wat is of was ons beroep?

Gestart door stout mike, 21 november 2010, 10:06:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

IJSBLOK

Veel water of geen water, Witte, wat zal het zijn ?
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

Jantje Beton

Citaat van: wing67 op 22 november 2010, 22:22:44
AHA, waterleiding !!!!
morgen komen ze hier een nieuwe aansluiting zetten, mag volgens die persoon maar 16 jaar staan , dan moet ie vervangen, nu, daar zijn ze wel wat mee te laat,maar ja......... :017:
BRENGT DAT ROTZOOI MET ZICH MEE LOWIE???

Is dat weer wat nieuw moet weer geld kosten zekers :017:
<br />Wees niet bedeesd want Jantje is op het forum geweest

IJSBLOK

Volgens mij komt er morgen ene zijn koperen buizen pikken....
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

wing67

Ik zou het nie weten jantje, ze zeggen dat die om de 16 jaar zeker vervangen moet worden......... :lipsrsealed:

IJSBLOK

Bullshit: mijn huis is gezet begin jaren 50, en toen ze hier enkele jaren geleden een watermeter kwamen plaatsen, bleek alles in koper nog dik in orde! dus die 16 moet je lezen als "60" denk ik....
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

wing67

t zal wel weer een nieuwe wet zijn héé, van shouppe misschien........, den asshole...... :embarrassed:

loewieke

Jantje als dat van de VMW uitgaat wordt dat gratis gedaan.
Effe een paar fotokes nemen als je het trajekt weet van de aansluiting.
Als het een aannemer uitvooerd in opracht van de VMW is er daar van de VMW een toezichter bij.
Sleuf terug vullen en goe aandammen is belangrijk ,om later verzakkingen te vermijden.
Veel zal afhangen van het weer,is het droog en er is geen grondwater,zal de rotzooi miniem zijn.
Bij ons worden momenteel de loden aansluitingen vervangen 
Stalen,vezelcement en gietijzeren aansluitingen bij lekken en wegenis -rioolwerken.
Monoliet (asfalt ,beton) dat kan je niet anders herstellen of je ziet dat.
Niet monoliet (dallen ) kan hersteld worden dat men niet ziet dat er gewerkt is.
Laat maar iets weten hoe het is verlopen,wing 67
Als je nog vragen hebt stel ze maar.

Mvg Louis :039:

juno61

Hoi ,

dacht dat er normen waren ,die het verbod van lood aan banden legde,
Maar dat er normen waren voor Koperen leidingen waren is mij nieuw
Heb 15 maanden ,kursus gevolgd ,Sanitaire installaties ,Lood en zink bewerken,
en Gas installatie's en Geizers ,Nooit van gehoord van na zoveel jaar te vervangen,
tenzij Uw Installatie zo hard geoxideerd is dat deze hier of daar begint te druppen
dus uit noodzaak .

rafke  :victory: :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

Jantje Beton

Ahzo nu weten we waar uw water vandaan kwam in de kelder  [IMG]http://smileys.on-my-web.
<br />Wees niet bedeesd want Jantje is op het forum geweest

loewieke

Rafke,koper mogen wij je niet meer in de grond steken.
Wij sluiten onze binneninstallatie aan met alupex.
Zeer goed materiaal dat zich goed laat bewerken en voor geen corrosie zorgd zoals galva en koper ,het minst edele metaal gaat na verloop van tijd corrosie vertonen waar lekken ontstaan.
Stalen leidingen worden cathotisch beschermd om lekken te voorkomen,en zijn voorzien van meetpunten waar een elektrieker dat kan gaan nameten
Op bepaalde plaatsen worden rails in de grond gestoken die de zwerfstromen moeten opvangen ,anders kunnen op enkele jaren tijd verschillende lekken ontstaan.
Dit zijn leidingen die in de jaren 1950 en 60 zijn geplaatst

Jantje Beton

Oei oei Frank pas dan maor op hé [IMG]http://smileys.on-my-web.
<br />Wees niet bedeesd want Jantje is op het forum geweest

wing67

lowieke, t zou de kraan of meter zijn waar wij hebben aangesloten naar de woning, in de garage, geen graafwerke, hey hallooo........ :undecided:

juno61

Stefan , :grin:

dat kan perfect ,ze zijn in gans Limburg bezig ,
met het vervangen van de meters door de VMW
dit is 5 Min werk

rafke  :victory: :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

juno61

loewieke ,  :iagree: :iagree:
het klopt volledig wat je daar allemaal zegd

groetjes
rafke  :victory: :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

wing67

Zal het morgenvroeg weten héé, effe afwachten, dnk dat die rapper zijn werk gedaan heeft dan ik mijn sigaretje opgerookt heb.......... :13: :13: