28 maart 2024, 10:43:05

2013 goe begonnen

Gestart door IJSBLOK, 11 januari 2013, 20:43:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

IJSBLOK

Ja ja, een nieuw jaar, goede voornemens, blablablablabla...

Net zoals de voorbije twee jaar zullen we ook dit jaar bij het begin van het seizoen met onze Goldwing even moeten oefenen om toch weer dat tikje extra zelfvertrouwen, evenwicht en rijvaardigheid op te frissen !!!!

De datum is geprikt (heb ik heel democratisch alleen met mezelf gedaan, want anders komt er toch niks van!)...

Hou zaterdag 13 april 2013 alvast vrij, het wordt een zonnige dag en jullie gaan zweten !

We zetten een parcourtje uit, met toch weer wat extra moeilijkheden erin.



Maar we doen iets speciaals. Ik weet het wel, iedereen heeft ook bij het besturen van zijn Wing een "zwak plekje", iets dat nooit zo goed lukt als de rest. Welnu, misschien is dat iets waar we die dag kunnen aan werken. En omdat dit mogelijk wat complexen geeft om dat hier 'openbaar' te melden, hebben jullie de kans tot 15 februari om dit via mail of PB aan mij te melden, wat je toch nog eens even voorgedaan of uitgelegd wil hebben. Ik verwerk dat dan in de "dagtaak" van 13 april zonder bronvermelding, en dan ben je ook weer geholpen...  Gooit u  maar !
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

wing67


juno61

Zelf ,zal ik zoals in al de vorige edities ,proberen erbij te zijn
heb deze datum dus ook al genoteerd
Frank  :sign0098: :sign0098:

Rafke  :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

lodde

Is dat zoiets als de bochten in 2012, dan kom ik ook, waar ik zwaar moet aan werken is traag kort draaien zeker met mijn finne achterop en aan hoge snelheid 120 kort snel al remmende ontwijken.

wing67

11 januari 2013, 21:50:20 #4 Laatste wijziging: 11 januari 2013, 21:54:32 door wing67
och Lodde, zo mankeren we allemaal wel iets jongen, ik kan niet stapvoets rijden, want dat val ik op mijn gezicht, een bocht naar links gaat wel, tegen goeie speed, maar naar rechts lukt ook weer niet, dan lig ik op mijne zij, en kan zo nog even doorgaan, rij dan liefst van al over de E40 van limburg naar de kust, en hoop dat ik op de ring in brussel niet te veel file heb, want anders kan ik een afspraak maken bij de spuiter ...., je ziet maar, nobody is perfect ....  :grin:

IJSBLOK

Jammer dat ik nu een datum op een zaterdag heb vastgelegd, op een dag in de week zou je het 'file-filteren' kunnen oefenen op de Antwerpse Ring !
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

wing67

Citaat van: IJSBLOK op 11 januari 2013, 22:08:27
Jammer dat ik nu een datum op een zaterdag heb vastgelegd, op een dag in de week zou je het 'file-filteren' kunnen oefenen op de Antwerpse Ring !
ja halloooo zeg, nu niet beginnen met moeilijke woorden héé, t is al erg genoeg met mijne rijstijl....  :017: :13: :grin:

Jantje Beton

 :017: Alé dan alweer een dagje opoferen het is dan suikerkeest   :017: :13: :iagree:
<br />Wees niet bedeesd want Jantje is op het forum geweest

JohanVP

Awel voor mij is da een U-bocht maken aan de rechterkant.
Ik weet wel, dat moet je alleen in Engeland kunnen,
maar telkens als me dat overkomt is het alsof ik om mijn fietsje met dikke benden zit en alle momenten op mijn smikkel ga vallen.
8-vormen en dat van toestanden is ook mooi meegenomen.
Alle, daar de BBQ niet doorgaat zal ik dit weekend voor het forum reserveren.
bij deze ....
JohanV
GL1800DL 2012  104000km
roadrunner 2012
[IMG]

IJSBLOK

Niet ongerust zijn of bang zijn voor "onkunde", iedereen heeft zijn 'goede' en zijn 'slechte' kant om bochten te nemen, net zoals heel veel mensen ook met hun auto een goede en een slechte kant hebben om te parkeren in een straat met eenrichtingsverkeer...

Maar het kan geen kwaad om dat in het begin van 't seizoen terug een uurtje in te oefenen...
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

juno61

 :iagree: :iagree: :iagree: :iagree: Frank

:sign0098: :sign0098:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

Cooper

PB hoeft voor mij niet hoor. Keren over de breedte van een éénvaksweg is voor mij aartsmoeilijk. Dus dit mag je ook incalculeren Frankske.
Dan zal ik zien dat ik er die dag kan bijzijn.
roadrunner 2011<br />roadrunner 2012<br /><br [/URL]<br />Starrider: 

IJSBLOK

Wordt allemaal genoteerd, mannen (en vrouwen...)
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

juno61

Het ligt niet zozeer aan ons ,de bestuurders van een Goldwing ,
dat we met zijn allen problemen hebben met het draaien op een éénvaksweg ,
het ligt wel degelijk aan de goldwing zelf ,
heb deze probleem ondervonden met de  GL 1500 en gezien (vorig jaar)
dat dit probleem zich ook voordeed met de GL1800

met de oefening van het slalomen ,geraakte de GL 1200,perfekt door deze slalom
terwijl met de Gl 1500 en Gl 1800 de kegeltjes omgereden werden ,
dit ligt ongetwijfeld aan de Basis van de verschillende Goldwings ,
Nu "oefening baart kunst " zeggen ze wel eens maar denk persoonlijk dat het toch een moeilijk punt
zal blijven ,dit natuurlijk afhankelijk van de straatbreedte en of er een borduur steen is of niet.

Rafke  :victory: :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

chrisbiker

 :13: :13: :13: yep oefeningen  :s_laugh: :s_laugh: ik heb het opgeschreven, dus het staat vast  :85: :85: :85:
Een week-end zonder crème......is een week-end niet geleefd.