Storm

Gestart door ferre, 11 november 2010, 11:32:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

juno61

jep stefan , :grin: :grin:

het was een echt geslaagde avond veel plezier gehad ,
en de meesten daar ,ken ik dan ook ,daarmee..............
en dat allemaal zonder alcoholische dranken ,
beetje gezond verstand gebruiken hééé

rafke  :victory: :victory: :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

Domi

Citaat van: wing67 op 19 december 2010, 19:59:53
Domi, doen ze bij jullie iets aan de wegen ginder?? Hier krijgen ze de wegen niet sneeuwvrij hoor !!! :017:

Elke dag rijden ze hier even met de sneeuwruimer door de straat maar dit is ook alle , de ondergrond blijft hard en gladdig en dan daar terug verse sneeuw op , dus de banen komen eindelijk nooit sneeuwvrij, ook de grote wegen worden al niet meer bestrooid door gebrek aan zout , zonde is dat .

De buurman is hier vandaag vertrokken uit zijn chalet om 16U en was pas om 21u terug in west vlaanderen , 5u rijden waar je normaal maar 2U15 over doet

IJSBLOK

Amai, deze morgenrond 11 uur mooie aanrijding op de E313 aan Wommelgem, zal straks wel in het nieuws zitten: trekker-oplegger, de kabine en de vooras van de trekker zijn door de betonnen jersey in de middenberm gegaan.. Eén trekker voor de metaalpers....
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

Cooper

Ik ben gisteren van Oostenrijk gekomen.
Heenreis zonder regen en sneeuw... kleine 6 uur.
Terugreis met regen, sneeuw, mist en spekgladde wegen een dikke 8 uur onderweg geweest.
Op de Duitse snelwegen was er een snelheidsbeperking van 60km/u... 30 tonners sjeezden je voorbij alsof het niets was.  :embarrassed:    :021:
Bij 60-70km/u even gas bijgeven en je wielen begonnen te spinnen.  Levensgevaarlijk !!!!
roadrunner 2011<br />roadrunner 2012<br /><br [/URL]<br />Starrider: 

Cooper

Citaat van: G.W.Poes op 21 december 2010, 15:46:44
Goddank, ge zijt toch heelhuids thuisgeraakt :13:

Grts Josse

'k Heb er m'n skidoop gehad.  :17:
Dat heelhuids heeft aan een zijden draadje gehangen.  :grin:
roadrunner 2011<br />roadrunner 2012<br /><br [/URL]<br />Starrider: 

wing67

Effe tussendoor, Cooper, als de vrachtwagen vol geladen is, schuift die dan minder snel van de baan, of hoe zit dat eigelijk... :017: :039:

IJSBLOK

Méér gewicht, dan zal ie wel beter op de baan blijven, zeker ?
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

Cooper

Citaat van: wing67 op 21 december 2010, 19:54:22
Effe tussendoor, Cooper, als de vrachtwagen vol geladen is, schuift die dan minder snel van de baan, of hoe zit dat eigelijk... :017: :039:

Geen idee maar ik zou denken hoe meer gewicht, hoe vaster op de baan.
Maar ook hoe groter de ravage als het fout gaat.
Ik vond het onverantwoord van die cowboys.  :96:
roadrunner 2011<br />roadrunner 2012<br /><br [/URL]<br />Starrider: 

ferre

Citaat van: wing67 op 21 december 2010, 19:54:22
Effe tussendoor, Cooper, als de vrachtwagen vol geladen is, schuift die dan minder snel van de baan, of hoe zit dat eigelijk... :017: :039:
als men met de personenwagen over een half ontdooide weg rijd waar gestrooid is (zo'n grijze blubber die nog wat bevroren is) rijd ge over het ijs.
met de vrachtwagen (30 à 40 ton) rijd ge dat kapot en staat ge min of meer op het asfalt. daarom kunt ge met de vrachtwagen doorrijden.
op echt ijs maakt het weinig uit of je geladen bent , dan geraak je nog slechter ergens boven dan een personenwagen.
er is ook nog verschil in vrachtwagen , vaste wagen met lading op , of trekker oplegger.
het beste is natuurlijk waneer je er niet door moet , maar dat is niet mogelijk als vrachtwagenbestuurder. en als je op vrijdagmiddag van de weg geplukt word en moet blijven staan op de pechstrook tot maandag zonder eten of drinken of wc dan kan je wel begrijpen dat de fun er rap af is  :17: :17: :17:
greetz
ferre

IJSBLOK

Absoluut Ferre, probleem is dat er door de mensen die zo'n beslissingen nemen, niet verder nagedacht wordt...
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

IJSBLOK

Zeg, kunnen vanaf nu de vrachtwagenchauffeurs dan ook "uitvriezen", of moet ik hier "uitsneeuwen" zeggen ?
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

wing67

uitsneeuwen.... [IMG]http://smileys.on-my-web., dat het nu maar stopt, vandaag meer sneeuw bij mekaar gedaan voor een heel jaar, hier was verdorie een pak gevallen, + 30cm, heb het plat dak van kantoor veiligheidshalve ook maar watsneeuwvrij gemaakt, want daar lag een goei 40cm op, het moest maar eens begeven, dan zijn we verder van huis...... [IMG]http://smileys.on-my-web. [IMG]http://smileys.on-my-web.
Domi, hoe zit dat bij jullie?? Ook niet te doen zekers???

Domi

inderdaad stefaan alle mense die hier toekomen om naar hun huurchalet te gaan komen er niet bij , ze moeten alles te voet de berg opdragen , en sommige zijn hier voor een ganse week en hebben dus genoeg bij, helaas komen ze met de wagn niet de berg op .

en vandaag al druk bezig geweest wat mensen naar hun chalet te brengen , want iedereen komt vast te zitten hier voor mijn deur aan de helft van de berg .
Dus ik als brave burger zeg tegen de mensen dat ze alles in mijn auto kunnen overladen en dat ik ze wel tot bij hun chalet breng met de 4X4

En dan zijn ze in de wolken natuurlijk , alleen is het gevaarlijk dat hun auto's hier aan de kant van de weg blijven staan .

Dus ja , ik begrijp toch ergens niet dat de mensen hierheen komen zonder sneeuwkettingen of sneeuwbanden, zeg niet dat ze het niet weten he ze zeggen er genog van in het weerbericht en het nieuws .

Ik met de 4X4 heb zelf ook nog de zomerbanden opliggen maar ik kom toch overal door , maar tegen volgend jaar zorg ik toch ook voor winterbanden , dan kleeft hij nog beter aan de baan en heeft het nog een veiliger gevoel .

De sneeuw ligt nu ongeveer 40 CM en het doet nog altyd verder .
Bij baraque en de skipistes ligt er 50 cm op de rijbaan en is het verkeer afgesloten .

IJSBLOK

Wat is de situatie ondertussen in Limburg en de Ardennen ? In antwerpen is het gisteren stilletjes beginnen dooien, maar of alles weg geraakt ?
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

wing67

SITUATIE??? triest, kerk valt al uit mekaar in 100.000 stukjes, twee uur na de middernachtmis..... :undecided: :undecided:
En lees vandaag in de krant, dat er deze week nog sneeuw komt, de rotzooi .... [IMG]http://smileys.on-my-web. [IMG]http://smileys.on-my-web. [IMG]http://smileys.on-my-web.