Plooibare benzinecontainer

Gestart door Bali Sa, 15 augustus 2016, 18:53:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bali Sa

Hey,

wie heeft er nog nooit  zonder benzine gestaan? Of iemand van je (in clubverband) mede reizende motorvrienden?
Ook wij rijden soms wel eens langer dan onze tank het aankan wegens geen benzinestations op de route, daarom ben ik op zoek naar een plooibare benzinecontainer van 5 liter of meer (max 10 liter).

Tot op heden nog niet gevonden, wie weet of dit bestaat en waar ik dit kan aanschaffen?

thx,
Bali
Een rode Amerikaan............. is da geen Indiaan!?

Het begon met een Suzuki AC50,Yamaha RD50DX,Suzuki AC100,Suzuki GSX1100ES,Yamaha FJ1200,Suzuki Cavalcade,Bmw K1200LT,Honda Goldwing GL1800 04'

hugske

Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt.

goofy

eens proberen met het binnenste van een doos wijn,eerst testen he

pepewing

Alléé jongens,  [IMG]http://smileys.on-my-web.
da meende toch ni, met de huidige technieken, val je toch niet meer zonder benzine.....
in de jaren 70, kon ik me da voorstellen...maar nu met GPS, vind je toch altijd
een pomp......ja je moet ni gaan zoeken, als je motor prt prtr rp pff zegt, dan is t inderdaad telaat..
nee mij overkomt da nie, en rij toch een 25K km vertier se...
voor de rest SUC6 met je tankzakje
groetjes Pepe

IJSBLOK

Was even ook mijn bedenking, Pépéwing, maar ik herpak me!

Wij zijn in juli in het vroegere Oost-Duitsland geweest: heel veel natuur, de hoofdwegen in zeer goede staat, maar voor de kleinere straatjes meer kasseien dan in Parijs-Roubaix. En wij hadden het daar ook bijna zitten: als je niet naar de grotere steden rijdt, passeer je uitermate weinig benzinestations.
Bij onze uitstapjes in het naburige Polen was dat toch ook wel duidelijk: goedkoop tanken, maar enkel rond de grotere steden zijn echt de benzinestations gelegen, als je binnendoor gaat kan het tegenvallen.

Maar wat hier voorgesteld werd over de verpakking van een doos wijn, lijkt me een goed idee: die binnenzak is in plastiek, dus dat moet kunnen. Vraag is of die makkelijk te vullen is aan de pomp, natuurlijk...
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

goofy


Bali Sa

Citaat van: hugske op 15 augustus 2016, 20:59:13
Hier zie;

https://www.deedee.nl/main-navigation/products/spouted-pouch.html

Mvg,

Hugske

Hey,

Bedankt Hugske,

hier ga ik op verder.

zelf heb ik het nog nooit voorgehad, maar in groep is dit een ander verhaal.
Wat Iceman  :043: zegt klopt volledig, een benzinepomp is niet altijd voorhanden, op treffens of in een vreemd land.
Natuurlijk weet ik dat men via gps een station kan vinden, uw medereizigers rekenen dikwijls op de rest van de groep, niet altijd fair, maar het komt voor.
Daar ik, als pres, veel in clubverband rij, en ik nooit een lid achterlaat, wil ik me daarop wapenen.

Dus, valt er iemand zonder, rij ik op gps naar de dichts bijzijnde pomp om mijn plooibaar zakje op te vullen.
Hugske.... een dikke +

Grtz,
Bali
Een rode Amerikaan............. is da geen Indiaan!?

Het begon met een Suzuki AC50,Yamaha RD50DX,Suzuki AC100,Suzuki GSX1100ES,Yamaha FJ1200,Suzuki Cavalcade,Bmw K1200LT,Honda Goldwing GL1800 04'

Bali Sa

Een rode Amerikaan............. is da geen Indiaan!?

Het begon met een Suzuki AC50,Yamaha RD50DX,Suzuki AC100,Suzuki GSX1100ES,Yamaha FJ1200,Suzuki Cavalcade,Bmw K1200LT,Honda Goldwing GL1800 04'


IJSBLOK

Mmmm Goofy, ziet er iets knap uit, dat van Hugske, maar ik heb m'n twijfels over de bijgaande uitleg op die pdf... Heb jaren controle gedaan op ADR-transporten en -verpakkingen, en hun uitleg lijkt er mij wat over. Ik ga dit eens nakijken.

als je er zo eentje besteld hebt, kan je dan een foto nemen van een UN-code die op die verpakking staat ?
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

JohanVP

Als die dingen maar niet gaan lekken!
JohanV
GL1800DL 2012  104000km
roadrunner 2012
[IMG]

IJSBLOK

Volgens dat pdf-je is het een ADR-gekeurde verpakking...

Heb even enkele goed geplaatste bronnen in de chemische industrie aangesproken om dit mee na te kijken!
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

Cooper

Citaat van: JohanVP op 19 augustus 2016, 18:02:56
Als die dingen maar niet gaan lekken!

Is denk ik niet de bedoeling om dit continu gevuld bij te hebben Johan.  :017:
roadrunner 2011<br />roadrunner 2012<br /><br [/URL]<br />Starrider: 

IJSBLOK

Mits de juiste UN-code op deze jerrycan zou dit dus kunnen voor een aantal vloeistoffen, waaronder diesel en benzine... Straffer spul zoals bijvoorbeeld zoutzuur mag niet, maar dat drinkt een Goldwing niet zo graag  :s_laugh:
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

KrisM

Aliexpress staat vol met die dingen maar minimum die ik heb gevonden is dan 10 stuks.