risico vermijdend rijgedrag voor motorrijders. Deze training is onlangs in opdracht van het Ministerie onderzocht door de stichting SWOV (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid) in samenwerking met Royal Haskoning/DHV. Dit betrof het eerste Europese wetenschappelijk onderzoek naar het effect van voortgezette rijopleidingen waarbij werd geconcludeerd dat gedrag van verkeersdeelnemers te beïnvloeden is door een eendaagse training. 

Met andere woorden, Goe begonnen is dus echt wel héééééééél belangrijk!
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

IJSBLOK

Heb ondertussen bij de SWOV de volledige tekst opgevraagd, worden we wie weet nog slimmer van!
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

eric vdl

als er niets in de weg komt zal ik er ook zijn, wil dit eens mee maken :great:

juno61

 :sign0098: Eric

ik zal er strikt op toezien dat iemand hier,
zijne Wing dan ,Fatsoenlijk parkeert  :lipsrsealed:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

eric vdl

 :s_laugh
Citaat van: juno61 op 27 november 2016, 09:44:43
:sign0098: Eric

ik zal er strikt op toezien dat iemand hier,
zijne Wing dan ,Fatsoenlijk parkeert  :lipsrsealed:
:s_laugh: ja dat moet je doen :13:

IJSBLOK

Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

juno61

 :19:  :29: :lol_hitting:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

IJSBLOK

Citaat van: Bikervivi op 16 november 2016, 16:38:28
industriedijk14 Turnhout, sorry dat in niet vroeger gereageerd heb, per totale in mijne zetel

Beste Vivke, als je dat ingeeft op google maps zit je in de wei in Turnhout... Klopt dat adres?
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

juno61

zou moeten Kloppen Frank

daar gaat Jaarlijks de Motorzegening door of "Bless the Bike "
met lekkere soep met Ballekes

Rafke  :13:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

IJSBLOK

En door dat wijwater groeit er zo veel gras  :017: :017: :017:
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

juno61

door al dat wijwater zou ik moeten groeien jaaaaa
elke keer ik aan de beurt kom ,
zegt Vivian tegen onze Padre dat ik serieus gewijd moet worden ,
en dan zie ik eruit juist of ik door een bui gereden ben Pfffffffffff   :96:
volgend jaar regenpak aandoen  :93:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

IJSBLOK

Ondertussen de tekst gekregen van dat Nederlandse onderzoek. Blijkt dat een groot deel van de ongevallen met motorrijders in Nederland lag bij "controleverlies", dikwijls samen met "onaangepaste snelheid"... Ze bespreken dan een aantal mogelijke remedies, en een heel belangrijke gaat over bijscholing of screening:

CiteerEn er is natuurlijk de mogelijkheid om motorrijders beter te trainen? Inderdaad wordt ook het beter trainen van zowel motorrijders als automobilisten als veelbelovende maatregel wordt genoemd. In de praktijk blijkt echter dat er weinig wetenschappelijk bewijs is voor de effectiviteit van motortrainingen. De meeste trainingen zijn niet (wetenschappelijk) geëvalueerd en wanneer dat wel gebeurde, werden tot voor kort geen positieve effecten op veilig rijgedrag gevonden. Een uitzondering is de wetenschappelijke evaluatie van de voortgezette rijopleiding voor motorrijders 'VRO Risico' van de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging KNMV. De 'VRO Risico' is een eendaagse cursus die is gericht op het herkennen en analyseren van potentiële gevaren in het verkeer en het anticiperen daarop. De evaluatie toont aan dat het volgen van deze training op de korte termijn (na enkele maanden) een positief effect heeft op veilig rijgedrag en gevaarherkenning door motorrijders. Ook op de lange termijn (één tot anderhalf jaar na de training) blijken getrainde motorrijders veiliger te rijden dan een controlegroep die geen training heeft gevolgd. De conclusie is dan ook gerechtvaardigd dat hier nog winst is te behalen. Het is in dit verband dan ook best opvallend dat de KNMV wel actief is met het aanbieden van deze cursus, terwijl de rijscholen die motorrijles geven hier relatief passief in zijn. Het is geen boude bewering dat hier kansen liggen, bijvoorbeeld in de vorm van een goede vervolgopleiding die met een gezamenlijk label in de markt wordt gezet. Ook kunnen A-instructeurs actiever worden met het aanbieden van toerritten (want er wordt door veel te veel motorrijders te weinig routine opgebouwd) en dergelijke. 

Ik steek mijn licht eens op bij de KNMV !
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

IJSBLOK

Hopla, gevonden

http://www.knmv.nl/opleidingen/Cursusaanbod-KNMV/VRO-Risico/

Maar wat blijkt, die cursus wordt het volgende half jaar nergens gegeven in Nederland???????

Ik weet genoeg, we gaan het zelf doen, en in dezelfde stijl!
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD