F1 seizoen 2011

Gestart door juno61, 27 maart 2011, 11:56:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

juno61


Ook de formule 1 gaat cleaner,

Eén van de doelstellingen van de Clean Week 2020 op Circuit Zolder is om ook de autosport ecologischer te maken.
En dat idee vindt nu alvast ingang op het hoogste niveau.
Vanaf 2013 zullen de formule 1-bolides uitgerust worden met een ecologische viercilindermotor met een cilinderinhoud van 1600cc.
Dat heeft de FIA beslist. Heel wat constructeurs hebben geprobeerd de maatregel tegen te houden, maar ze zullen hoe dan ook de zuinige en ecologisch meer verantwoorde motor moeten inbouwen.
Dat betekent ook dat de aerodynamica van de wagens nog belangrijker wordt, waardoor 35 procent brandstof zou kunnen bespaard worden

rafke  :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

Cooper

Terug naar af dus, Formule Ford vanaf 2013 de koniginne klasse!  :017:  :sad:
roadrunner 2011<br />roadrunner 2012<br /><br [/URL]<br />Starrider: 

golowing

nou denk het niet ,
in het verre verleden haalden de F1 teams uit een motor blokje van de BMW 2002 aardig wat PK (turbo tijdperk ) en als ik me niet vergis was dat toen ook maar 1600 of zo iets cc
en als je ziet wat ze tegen woordig al uit een 1400 blokje kunnen halen daar droomden de auto fabrikanten toen van.
maar lijkt me leuk als je je daar eens verder inverdiept(geschiedenis F1 ) en ons weer bij spijkert.
alvast dank :c017:

juno61

Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

juno61

Volgend weekend is het weer zover

12 juni 2011  Canada Montreal

10 jun 2011     
16:00-17:30 Eerste vrije training   
20:00-21:30 Tweede vrije training   

11 jun 2011     
16:00-17:00 Derde vrije training   
19:00-20:00 Kwalificatie   

12 jun 2011     
19:00 Race


rafke  :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

juno61

De Grote Prijs Formule 1 van Bahrein gaat mogelijk dan toch niet door.  [IMG]http://smileys.on-my-web. [IMG]http://smileys.on-my-web. [IMG]http://smileys.on-my-web.
F1-paus Bernie Ecclestone zegt dat races niet verplaatst kunnen worden zonder toestemming van de renstallen.


De GP in Bahrein had in maart de seizoensopener moeten worden,
maar door de politieke onlusten in de golfstaat en de onveiligheid die daarbij gepaard ging, werd de race geschrapt.

Vorige week besloot de internationale automobielfederatie FIA de GP alsnog te laten plaatsvinden, eind oktober.

Elf van de twaalf teams tekenden echter verzet aan.

"Hopelijk kunnen we in de toekomst terugkeren in Bahrein, als de rust is hersteld", aldus Ecclestone.

bron : http://www.vandaag.be/sport/70031_f1race-in-bahrein-toch-weer-op-de-helling.html

rafke  :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

juno61

Ons landgenoot blijft tegenslag hebben

D'Ambrosio krijgt nieuw chassis na crash ,Virgin Racing heeft een nieuwe auto om het reservechassis heen moeten bouwen vanwege de crash van Jerome d'Ambrosio op vrijdagmiddag. Het normale chassis van de Belg raakte daarbij zo zwaar beschadigd, dat deze niet meer gebruikt kan worden.

In het verleden hadden teams nog altijd complete reserveauto's klaar staan voor noodgevallen, maar dat is sinds enkele jaren verboden in verband met de kostenbesparing in de sport. Teams mochten echter nog wel een extra chassis meenemen, en deze opbouwen in geval van nood.
--------------------------------------------------------------------
Ook Vettel kent in Canada tegenslag


Vettel begint weekend in Montreal met crash
Sebastian Vettel begon het weekend in Canada met een crash. De Red Bull-rijder blokkeerde halverwege de eerste training een wiel in de laatste bocht en belandde in de bandenstapels aan het begin van het rechte stuk met start-finish.

"Het was geen zware crash. Tegen de tijd dat ik de bandenstapels raakte, was de meeste snelheid er al uit", vertelde Vettel na afloop. "Er was niet veel schade. De auto kon dus snel gerepareerd worden, zdoat ik de tweede training gewoon weer kon rijden." Vettel herstelde zich goed in die tweede sessie en sloot de dag uiteindelijk af met de tweede tijd. "Ik ben erg tevreden over hoe onze auto hier presteert. Mijn doel is om deze race te winnen, al zien McLaren en Ferrari er ook sterk uit."

