15 mei 2024, 10:30:57

motortrailer

Gestart door gust, 26 oktober 2013, 17:14:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

highlander

Klopt perfecte aanhanger, maar mag je met geen enkele auto trekken.
Hier heb je op zijn minst een jeep voor nodig.
jammer maar 2 wings op een aanhangwagen die je met een gewone auto mag trekken vind je niet denk ik.

wing67

ik zou toch eens contact nemen met deze persoon http://www.kapaza.be/nl/auto-moto-herstel-verhuur/geremde-motor-aanhangwagen-voor-1---3-motoren-72648196.htm?

ik heb toch een vermoeden dat het lukt met deze aanhanger ...  :017: :017:

IJSBLOK

Citaat van: highlander op 10 november 2013, 10:14:02
Klopt perfecte aanhanger, maar mag je met geen enkele auto trekken.
Hier heb je op zijn minst een jeep voor nodig.
jammer maar 2 wings op een aanhangwagen die je met een gewone auto mag trekken vind je niet denk ik.

1 Wing = 400 kg ?

dan zijn 2 Wings 800 kg + 600 kg tarra van die aanhangwagen, dus als je 1400 kg mag sleuren, is er toch geen probleem ?
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

gust

ik rij zelf met een Hyundai santa fe dus ik mag wel geremd 2000kg trekken dus daar kom ik al een heel eind mee
heb die laatste een mailtje gestuurd dus even afwachten
de motorsteunen zouden minstens 1,15m of 1,20m uit elkaar moeten staan willen ze elkaar niet raken
ben nog naarstig op zoek en heb al wat afgesurfd op het net
maar we geven het nog niet op
groetjes gust

Herkules

Ik denk dat de modale wagen toch gauw 1350 - 1500 kg mag trekken.  1 wing is 430 kg x 2 = 860 kg. Enkel assertje is niet zo zwaar, ik schat dikke 450 kgs.
Dus dat zou toch moeten lukken. Onze eerste voorman heeft zo'n prachtige trailer.  Hebben al idee gehad om hem mee in de verhuur te steken van www.goldwingtrailerverhuur.be, maar hij is nogal gesteld op zijn materiaal... als daar een krasje op zou komen...
Herkules

IJSBLOK

Een enkelassertje met twee Wings erop... Is dat niet om probleempjes vragen ?
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

ferre

Citaat van: IJSBLOK op 19 november 2013, 23:49:43
Een enkelassertje met twee Wings erop... Is dat niet om probleempjes vragen ?
op een as van Alko as van 1500 kg. kan dit perfect.er zijn zelfs speciale assen om een laag bij de grond aanhanger te bouwen.2 wings =860 kg.+340 kg. aanhanger = 1200kg.de asbelasting ligt rond de 3/4 van de max.last wat ideaal is.
je kan ook de as nemen van een caravan dan heb je meteen de benodigde breedte en remmen (wat verplicht is met dat gewicht)om 2 wings naast elkaar te zetten, anders word het waarschijnlijk maatwerk voor de as te laten maken.
een auto trailer zou ook kunnen.
greetz
ferre

IJSBLOK

Zelfbouw boven de 750 kg mag niet meer, Ferre, helaas....
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

gust

je ziet dat het bestaat hé deze foto is genomen in Dubai
groetjes gust

wing67

klopt, maar onverantwoord om dit achter een auto te hangen, de aanhangwagens zijn minimaal 250cm breed  :17: :embarrassed:

Ik had eerst voor de S2 Excalibur gekeken, had zoiets van beter "te groot" dan...., maar deze was dik 250cm breed en stak aan beide zijden een stuk voorbij de wagen omdat deze enorm breder was, en was ervan overtuigd dat hier ongelukken van gingen komen, dus maar liever niet... :king:
Dan heb ik maar de S1 versie gekocht met een breedte van 200cm, dit is goed te doen achter de auto..  :great:

IJSBLOK

Wat een hoop centjes samen op die mooie foto !!!!!!!
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

gust

ik heb er één gevonden bij http://www.vsc.be/
om te huren ,heb er vandaag heen geweest en gaan kijken of het lukte en is groot genoeg
om twee goldwings geschranst er op te zetten dus bij deze is de zoektocht voor mij gestopt
in juni ga ik er mee naar de ardeche en ik zal laten weten hoe het was met die twee grote gusten achter m'n gat
groetjes gust

wing67

Gust, mogen wij ook weten hoe zij verhuren? per dag? per week? kostprijs? moet er een borg betaald worden vooraf, ben eigelijk wel nieuwsgierig hoor.... :grin:

highlander

Ben hier ook wel benieuwd naar.
Geschranst dan moet er ééntje achterwaarts op, of begrijp ik het verkeerd.
Welke aanhanger heb je genomen de 1?3 ton enkel as, of de grote dubbelas?

gust

ik heb de geremde enkel as van 1.3 ton met groot platform genomen
en geschranst is dat de ene iets minder naar voor staat dan de andere
de wielsteunen waar hij inrijd kunnen zodanig verplaatst worden dat je er alle
kanten mee op kan .
ze verhuren zowel per dag als per week en ze vragen een borg naar gelang welke trailer je huurt

ik zou zeggen kijk eens op hun site
groetjes gust