28 maart 2024, 22:54:18

een Frietdag in 2021?

Gestart door IJSBLOK, 12 december 2020, 23:24:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Cooper

Wij zullen ook om 8.30u in Diepenbeek zijn of er moest iemand hier in de buurt van Stabroek passeren of aan't rondpunt van Wommelgem een regroepering doen?
Naargelang de gezondheid van Dagmar komen wij met trike én solo of anders rijdt ze mee als mijn duo.
We hebben er nu al zin in!  &1&
roadrunner 2011<br />roadrunner 2012<br /><br [/URL]<br />Starrider: 

xel

Zo, de verkenningsrit zit erop. Die heeft daadwerkelijk nieuwe inzichten gebracht, zoals te verwachten was.

1) De N638 tussen Ouffet en de N623 is geblokkeerd, wegenwerken. Zonde, want dat is een mooi stukje weg. Maar dat houdt ons niet tegen. Wij rijden via Warzée, Ochain en Ocquier naar een ander stuk van de N638 en gaan van daaruit naar de N623. Dat is zeker zo mooi. Helaas zijn deel 2 en deel 4 van de GPX-bestanden, dit ik eerder gepost had, niet meer van toepassing. Ik zal proberen om nog nieuwe GPX bestanden te maken, maar ik heb deze vrijdag weinig tijd, dus reken daar maar liever niet op.

2) Het eerder vermelde restaurant "Le Santé Bonheur", bleek niet open. Niet vanochtend, en ook niet in de namiddag. Op hun Facebook-pagina lees ik weliswaar dat ze plannen om op vrijdag 11-Juni te openen. Maar vandaag heb ik iets anders gevonden dat mij aanstond, en daar gaan wij onze koffiepauze inlassen: "Cafe Carré" in Bomal. Dat is maar 6km verder, heeft een mooi terras en genoeg parking. Het ligt ook direkt op onze route en het opent om 11u. Dat is tamelijk precies het tijdstip wanneer wij daar zouden toekomen.

3) De timing zit goed. Als wij onze koffiepauze tot 45 minuten beperken, dan geraken wij zonder meer tegen 13u naar ons restaurant in Neufmoulin.

4) De namiddagronde van +/- 80km duurt ongeveer 90 minuten. Het kan ook korter, want de route bestaat uit twee lussen. Als we tijd tekort komen, laten we de tweede lus gewoon vallen. Laat ons zeggen dat we ons 90 minuten tijd voor het eten nemen en tegen 14:30 op de namiddagronde vertrekken. Dan zijn we zeker tegen 16u terug in het restaurant voor de namiddagkoffie.

5) Door de blokkade van de N638 kiezen wij een licht gewijzigde (en ook kortere) terugweg. Wij blijven ook na Hamoir gewoon de N66 volgen tot Ouffet, en nemen dan de direkte weg naar Hody enz.

6) De rest van de weg vanaf Rotheux-Rimière is mij zwaar tegengevallen. Alhoewel ik de rit zeker al tien keren gedaan heb, heb ik nog nooit zoveel verkeer gezien als vandaag. Het rond punt in Neupré, waar de N639 en de N63 elkaar kruisen, daar zouden wij met 9 moto's lang kunnen wachten. Laat ons hopen, dat dit vandaag het spitsuur was en dat het op zaterdag minder druk gaat zijn. Als iemand andere voorstellen heeft om naar noorden te geraken, laat horen.

7) Er blijkt niemand geïnteresseerd om s'avonds nog een friet te eten. Dan kunnen wij de rit ook ergens anders beëindigen dan aan een frituur in Crisnée. Voorstel: wij rijden in Flemalle de E42 op en van daaruit naar de E40 en de E313. Direkt aan uitrit 32 (Tongeren) is er het restaurant/café "De Pauze". Het heeft een grote parking en je kunt buiten zitten. Wie zin heeft kan daar nog een laatste drankje nemen, of zelfs blijven eten. En dat is dan het einde van de rit.

Dames en heren, wij zien elkaar op zaterdag ochtend in Diepenbeek!




GL1100 Interstate bruin, 1981
GL1500A rood, 1991
GL1800A champagne, 2003
GL1800 40th Anniversary Edition, 2015

wing67

veel plezier allemaal, geniet van het mooie weer en hou het veilig zou ik zeggen...  &51&

Dawingi

11 juni 2021, 10:24:18 #63 Laatste wijziging: 11 juni 2021, 10:49:23 door Dawingi
Als we maar ergens iets kunnen eten.
Dan is het goed.

Ik probeer de GPS bestanden te downloaden maar het lukt mij niet.
Ik trek deze binnen als xml bestand ?
heeft het wel nut om deze op de GPS te zetten gezien de veranderingen ?
I live to ride and ride to live !!!

xel

Citaat van: Dawingi op 11 juni 2021, 10:24:18
Ik probeer de GPS bestanden te downloaden maar het lukt mij niet.
Ik trek deze binnen als xml bestand ?


GPX bestanden zijn XML bestanden. Één van de betere converters is Kurviger. Importeer het bestand en exporteer het dan in een formaat dat u beter past.

Trouwens ben ik nog aan het werken voor de nieuwe GPX bestanden, maar ik moet nu ophouden. Die kan ik helaas pas na middernacht posten. Maar ik zal ze morgen meebrengen, op USB stick en op SD-kaart. Dan kan nog importeren wie wil. Maar ik denk dat wij ook zonder GPS kunnen.
GL1100 Interstate bruin, 1981
GL1500A rood, 1991
GL1800A champagne, 2003
GL1800 40th Anniversary Edition, 2015

xel

Ziezo, de GPX-bestanden, heel waarschijnlijk te laat voor iedereen, waarvoor mijn excuses.
GL1100 Interstate bruin, 1981
GL1500A rood, 1991
GL1800A champagne, 2003
GL1800 40th Anniversary Edition, 2015

Bikervivi

Ammeseer jullie en voorzichtig
Roadrunner 2010

Cooper

 &51&  Zijn we d'r klaar voor!!!! Zeker weten !?  &brav&

Bedankt om de bestanden toch nog op't forum te krijgen Xel .  &58&
roadrunner 2011<br />roadrunner 2012<br /><br [/URL]<br />Starrider: 

highlander

Bedankt voor de mooie rit van vandaag, we hebben ons zeer goed geamuseerd in goed gezelschap.
Alhoewel dat er daar een zeer raar figuur rondliep:)

IJSBLOK

Wat was het fijn om jullie allemaal in goede gezondheid terug te zien!

Tijd dat we die Covid helemaal wisselen voor ritjes op onze machine...
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

juno61

Hoi

Was een mooie ,gezellige rit ,
En natuurlijk een fijn weerzien ,het weer was niet echt wat ik ervan verwacht had daar het fris was en heel even mieserde het bleef redelijk bewolkt ,maar kon onze pret niet bederven ,voor de rest heb ik me weer goed kunnen uitleven en sommigen goed beetgenomen hihihihiji ,ben goed verzorgd geweest bij "relais dus pecheur" mijn vriendin daar heeft me zelfs bijna eten willen geven en aan frietjes mankeerde het niet ,als afsluiter hebben we nog eens lekker gegeten in Tongeren  zeker voor herhaling vatbaar xxxxx

Groetjes
Rafke xx
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

xel

16 juni 2021, 01:05:28 #71 Laatste wijziging: 18 juni 2021, 18:02:19 door xel Reden: Ik ben ondertussen lichtjes gekalmeerd.
Hallo iedereen!

Ik vond het ook tof! Een gezellig groepje, mooi landschap, bochtige wegen en goed eten. Eigenlijk de perfecte mix.

En iedereen kwam blijkbaar goed terug naar huis, dat is veruit het belangrijkste.

Maar het had nog een beetje beter gekund. En dat heeft betrekking op de personen, die instaan voor de wegomleggingen bij fietswedstrijden. Als die hun job een beetje ernstiger zouden opvatten, dan had ik mij minder moeten ergeren.

Een laatste bedenking: er werden wel frieten gegeten, maar dit was geen echte "frietdag". Die hebben wij dus nog tegoed. Heren van het bestuur, misschien heeft iemand zin om dit later in het jaar te organiseren?
GL1100 Interstate bruin, 1981
GL1500A rood, 1991
GL1800A champagne, 2003
GL1800 40th Anniversary Edition, 2015