Teamgenoot Mark Webber reed de zevende tijd tijdens de tweede training.

rafke :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

juno61

Hier de startgrid van Canada

Pos. Rijder Team Tijd Ronden
1.  S. Vettel Red Bull 01:13.014 17
2.  F. Alonso Ferrari 01:13.199 19
3.  F. Massa Ferrari 01:13.217 20
4.  M. Webber Red Bull 01:13.429 22
5.  L. Hamilton McLaren 01:13.565 18
6.  N. Rosberg Mercedes Grand Prix 01:13.814 14
7.  J. Button McLaren 01:13.838 20
8.  M. Schumacher Mercedes Grand Prix 01:13.864 14
9.  N. Heidfeld Renault 01:14.062 27
10.  V. Petrov Renault 01:14.085 

hoop deze avond een mooie race met veel duels te zien
greets
rafke :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

1egoldwing

yes yes yes yes yes yes yes yes yes


de baan is nat

word een mooie race

1egoldwing

eindelijk de ferrari's weer een beetje uit de stopverf

juno61

Ja Erik , :grin:

maar het is Ferrari niet gegaan gelijk ze gehoopt hadden

rafke  :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

juno61

Webber naar derde plek dankzij bandengok
Red Bull-rijder Mark Webber heeft een derde plaats behaald in een op zijn zachtst gezegd enerverende Grand Prix van Canada.
De Australiër, die bij de start nog in de ronde werd getikt door Lewis Hamilton, stapte aan het einde als eerste over naar de droogweerbanden wist zich daarop een weg naar het podium te vechten.

"We namen een beetje een gokje en ik was blij dat een ronde later niet iedereen hetzelfde deed als ik", zei Webber, die in de slotfase van de race Michael Schumacher passeerde en daarmee voorkwam dat de Duitser voor het eerst sinds zijn rentree in de Formule 1 het podium kon betreden. "Het was een mooi gevecht met Michael en zag Jenson, die veel sneller was, ook nog even langskomen. Ook als ik Michael eerder had ingehaald, was Jenson mij nog wel voorbij gegaan. Het is jammer voor Sebastian, hij heeft een goede race gereden, dit soort dingen kunnen gebeuren."

Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

juno61

Hier de uitslag van de GP van Canada 2011

Pos. Rijder Team Tijd
1.  Jenson Button McLaren 4:04:39.539
2.  Sebastian Vettel Red Bull +2.709
3.  Mark Webber Red Bull +13.828
4.  Michael Schumacher Mercedes Grand Prix +14.219
5.  Vitaly Petrov Renault +20.395
6.  Felipe Massa Ferrari +33.225
7.  Kamui Kobayashi Sauber +33.270
8.  Jaime Alguersuari Scuderia Toro Rosso +35.964
9.  Rubens Barrichello Williams +45.100
10.  Sebastien Buemi Scuderia Toro Rosso +47.000
11.  Nico Rosberg Mercedes Grand Prix +50.400
12.  Pedro de la Rosa McLaren +1:03.600
13.  Vitantonio Liuzzi HRT F1 Team +1 Ronde
14.  Narain Karthikeyan HRT F1 Team +1 Ronde
15.  Jerome d` Ambrosio Virgin Racing +1 Ronde
16.  Timo Glock Virgin Racing +1 Ronde
17.  Jarno Trulli Lotus F1 +1 Ronde
Niet gefinisht
18.  Paul di Resta Force India F1 +3 Ronden
19.  Pastor Maldonado Williams +9 Ronden
20.  Nick Heidfeld Renault +15 Ronden
21.  Adrian Sutil Force India F1 +21 Ronden
22.  Fernando Alonso Ferrari +34 Ronden
23.  Heikki Kovalainen Lotus F1 +42 Ronden
24.  Lewis Hamilton McLaren +63 Ronden


Rafke :victory: :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

juno61

Je moet niet mooi zijn om geluk te hebben
bekijk hier de beelden van deze struikelende baancommisaris in Canada

Marshall fail at Canadian Grand Prix

rafke  :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

juno61

Hier het incident

Kobayashi vs Massa vs Schumacher F1 Canada 2011

Kobayashi vs Massa vs Schumacher F1 Canada 2011

rafke  :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen