Moto GP 2011

Gestart door juno61, 2 juni 2011, 09:37:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

juno61

Stoner wint in Valencia
-----------------------------
Stoner: "Ik nam veel risico in de laatste ronde"
Casey Stoner kende een enerverende race in Valencia. De Australiƫr leek een dominante zege te gaan pakken,
tot het begon te regen en Ben Spies hem wist te passeren.
Stoner besloot echter vol in de aanval te gaan en op de finishlijn wist hij de Amerikaan terug te pakken
en zijn tiende zege van het jaar te boeken.

"Eerlijk gezegd hebben we het hele weekend moeilijke condities gehad. Het was niet echt droog en niet echt nat.
Het was heel moeilijk om mee om te gaan en in de race was elke ronde anders.
Je wist niet hoe hard je een bocht in kon gaan", aldus Stoner, die tot het begon te regenen domineerde.
"We hadden een mooie voorsprong opgebouwd en ik had telkens een antwoord als het gat werd verkleind.
Tot het harder begon te regenen en ik de motor een paar keer bijna verloor."

"Ben wist me in te halen nadat ik een paar kleine foutjes had gemaakt en de motor in zijn neutraal had gezet.
Hij ging daarna heel mooi door de bochten en ik wist hem alleen bij te houden door net wat beter te remmen en accelereren. 
In de laatste ronde van het seizoen dacht ik dat ik best wat risico's kon nemen en we wisten Ben in de laatste ronde te pakken.
Ik vind het jammer voor hem, maar we zijn blij dat we het seizoen zo zijn geƫindigd."
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

harmdeboer


juno61

Bradl tevreden over eerste kennismaking
----------------------------------------------------
Stefan Bradl heeft deze week zijn eerste meters gemaakt op een MotoGP-machine. De regerend Moto2-kampioen kwam twee dagen voor LCR Honda in actie op het circuit van Valencia. Op de eerste dag was hij negende, op de tweede dag tiende.

"Ik wil Honda en LCR enorm bedanken voor deze kans. Ik heb erg genoten van het rijden met een MotoGP-machine en was erg onder de indruk van het niveau van het team van Lucio Cecchinello", zei de 21-jarige Duitser, die met de RC212V meer dan 120 keer Ricardo Tormo rondging. "Ik heb erg veel geleerd van deze test."

Cecchinello was op zijn beurt erg onder de indruk van Bradl. "Stefan is een zeer getalenteerde rijder. Hij wist ons erg goede feedback te geven. We gaan nu met onze sponsors in gesprek om onze plannen voor volgend jaar af te ronden."
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

juno61

Suzuki trekt zich tijdelijk terug uit MotoGP
---------------------------------------------------
suzuki heeft besloten te stoppen met de MotoGP.
Zo heeft de Japanse onderneming vrijdagochtend bekendgemaakt. Z
ij sprak daarbij wel meteen de intentie uit om in 2014 weer terug te keren op de grid van de hoogste motorsportklasse.


In een verklaring laat het bedrijf weten dat zij zich wegens de aanhoudende recessie tijdelijk moet terugtrekken uit de MotoGP.
Ook is Suzuki eerder dit jaar zwaar getroffen door de aardbeving en de daaropvolgende tsunami.
"We hopen in 2014 terug te kunnen keren met een volledig nieuwe, competitieve machine", aldus Suzuki.


Suzuki had dit jaar Alvaro Bautista als vaste rijder. De Spanjaard werd dertiende in het kampioenschap,
met een vijfde plek in Engeland als beste resultaat
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

juno61

Hier de eindstand van de Motogp 2011

MotoGP-stand 2011

1.  C. Stoner 350 14.  K. Abraham 64
2.  J. Lorenzo 260 15.  T. Elias 61
3.  A. Dovizioso 228 16.  R. de Puniet 49
4.  D. Pedrosa 219 17.  L. Capirossi 43
5.  B. Spies 176 18.  K. Nakasuga 10
6.  M. Simoncelli 139 19.  J. Hayes 9
7.  V. Rossi 139 20.  K. Akiyoshi 7
8.  N. Hayden 132 21.  J. Hopkins 6
9.  C. Edwards 109 22.  S. Itoh 3
10.  H. Aoyama 98 23.  S. Guintoli 0
11.  H. Barbera 83 24.  D. Cudlin 0
12.  C. Crutchlow 70 25.  B. Bostrom 0
13.  A. Bautista 67   

Groetjes
rafke :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen