Wereldreizen

Gestart door vuursteentje, 22 januari 2011, 18:38:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vuursteentje

Met de wing en Longrider heb ik Oostenrijk,Italië,Moezel,Frankrijk gedaan ,maar op mijn ééntje of met een vriendin als rugzaktoerist een 3- tal weken waren volgende reizen.
Canada Niagara Falls rondgetroken met een huurwagen.
Senegal vertrokken in  Saint-Louis waar de samenvloeiing van de Senegal rivier met de Atlantische oceaan is.
Met de prauw naar Siné Saloum door mangroves overnacht in een tent in de natuur. Met de jeep naar Dakar.
Zuid-Afrika de Canyon Nature Reserve in de Transvaalse Drakenbergen met huurauto.Op safari in het Kruger National Park met jeep en verder getrokken naar Swaziland daar met paard in de brush voor enkele dagen overnacht in guesthouse.De tafelberg in Kaapstad gaan opzoeken en het Robbe-eiland waar Mandella vastgezeten heeft. Op een struisvogel gaan rijden.
Nepal - Tibet de Kathmanduvallei verder getrokken naar Chitwan National Park olifanten gewassen en verzorgt. Door Newaridorpjes langs rijstvelden  en smalle paadjes gestapt om een zicht te hebben op de Himalaya. Trekking op de Annapurna hoogste punt 5.415 m tien dagen heb ik hierover gedaan.Verder de koningsteden bezocht.
Suriname de Raleighvalle -Voltzberg-Fungu-Nickerie-Coppename-apura-corantijn toer. Hier was het slapen in hangmatten op onbewoonde eilandje we varen met korjalen hiernaartoe en met plaatselijke bosjesmannen als gids.
Vis uit de rivier en rijst was ons eten.
Dit jaar ben ik al met de voorbereiding bezig van Thailand vertrek in nov verblijven in Chiang Mai in een B§B
verkennen van het oude stadsgedeelte met tuk-tuk lokale driewieler.De berg Doi Suthep met tempel bezoeken.
De warm water bronnen en trekking in de jungle en bergen met gids. Thaton de giraffevrouwen gaan opzoeken en verder naar de Birmaanse grens. Moet ik nog wel verder uitwerken. Zo forumleden nu heb je toch al wel wat leesvoer gekregen.

wing67

amaai, dat belooft ...... :13: :13:

juno61

Amaai vuursteentje ,  :13: :13:
een vrouw van de wereld zou ik zo zeggen
je hebt gelijk meisje ,zolang je het kunt ,waarom niet
hoop voor je dat je reis in November ook meevalt

groetjes
rafke  :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

vuursteentje

Ben verleden jaar in Guatemala-Honduras geweest naar de Mayapiramides en de koffieplantage.Ook de Pacayavulkaan beklommen deze vulkaan is nog actief.Bij de indianen geslapen in Chichicastenanga en aan  de Todos Santos (allerheiligen en allerzielen )deelgenomen.Ganse dag feesten offers brengen op het kerkhof zoals eten en drinken. :13:

Dawingi

Euh ....... zijt gij misschien al op pensioen ?????  :25:
Het lijkt mij of ge bijna nooit thuis zijt.

Het moet wel fijn zijn om zo te kunnen reizen. Zucht .....    :13:

En gaat Longrider ook mee bij de overzeese reizen ?
Of is het al genoeg als ge die thuis tegen komt ?   :grin: :grin:

Groetjes
Danny
I live to ride and ride to live !!!

vuursteentje

Nee hoor, Longrider blijft thuis hij kan dat niet met zijn gezondheid. En zo trekken met de rugzak dat is niets voor hem.En mijn pensioen dat is nog ver af maar als ambtenaar heb je veel verlof. :13:

Dawingi

Inderdaad, verlof genoeg !! Is wel relatief hé.
Heb ondertussen op een andere topic gelezen dat het niet zo best gaat met Longrider. Hopelijk wordt het toch nog beter met hem.
Veel hoop en beterschap.

Groetjes
Danny
I live to ride and ride to live !!!