Poging tot internetdiefstal !!!

Gestart door ferre, 20 december 2012, 10:38:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ferre

je denkt altijd "dit overkomt mij niet" dat is altijd bij anderen maar ik kreeg vandaag deze mail , hoewel ik GEEN klant ben bij deze instelling.


Geachte klant,

BELFIUS is op dit moment bezig met technische werkzaamheden op de afdeling internet bankieren. Deze afdeling is bezig met het installeren van een nieuwe software voor het gebruik van internetbankieren. Met deze dienst willen wij van de BELFIUS het internetbankieren voor u spamvrij maken en extra beveiligen tegen internetfraude.

Om van deze dienst gebruik te kunnen maken adviseren wij u om onderstaande link aan te klikken en de gevraagde informatie in te vullen.


U kunt hier inloggen

Na het invullen van de gevraagde informatie word uw internetbankieren automatisch geupdate met de nieuwe software. Wanneer u dit eenmaal heeft gedaan word u telefonisch benaderd door ??n van de medewerkers van de afdeling internetbankieren, om de software volledig te installeren. Vergeet niet dat BELFIUS waarde hecht aan uw veiligheid en privacy. Hartelijk dank voor uw tijd en medewerking.


Hoogachtend,

Klantenservice,

BELFIUS BANK, afdeling Internet Bankieren.


"u kunt hier inloggen " kan je openen en daar kan je dan alles invullen naam-adres-rekeningnr.-pincode-enz........
dit is natuurlijk om problemen vragen

Let op met zulke mails

greetz
ferre

IJSBLOK

20 december 2012, 11:20:49 #1 Laatste wijziging: 20 december 2012, 12:13:32 door IJSBLOK
+ 1  voor Ferre, het kan zeker geen kwaad om dit hier te melden !


Hier even een duidelijke uitleg:

De mails lijken verzonden te zijn door een medewerker van ING, Belfius, Bank van de Post ... maar het gaat eigenlijk om een specifiek soort internetfraude: phishing. Het doel van phishing is steeds om financiële gegevens te ontfutselen zoals rekeningnummers en pincodes. Opvallend is dat de huidige afzenders proberen de lezer te misleiden door 'advies' te geven over het beveiligen van hun rekening.

Hoe herken je een poging tot phishing?

Bij phishing wordt vaak gedaan alsof er iets ergs is gebeurd of dreigt te gebeuren als je niet snel actie onderneemt bv. "derden hebben geprobeerd in te breken in  uw account". Ze proberen zo een paniekreactie uit te lokken.
Controleer het mailadres van de afzender. Een echte medewerker van bijvoorbeeld ING zal een mailadres gebruiken dat bestaat uit zijn volledige naam en dat eindigt op @ing.be.
Klik nooit op een link zonder te weten waar die link naartoe leidt. Als je met je muis gaat hangen over een link (zonder erop te klikken) zie je een tekst verschijnen. Die tekst is het gelinkte adres. Een echte bank of financiële instelling zal altijd linken naar hun beveiligde startpagina bv. https://www.ing.be/nl.
Een echte bank of financiële instelling zal je nooit per mail vragen om je rekeningnummer en pincode door te geven of om deze ergens te verifiëren. Aangezien jij klant bent bij hen, kennen zij die gegevens even goed als jij.
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

IJSBLOK

hier nog even de link maken naar een site van de federale politie, waar rechts een oranje vlak te zien is, waar u dergelijke fraude kan melden. Ik zou dat zeker doen, wie weet kunnen we zo toch enkele niets vermoedende mensen hun spaarcentjes redden...

http://www.polfed-fedpol.be/crim/crim_fccu_internet00_nl.php
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

ferre

DONE ! ! !
het zal wel niet veel helpen ,maar als we niks doen gebeurt er ook niks ,toch  :shocked: :shocked: :shocked:
greetz
ferre

IJSBLOK

Okidoki, hou ons op de hoogte, Ferre
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

wing67

tja, die mails krijg ik ne keer of vier vijf binnen per week...  :017: of van de Fortis, of ING, of Belfius, enz...., je word er niet goed van... en ze kunnen er niets aan doen.... :embarrassed: :sign0065:

ferre

Citaat van: wing67 op 20 december 2012, 20:15:46
tja, die mails krijg ik ne keer of vier vijf binnen per week...  :017: of van de Fortis, of ING, of Belfius, enz...., je word er niet goed van... en ze kunnen er niets aan doen.... :embarrassed: :sign0065:

ik ga er me niet teveel van aantrekken  :039:  volgens de Maya kalender is het morgen toch gedaan en dan mogen ze mijn geld hebben  :s_laugh:   :08:
greetz
ferre

wing67

Ferre, ik stuur je effe via PM mijn rekening nummer, na morgen heb je die centen toch niet meer nodig, dus stort al maar door hoor... :13: :13: :13:

ferre

ge staat in mijn testament. :08:
grtz
ferre

wing67

WOW  :08:, ik krijg de oude sponsen waar de Audi mee gekuist is geweest ..... :13: :13: :13: :13:

Thanks   :sign0098: :grin:

Herkules

Vreselijk... ik krijg ze dagelijks binnen, ook van ING ( het meest)

Eén raad : de bank vraagt nooit iets via mail, dus ALTIJD direct deleten...
Herkules

schampie

ik begrijp ook niet dat sommigen daar nog intrappen hoor .
je kan evengoed je huis sleutels afgeven aan iemand die je niet kent, en dan zeggen dat je voor 14 dagen op reis bent.
:85: :s_laugh:
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.