28 april 2024, 22:30:40

Alvast welkom katalan

Gestart door Het GoldWing forum team, 9 september 2012, 20:37:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

katalan

Dank u voor uw wijze raad Robert, zoals ik kan begrijpen is het zeker best om ze terplaatse te gaan bekijken, en bewijzen op papier te vragen.
En welke belangrijke gevoelige punten aan een 1500 moet ik in het oog houden  op roest of sleet als ik ga kijken ?

Maar nog een vraagje als ik mag:   :17: Op hoeveel km moet een 1500 klein of groot onderhoud hebben en de distriebutieriemen vervangen worden, en ook niet onbelangrijk, de respectievelijk kostenplaatjes ?? Hebt u daar ongeveer zo appeupret bij benadering een gedacht van ??

Heb ondertussen nog één gevonden : http://nl.kapaza.be/antwerpen/schitterende-honda-goldwing-aspengade-67254646.htm   dat zijn toch wel erg weinig km's , wordt daar in gefoefelt ???

Ik hoor of zie het wel .
Een vriendelijke Wing

:NIGHT_1:
Anton

wing67

dat is inderdaad een propere wing, maar verdacht weinig kilometers........, ik zou er zeker op af gaan voor die prijs en vragen achter een onderhoudsboekje, dan zal je het snel weten... :great:

juno61

Dacht dat ik deze tijdens mijne zoektocht, naar een wing,
tegengekomen ben ,maar dacht dat deze 65.000 Km had
zou zeggen bellen en informeren

Rafke :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

IJSBLOK

Die laatste heeft verdacht weinig kilometers, en is ook een verdacht lage prijs voor een 1998 ! Maar als je naar de beugels voor de cylinders kijkt, dat is géén 1998: in 1996 zijn die beugels veranderd, dus hier klopt iets niet ! AFBLIJVEN !

Ik volg WEBBIE hier toch ook wel, ik zou eerst naar die goudkleurige gaan kijken... Enig raar stukje aan die goudkleurige is de nummerplaat. Blijkbaar is dat een nieuwe nummerplaat (rood met wit), en heb je dus met een tweede of derde eigenaar te maken. Hoe zit dat dan met die aankoopfacturen ?

Veel kilometertjes hoeven niet meteen een nadeel te zijn: op die met 100.000 km hangt een vlag van de Goldwingclub van België, mogelijk kan één van de leden die hier ook op het forum zitten, eens polsen naar de vorige eigenaar ?

Distributieriemen van een 1500 zouden rond elke 75.000 km vervangen moeten worden, is mij gezegd...
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

katalan

Ik had ook zo een vermoeden dat die met 6500km foefelaré kon zijn, en dan die cylinderbeugels, en wie weet wat nog allemaal  :38: ik ga die dan ook maar uit mijn lijstje verbannen. Enook met sommige Hollanders die in België adverteren moet je zeker extra voorzichtig zijn!!

Ja IJSBLOK, die nieuwe nummerplaat op die goudkleurige was mij ook opgevallen, alsook zijn nickname op 2de hands is APSHAAR , en dat is nu niet echt DE referentie om zaken mee te doen. maar ja , je mag niet iedereen over dezelfde kam scheren hé. Toch maar eens polsen, je weet maar nooit !! spijtig geen telefoonnummer, ik zal hem moeten mailen.

Die zwarte van 1994 met 103000km,..... is ne zwarte,.... en dat is toch nogal zwart, maar misschien beter ne goeie zwarte dan ne slechten in een ander kleur ??? en hier heb ik het wel over die GoldWing hé.... ben gene rassist!!!
Het zou inderdaad wel handig zijn indien iemand op dit forum de eigenaar Briuol Jeannick zou kunnen polsen over de background van die Wing. Misschien toch al eens bellen hé hé hé.

Zaterdag mijn vrouwke in de lucht gaan zwieren in Charleroi, en binnen 14 dagen terug gaan opvangen, ik hoop alleen dat op het moment dat ze naar beneden komt er gene GoldWing passeerd, want dan heb ik wat voor amaaaiiii, en zij nog meer dat arm schaap  :angel:  Ik ga voor alle zekerheid maar een trampolineke mee pakken !! ze kan dan terug naar Budapest jumpen ocharme !! Néé néé, alle gekheid op een stokje, ik zal blij zijn als ze terug is.

