Fbmc Vvmf manifestatie 14 september 2013

Gestart door stout mike, 10 juli 2013, 19:47:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

chrisbiker

Citaat van: juno61 op  9 augustus 2013, 22:56:42
:s_hi: Stefan ,

het is maar een voorstel ,
voor mij is het overal goed om samen te komen


Wie  van de Limburgers denkt mee te gaan op 14 September ????

- Wing67 ....Stefan
- Juno61 .... Rafke
:13: :13: oppasden Antwerpen, wij hebben met snelle Limburgers te maken  :85: :85:



Rafke  :victory: :victory:
Een week-end zonder crème......is een week-end niet geleefd.

Bikervivi

Roadrunner 2010

IJSBLOK

Ik weet dat ik me hier misschien niet populair mee ga maken, maar mag ik vragen waarom die affiche enkel over de technische controle gaat ? Of gaat die hele betoging enkel over de jaarlijkse technische controle ?

Daar heb ik "an sich" geen probleem mee, als dit op een behoorlijke manier gebeurt. Remmen en verlichting MOETEN nu eenmaal goed werken, het chassis mag geen breuken vertonen, en zo voort...

Als dit dus de algemene teneur is van die betoging, dan ga ik me er van distancieren, want naar de buitenwereld lijkt het dan immers dat """die hooligans op die motorfietsen nu zelfs niet willen dat hun motorfiets qua veiligheid gecontroleerd wordt !!!"""


Vergeet niet dat het verzet nu gaat over wetgeving die al door Europa is goedgekeurd, en dus haast onmogelijk nog kan ongedaan gemaakt worden. We zijn te laat !


Zijn we dan niet beter af als die 'belangenverenigingen' zich eens samen met de overheid gaan bezinnen over hoe die controles ingericht en uitgevoerd moeten worden ? Geen flauwekul controleren, maar de veiligheid van die fiets onderzoeken ? Daar hebben wij met zijn allen vééééééééééééééééél meer aan.
Of ga je bij die 'betoging' liever op je bek omdat die zondagrijder met die Harley opeens na 15 jaar (en slechts 2000 km) een klapband krijgt vlak voor je neus ????


't is maar een bedenking hier...
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

Veerle

 :iagree: :iagree: :iagree: :iagree: :iagree: :iagree: :iagree: :iagree: :iagree: :iagree: :iagree:

Inderdaad Frank om de keuring tegen te gaan zijn ze te laat.....die wet is goedgekeurd.
En eigenlijk moet ik me wel een beetje bij je gedachte aansluiten...voor ieders veiligheid is het misschien niet slecht om een motokeuring te houden.
Rob heeft een collega op werk en die heeft zich een vervallen motor gekocht voor een prikje en is nu volle bak bezig om hem rijklaar te krijgen...let wel zonder enige technische scholing of verstand van zaken....heeft al verschillende keren "in panne" gestaan.
Vraagt raad rond zich aan medecollega's maar daar stopt het ook....Rob heeft hem aangeraden om prof hulp in te schakelen maar dat wil hij niet...te zwaar prijskaartje denk ik!
Rob zou voor geen geld van de wereld met die zijn motor op de baan durven te rijden...het is ook voor zulke toestanden dat die controle misschien toch nog zo slecht niet is!
Niet beginnen melken over de toeters en bellen en opsmuk die men heeft aangebracht....maar simpel wel de technische en rij-veiligheid controleren lijkt mij ook toch geen overbodige luxe. En vooral voor de old-timerkes op de baan. Misschien komt het wel zoals bij de wagens??? De eerste 4 jaar geen technische controle nodig en dan enkel om de 2 jaar tot de leeftijd van 10?  :victory: :victory: :victory:
Echte vrienden zijn vrienden die alles van je weten en toch van je houden !

