28 maart 2024, 18:46:55

Rond uw kot

Gestart door IJSBLOK, 20 april 2020, 11:37:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

juno61

 :iagree: Frank

zelf heb ik een ritje voorzien
moeten samen nog een geschikte datum vastleggen
Hoe zit het met onze Vriend Xel en Wakkewing ???


Rafke  :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

IJSBLOK

Hoe zit dat hier met die andere data voor die andere ritten?

Zaterdag doen we er eentje, wie meewil gelieve dat even te melden, zodat we zeker op jullie wachten voor de olifant!
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

xel

Het lijkt misschien als of ik die rit niet zou willen doen. Maar niets is minder waar! Helaas is dit niet zo eenvoudig gebleken.

Ik heb de rit nu twee keren volledig gereden, en dat in de voorgestelde vorm die ik als GPX-bestand gedownload had. Ter herinnering: het gaat om de "Rivierbedding Luik"-rit, die men in de Facebook-groep "GPS kronkelroutes en stuurweggetjes voor motorrijders" kan downloaden.

Ik deed één rit op zaterdag 18.juli, en dan nog eens één op woensdag 22.juli. Telkens plezier! Bochten, bochten en nog eens bochten. Mooi landschap en meestal goede wegen. Ik was wel meer dan zes uren onderweg, zonder veel pauzes te maken.

Maar ik moet helaas vaststellen dat wij dit best niet in groep doen. Daar zijn verschillende redenen voor.

Ten eerste, er zijn een paar afslagen die ronduit gevaarlijk zijn. Bijvoorbeeld uit Berleur komend de N638 richting Hody oprijden. De draai is bijna 180 graden. Men vertrekt uit stilstand en gaat omhoog. Het is er zo smal dat ik mijn Goldwing niet ingedraaid krijg zonder over het midden van de N638 te rijden. En dat in een bocht die men niet kan inkijken. Af te raden! Er is nog zo een tweede afslag achter Lorcé om richting Werbomont naar zuidwesten in te draaien. Erg smal, alweer 180 graden en direkt achter een bocht. Ook niet goed. Wij kunnen daar ook niet de eerste motor dwars over de weg plaatsen tot iedereen door is.

Ten tweede, het gaat er twee keer over het centrale kruispunt van Trois-Ponts. Telkens moet er naar links afgeslagen worden om op de hoofdweg, de N66/N68 te geraken. Daar staan altijd files, men heeft geen voorrang, dus duurt het eindeloos om er met één motor over te geraken. Niet te doen met een groep.

Als wij die rit echt willen doen, dan best in groepjes van twee tot drie motoren, niet meer. En dan maar afspreken aan ontmoetingspunten, bijv. cafés, parkeerplaatsen of tankstations.

Ik zal ook eens kijken of ik de rijrichting van een paar van die lussen kan omkeren, zodat wij van het probleem van Trois-Ponts afgeraken. Misschien laten zich ook een paar omweggetjes inbouwen, waarmee die 180-graden draaien vermeden worden.

Ik blijf eraan werken. Als iemand nog andere ideeën heeft, hoor ik het graag!


GL1100 Interstate bruin, 1981
GL1500A rood, 1991
GL1800A champagne, 2003
GL1800 40th Anniversary Edition, 2015

highlander

Xel kun je deze rit ééns doorsturen?
harry.bryssinck@gmail.com

xel

Citaat van: highlander op 25 juli 2020, 11:16:55
Xel kun je deze rit ééns doorsturen?

Is onderweg. Succes ermee, zou ik zeggen. Misschien kan jij er iets moois van maken.

Ik heb eraan gedacht, om de rit in te korten, bijvoorbeeld één of twee lussen eruit te laten. Maar telkens als ik daar rij, denk ik dat het moet behouden blijven zoals het is. De stukken waarvan je gaat likkebaarden zitten immers in de lussen.
GL1100 Interstate bruin, 1981
GL1500A rood, 1991
GL1800A champagne, 2003
GL1800 40th Anniversary Edition, 2015

highlander

Bedankt om deze door te sturen.
nog 1 week werken en dan heb ik vakantie, dan ga ik deze zeker rijden.
Maar deze rit mag je nog inkorten, dat gaat niet lukken vrees ik.
Om te starten kom ik op 130 km de rit 333 km en dan nog ééns 130 km terug naar huis.
dan zit je algauw aan de 600 km.
Als je dat met een groep wenst te doen moet je stevige rijders hebben, dan nog ééns pauzes en lunch inlassen. [IMG]http://smileys.on-my-web.

IJSBLOK

Boeiend heren, laat u gaan, wij kijken met veel interesse toe!  :13: :13: :13:
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

highlander

het is niet de bedoeling om te kijken maar rijden :85:

IJSBLOK

Ja, natuurlijk, maar niet meer dan 10 motorrijders bij elkaar door provincie Antwerpen, hé. Ik zal wel aansluiten in Tessenderlo dan  :grin: :grin: :grin:
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

Cooper

Citaat van: highlander op 25 juli 2020, 18:25:02

Maar deze rit mag je nog inkorten,  :sad:
Als je dat met een groep wenst te doen moet je stevige rijders hebben, dan nog ééns pauzes en lunch inlassen. [IMG]http://smileys.on-my-web.

Het mag wel wat vooruit gaan he !  :13: :08: :sign0098:
roadrunner 2011<br />roadrunner 2012<br /><br [/URL]<br />Starrider: 

xel

Misschien heeft de één en ander het al in het topic 'spotted' gelezen: Rafke Juno, GWPoes Josse en ik hebben de bovenvermelde 'Rivierbeddingen Luik' rit op 18-Sep-2020 onder de wielen genomen. Ik vond het gewoon fantastisch. Wie 18'50" filmke wil kijken, die vindt hier een samenvatting van mijn Dashcam opnames:

https://www.dropbox.com/s/wcpl268v6qw5p9x/2020-09-18%20Ardennes.mp4

Nu ben ik zelf content met de indeling. Wij stopten aan het 'Relais des Pecheurs' in Neufmoulin. Die hebben een ruime parking, een gelegenheid om buiten te zitten, en een vriendelijke bediening (hé, Rafke?). Van daaruit gingen wij op een ronde van 80 km en kwamen terug naar dit relais. Dus, wie minder km wil rijden, die zou de ronde gewoon kunnen weglaten en in het café op de rest van ons wachten. Ook wie sneller naar huis wil, die kan gewoon in Werbomont op de E25 rijden en de kronkelweggetjes op de terugweg vermijden.

Nu is het wachten op een vrije dag met goed weer... Wie zou eigenlijk geïnteresserd zijn om mee te rijden?


GL1100 Interstate bruin, 1981
GL1500A rood, 1991
GL1800A champagne, 2003
GL1800 40th Anniversary Edition, 2015

juno61

 :s_hi: Xel

het was een heerlijke rit, zoals je het omschrijft
Met mooie uitzichten en veel bochtenwerk ,
Hoop dat onze Vriend Josse inmiddels opgedroogd is  :s_laugh:
van het Filmpje hier is voor me vrijwel niets van te zien, daar deze voor me niet start ,
Misschien iets voor onze Hugske ,als Hij bij gelegenheid eens tijd heeft ,

bij goede gezondheid wil ik best nog eens mee ,ajaaa ,
moet mij daar nog excuseren dat ik er was héé  :85: :85:


groetjes
Rafke   :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

xel

30 september 2020, 10:25:09 #72 Laatste wijziging: 30 september 2020, 11:10:22 door xel
Ja, dat is raar met dat filmke. Gisteren, onmiddellijk na het posten, heb ik geverificeerd dat het zich hier ook laat afspelen. Toen stond daar gewoon het adres van mijn Dropbox, en daar kon je op klikken. Vanochtend is dat anders.

Verschillende browsers reageren daar blijkbaar verschillend op.  :sign0065:

Firefox: Er is een grijze blok te zien, en daarin de vermelding "No video with supported format and MIME type found". Die laat zich bij mij wel met de rechter muisknop aanklikken, en dan kan ik 'show video' kiezen. Dan speelt het.

Chromium: Er is een afspeelframe te zien, maar de Play-knop reageert niet. Klikken met de rechter muisknop werkt, maar daar is geen afspeelfunctie te kiezen. Wat wel gaat: kies 'copy video address' (of de vertaling daarvan), open een nieuw tabblad, plak het adres daarin en druk op ENTER. Dat werkt bij mij.

Laatse redding: Tik een adres in dat bestaat uit deze twee delen:


Ik kan die twee delen niet samen op een regel posten, dat hebben we gezien. Maar voeg die samen tot één adres, dan moet het gaan.
GL1100 Interstate bruin, 1981
GL1500A rood, 1991
GL1800A champagne, 2003
GL1800 40th Anniversary Edition, 2015

IJSBLOK

Mooi ritje  :sign0098: :sign0098: :sign0098:
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

xel

Lap! Daar hebben we het weer: restaurant- en café-"lockdown". Ik vind dat een begrijpelijke beslissing, maar ons steunpunt in Neufmoulin kunnen we daarmee vergeten. En als dat alles een beetje overgewaait is, dan is het winteruur. De namiddagen worden daarmee zeer kort. En het weer wordt in de herfst sowieso wispelturig.

Ik denk dat we deze rit (moesten er überhaupt nog geïnteresseerden zijn?) naar volgend jaar opschuiven. Zullen we daar misschien het "Goed begonnen 2021 voor ervaren rijders" van maken?  :017:

GL1100 Interstate bruin, 1981
GL1500A rood, 1991
GL1800A champagne, 2003
GL1800 40th Anniversary Edition, 2015