En misschie........n ondertussen al een machie.......n gekocht ???? :67:

Robert

De NR plaat kan aan gevraagd zijn
Weet je anders hoeveel andere mensen er voor al mee hebben gereden?

De kleur is alleen voor jezelf belangrijk

Wat je in het oog moet houden bij de 1500?
Dat zal je aan de 1500 rijders moeten vragen
Vroeger hebben ze me eens verteld dat de 1500 gevoelig is aan de middenbok en de ophanging van de koffers
Voor de rest zoals bij alle motoren, de remmen, dichtingen van de voor en achter vering, olie lekken,...
Als je gaat kijken naar een wing, voor je de motor laat starten,voel je er best eens aan
Een warme motor wil zeggen dat hij al gedraaid heeft op voorhand
Deze moet koud zijn
Als hij van de eerste keer start, ben je al voor 90%zeker
Voor de rest laat ik de 1500 rijders aan het woord

1200 Aspencade 1985 Satellite Blue Metallic
GONE WITH THE WING

katalan

Bedankt Robert voor de tip , wordt genoteerd !! :c017:

Ik ga er toch rustig de tijd voor nemen zulle .

Groetjes
Anton

Robert

op een dag vind je uw wing wel
1200 Aspencade 1985 Satellite Blue Metallic
GONE WITH THE WING

juno61

13 september 2012, 21:44:24 #23 Laatste wijziging: 14 september 2012, 12:19:46 door juno61
 :s_hi: Katalan

Zelf bij de aankoop van de mijn heb ik  op volgende punten gelet
- dichtingen van de voorpoten
- staat van de remschijven
- in hoevere dat het mogelijk was de achtervering
- Staat van de uitlaat
- Cardan of deze niet vochtig of lek was
- na de wing een tiental minuten gestart te hebben (gestart in Koude toestand)
  deze stilgezet ,en de Wing twee meter vooruit gezet om te zien of deze nergens gelekt had
- en natuurlijk ook een beetje het uiterlijke ,dat het toch een proper machientje is

bij aankoop is er nieuwe oliefilter ,nieuwe olie ,Bougies en luchtfilter vervangen
de distributie riem zal volgend jaar in januari vervangen worden
tesamen met de olie van de vorkpoten , Cardan ,Remolie en koppelings olie
je weet goeie gesmeerd ,goeie gebold héééééé

Greets
rafke :victory: :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

juno61

 :s_hi:

ben hier nog een proper machientje tegengekomen

http://www.motorpaleis.be/gsm/ProductInfo.aspx?ID=26506&ListID=54&sortfield=TopSecondHand&sortdir=DESC

onze Ijsblok zijne wing komt ook van hier

greets
rafke  :victory: :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

wing67

dat is ne hééle mooie, in een mooie kleur, en de prijs valt ook nog mee vind ik .... :great:

IJSBLOK

Moet zeggen dat de service na verkoop daar wel eerlijk was... Ik had nog een nieuwe ruit te goed, en die is er ook op gezet. En ik heb ook zoveel betaald 2 jaar geleden voor een 1992, dus ja... Deze heeft wel een beetje meer kilometertjes als de mijne toen.

Mij was toen gezegd van "let vooral op het achterwiel: als dat mooi gekuist is, dan is de Wing meestal erg goed onderhouden ook..."
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

katalan

Hey everybody,

Rafke, alles staat netjes opgeschreven hé , bedankt,  :sign0098:

en die ferme Wing( ja natuurlijk, der besta niks anders dan ferme Wings) daar in Beringen, da is e bitske boven mijn voorzien budjet, en aangezien dat da nen handelaar is, is pingelen geen optie denk ik.

Ja IJSBLOK, het zijn de kleine onopvallende dinges die iemand kunnen blootgeven.
Die goudkleurige en die zwette zijn ondertussen al gezakt in prijs. 

IJSBLOK

Die goudkleurige is wel de moeite, denk ik...

Maar kan iemand mij hier uitleggen waarom op de achterzijde van die Wing SE staat, wat me logisch lijkt, maar de afdekkappen onder het zadel (waar aan de rechtse kant de batterij zit) geen two-tone zijn ?
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

katalan

IJSBLOK, of mag ik Frank zeggen, ik denk dat "SE" betekend" Special Edition" , zou da nie kunnen ???