Bikervivi

heb je tijdzaterdag 14 september 2013

       
  • Beste motorrijders en motorrijdsters,

    Neem even rustig de tijd om deze tekst aandachtig te lezen.
    Ik ben namelijk een zeer bezorgde motorrijder als het over onze verdere toekomst gaat.
    Velen onder ons zijn zich niet bewust van welke zware onweerswolken er boven de motorrijders hun helm hangen....
    Daarom even alles op een rijtje zetten in verstaanbare taal, in de hoop dat het eindelijk tot jullie zal doordringen, en dat we uiteindelijk met vele andere lotgenoten in actie zullen komen.
    Voor ons motorrijders en motorrijdsters is het vijf voor twaalf, ik zou zelfs durven zeggen bijna zo goed als twaalf.
    Wat velen niet weten is dat er de laatste maanden achter de schermen ( bij de politici ) heel wat bedrijvigheid is, als het ware een echte heksenjacht op motorrijders.
    Dit geld niet enkel op Europees vlak, maar ook voor ons eigen land.
    Men kan zelfs zeggen dat ons land mee aan de oorzaak ligt van dit alles, het zijn onze onbekwame politiekers die iedere keer weer nieuwe voorstellen doen om binnen Europa de motorkeuring er door te krijgen.
    Ondanks de beslissing die na de demo van vorig jaar te Brussel genomen was door Europa, om nog 3 jaar te wachten en verdere onderzoeken te doen naar de oorzaken van ongevallen met motorrijders, vonden enkele van onze politici waaronder Durant en Saïd El Khadraoui het nodig om toch nog snel even in de Europese pot te roeren.
    Met alle gevolgen van dien, namelijk de keuring voor motoren die uit de lijst geschrapt was, werd uiteindelijk mee terug in de lijst gezet en behaalde een nipte meerderheid  ( voor de invoering van een Europese keuring ).
    Al vele jaren strijden we tegen de motorkeuring, maar de laatste jaren komen er steeds minder motorrijders op voor hun rechten, en zeker wat ons land betreft.
    Op dit ogenblik zijn verschillende van onze buurlanden kwaad op ons land omdat wij de oorzaak zijn van dit alles, verschillende andere Europese lidstaten zien het nut van een Europese motorkeuring niet in.
    De vroegere staatssecretaris van mobiliteit Etienne Schouppe ( de grootste politieke kluns ooit )is uiteindelijk degene die enkele jaren geleden de definitieve aanzet heeft gegeven, toen ons land zes maanden de Europese touwtjes in handen had.
    Maar beste motorrijders dit is niet alles, ondertussen is er een vernietigend dossier in de pers verschenen ( onderzoek naar ongevallen met motorrijders ), waar wij zeer slecht uitkomen.
    Wij zelf zouden in meer dan de helft van de ongevallen aan de basis liggen van het ongeval?
    En net zulke zaken vinden politici de aanzet om ons nog meer te viseren.
    Uiteraard worden deze onderzoeken en de daaruit volgende beslissingen genomen door mensen die niets van motoren kennen!!!!
    Maar de keuring is niet het enige dat ons zorgen baart, er werd opgeroepen om de motorrijders veel strenger te gaan controleren, en dit op verschillende zaken.
    Ik hoop dat voor één keer alle motorrijders en motorrijdsters, ongeacht tot welke club of tot welke vereniging men ook behoort zullen deelnemen aan de manifestatie te Brussel op zaterdag 14 september 2013.
    Sta er even bij stil dat het iedereen van ons zal treffen, de oproep is gericht naar alle motorrijders maar zeer specifiek naar de Vlamingen, dat onze Waalse collega motorrijders massaal aanwezig zullen zijn daar twijfel ik niet aan.
    Wat de Vlamingen betreft is dit iets anders, zij ondergaan alles maar zoals makke lammeren en reageren pas als het kalf verdronken is, en er niets meer aan te doen is.
    Laten we hopen dat jullie deze keer massaal zullen reageren, dat we dit keer met minstens 15.000
    ( van de meer dan 430.000 motorrijders  ) Belgische motorrijders en motorrijdsters in Brussel zullen staan.
    Kom voor één keer zelf eens buiten, en ga er niet van uit dat een ander het in jullie plaats wel zal oplossen, met deze ingesteldheid zal het zeker niet lukken, maar als jullie graag voor alles en nog wat willen betalen mij niet gelaten, iedereen is hier voorlopig althans nog vrij om een eigen mening te hebben.

    Stuur deze tekst zoveel mogelijk door, vooral naar motorrijders die niet in een club of vereniging zitten, het zijn net die mensen die niet op de hoogte zijn van deze zaken.
    Ik denk hier vooral aan collega's op het werk die niet geïnteresseerd zijn in motor magazines, of in het weekend de motor gebruiken om met vrienden een gezellige rit te maken of een treffen doen.
    Deze mensen gebruiken de motor enkel om file vrij van thuis naar het werk te rijden en omgekeerd,
    Ze zijn meestal ook niet op de hoogte van de huidige wetgeving voor motorrijders, het zijn deze mensen die we moeten bereiken want zij vormen de grootste groep motorrijders van ons land.
    Voor alle zekerheid nog enkele voorbeelden om duidelijk te maken hoe erg het er voor staat.
    Dit voorbeeld gaat over een collega motorrijder uit Duitsland, deze persoon koopt zich een chopper aan, na enige tijd vind hij dat de druk op zijn lichaam te groot is bij het nemen van autosnelwegen, en beslist om een windscherm te kopen.
    Tot op dit ogenblik geen enkel probleem x aantal Euro's voor zijn nieuwe windscherm, maar ook met de motor naar de keuring om te kijken of dit accessoire voldoet aan de veiligheid, en of het op een veilige manier geplaatst is ( prijs van deze keuring € 70 ) bovenop de aankoopprijs van het windscherm.
    En dit is niet enkel voor een windscherm van toepassing maar ook voor alle andere accessoires die hij eventueel extra op de motor wil zetten.
    Alles wat niet op de motor staat bij aankoop moet apart gekeurd worden voor de veiligheid.
    Dus voor onze Belgische motorrijders die van mening zijn dat hun motor volledig in orde is, denk maar eens na wat je na aankoop van je motor nog extra hebt bijgeplaatst.
    En voor degene die nog in sprookjes geloven en denken dat het hier in ons land nooit zover zal komen, vrees ik dat je het dan lelijk mis hebt.
    Eens er hier een keuring is, is er geen terug weg meer, en kan men er in naam van de veiligheid ieder jaar weer wat extra's bij zetten dat gekeurd moet worden ( zolang het maar geld opbrengt ).
    Misschien het eerste jaar zal er niets wijzigen, maar na iedere nieuwe verkiezing in dit land komt er weer een andere politieke verantwoordelijke die niets kent van motoren en weer eens denkt het warm water te hebben uitgevonden.
    Dan wat de invoering van het Europese rijbewijs betreft ( in stappen ), welke 18 jarige kan het vanaf nu nog bekostigen om op zes jaar 3 keer een andere motor aan te schaffen.
    Inderdaad jullie lezen dit goed 18 jaar max 11 KW , 20 jaar max 35 kW, en 22 jaar boven de 35 KW, dan moet men nog het geluk hebben om telkens te slagen voor de testen?
    Zo zie je maar vanuit Europa is men de motorrijder aan het uitroeien, als we dus niet gaan reageren vinden onze toekomstige generaties de motorrijder enkel nog terug in de geschiedenis boeken.


    Ik hoop dat na het lezen van deze tekst er een hoop motorrijders eindelijk wakker zullen schieten uit hun droomwereld en de realiteit onder ogen zullen zien.
    Laat de organisatoren van deze manifestatie op zaterdag  14 september 2013 niet allen staan in de zeer moeilijke strijd te Brussel, en kom massaal op om onze eigen toekomst te verzekeren en die van de volgende generaties.
    Vanzelfsprekend zou ik zelf de raad willen meegeven aan de cowboys om liefst thuis te blijven, op één wiel rijden en burnouts geven, andere bestuurders in het verkeer hinderen en veel lawaai gaan maken is nu zeker geen goede manier van actie voeren ( maar dit is mijn eigen mening ).
    Dit zal de politiek zeker niet aanzetten om naar onze ernstige argumenten te luisteren, en zal enkel een verkeerd signaal geven naar de buitenwereld.
    Denk eraan wij worden niet aanzien als één van de zwakke weggebruikers, maar door vele mensen als parasieten die men liever ziet verdwijnen uit het straatbeeld.
    De motorrijders komen steeds meer en meer negatief in de pers, dit zouden we deze keer zeker moeten vermijden.
    Hopelijk zie ik jullie samen met de organisatoren van FBMC,VVMF,BBAT massaal verschijnen te Brussel op zaterdag 14 september  2013.
    Laat zien dat men met ons ook rekening moet houden net zoals met de fietsers, waarvoor heel België op zijn kop staat voor een paar hinderlijke snelheidremmers ( wat moeten wij dan zeggen ).
    Vermijden dat de keuring er door komt is te laat, door de afwezigheid van de overgrote meerderheid van onze eigen Belgische motorrijders op het moment dat het nodig was.
    Maar we kunnen op dit ogenblik wel vragen om ons mee te betrekken in de gesprekken en beslissingen over wie, wat, waar, wanneer en hoe er gekeurd zal worden.

    Voor het juiste uur van vertrek en de plaatsen van samenkomst neem een kijkje op de website van VVMF.een kijkje op de website van VVMF.



    The Black Knight  and  Wings66
Roadrunner 2010

stout mike

Een keuring zal er misschien wel komen,maar waarom moet de gewone mens daar dan weer de dupe van zijn,worden we hier nog niet genoeg gepluimd misschien in dit kleine landje de schatkist is nog niet vol genoeg.en hoe en wie en wat zal de keuring in houden?veel onbeantwoorde vragen als je het mij vraagt.ik ga niet zomaar mijn motor aan de eerste de beste pipo geven om hem even op de pijnbank te zetten.ze weten het verdorie zelf niet eens goed hoe men dit allemaal zal doen.nu kun je zeggen ja het is toch allemaal al te laat.daarom juist dat wij ons moeten laten horen en naar brussel gaan om te laten weten wat we ervan vinden

IJSBLOK

Ik haal hier even een stukje uit een verkeersveiligheidsplan van Politie Antwerpen, het plan dat voor 2012 diende opgesteld te worden, dus meer dan 1,5 jaar geleden. Het volledige plan vindt de liefhebber hier:

http://www.politieantwerpen.be/sites/default/files/Verkeersveiligheidsplan%202013-2018.pdf

Kijk eens wat de Europese commissie al voorschreef in 2011 :

CiteerEuropese commissie: "Naar een Europese verkeersveiligheidsruimte – Strategische beleidsoriëntaties inzake de verkeersveiligheid voor de periode 2011-2020"
De 7 strategische doelstellingen van de Europese Commissie zijn de volgende:
1. verbetering van de scholing en de opleiding van de weggebruikers;
2. versterkte handhaving van het verkeersreglement;
3. veiliger wegeninfrastructuur;
4. veiliger voertuigen;
5. bevordering van het gebruik van moderne technologieën om de verkeersveiligheid te verbeteren;
6. verbetering van de noodinterventie- en revalidatiediensten;
7. bescherming van kwetsbare weggebruikers.

Als je dat vertaalt naar motorrijders, zit je bij 1 meteen bij dat nieuwe rijbewijs, en bij 4 over de verplichting voor ABS op nieuwe motorfietsen en de keuring van bestaande motorfietsen, zeker ? En vergeet ook 7 niet, ze denken de motorrijder ook extra te moeten beschermen...

Bovendien is er ook een "staten-generaal" in het leven geroepen, een overleg orgaan met de belangengroepen.. (ook de MAG ?), en kijk daar eens naar de eerste aanbeveling:

CiteerIn de Staten-Generaal van 2011 werden 20 aanbevelingen voor veiliger verkeer geformuleerd door de Federale Commissie voor Verkeersveiligheid (FCVV):
1. de rijopleiding en de rijexaminering baseren op het aanleren van sociaal rijgedrag en het
getrapte rijbewijs introduceren in België;

Een deel waar we nu over moeten krijsen met zijn allen, is door de dames en heren politici en de belangengroepen al jaren geleden bedisselt...
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

stout mike


wing67

Citaat van: stout mike op  3 september 2013, 16:56:32
en zijn er al vele gewilden?
mijn vrouw was net nog gewillig....  :great:  waarom deze vraag ....  :grin:

IJSBLOK

En op straat in de spits zijn er veel wilden !
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

IJSBLOK

Denk dat Stoute Mike hier wil weten of er nog wat beweging is over die wilde betoging voorzien op 14 september....

Maar hoor er eigenlijk weinig over... MAG doet niet mee, heb ik de indruk ?


Is dat omdat ze schatplichtig zijn aan de minister, die MAG sponsert met onze centjes?????????
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

Bikervivi

MAG wil niet meedoen omdat zij het niet organiseren en kunnen dan niet instaan voor het verloop van de rit, wij daar en tegen komen samen aan t rondpunt Wommelgem achteraan t fruitkraam 9.00 vertrekken stipt om 9.30.
Roadrunner 2010

wing67

Citaat van: Bikervivi op  3 september 2013, 23:35:38
MAG wil niet meedoen omdat zij het niet organiseren en kunnen dan niet instaan voor het verloop van de rit, wij daar en tegen komen samen aan t rondpunt Wommelgem achteraan t fruitkraam 9.00 vertrekken stipt om 9.30.
gisteren mijn betaling ontvangen van MAG, misschien ook eens in twijfel trekken of ik daar nog aan meedoe, na meer dan 20 jaar, want ik krijg hier maar een aardig gevoel bij...

Herkules

Ik rijd mee... stond al even in mijn agenda.
Wommelgem ?  Hoe laat verzamelen we ?
Ik moet al zoveel zwijgen tegen alle beslissingen van de regering... aangaande belastingen, enz...
Ik ga mee mijn ongenoegen uiten over wat ons te wachten staat... misschien kan er dan toch nog iets gebeuren aan de modaliteiten waarmee ze gaan controleren.

Binnenkort komen ze misschien nog met technische keuring voor de fiets, mijn grasmachine, veterinaire check voor mijn katten... enfin, waar eindigt het hé ??
Enough is enough... !
Herkules

wing67

zolang dat ze "de vrouw" maar nie op "de brug" zetten voor een check-up....  :s_laugh: :08: