distributieriemen

Gestart door Bikervivi, 26 mei 2011, 07:48:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bikervivi

In april hebben we nieuwe riemen en riemspanners laten leggen op mijn flatje, als we uit de garage kwamen begon het al hij viel stil, notabene in een bocht op een klaverblad, dus schakelen ondertussen hangen starten en voorts, ben dan maar tot aan Dirk zijn werk mee gereden, bleek het toerental maar rond de 300 te draaien. De eerste grote toer daarna naar Bikers Best, en ik kon de wings niet bijhouden(slik), heb toen uitleg gevraagd aan Beer en Rijk, kon zijn dat het de luchtfilter was, blijkbaar moet het deksel ook vervangen worden. Dirk heeft dan een K&N filter geplaatst deksel bleek nog volledig in orde, maar de miserie bleef.
Vorige zaterdag had Dirk eindelijk tijd gooit de flat open en wat blijkt de 2 riemen lagen de tanden er verkeerd op zoals Rijk gezegd had, daar betaal je dan €555.50 voor, maar nu rijd hij terug zalig.
Roadrunner 2010

wing67

mij gedacht, daar breng je 'm voor de volgende beurt toch zeker terug binnen zekers ...... :017: :sign0135:

IJSBLOK

Was het nog garantie ?
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

wing67

euh..., in mijn ogen heeft dit niets met garantie te maken, als deze niet geplaatst waren zoals het hoort........ :017: :039: :grin:

IJSBLOK

Ja eigenlijk feitelijk... Dus als dat elders tegen betaling "hersteld" was, dan kon je die kosten terugvorderen, maar nu met onze uiterst handige Roadwarrior, geen kosten, geen probleem voor de knoeier !
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

wing67

Citaat van: Bikervivi op 26 mei 2011, 07:48:03
In april hebben we nieuwe riemen en riemspanners laten leggen op mijn flatje, als we uit de garage kwamen begon het al hij viel stil, notabene in een bocht op een klaverblad, dus schakelen ondertussen hangen starten en voorts, ben dan maar tot aan Dirk zijn werk mee gereden, bleek het toerental maar rond de 300 te draaien. De eerste grote toer daarna naar Bikers Best, en ik kon de wings niet bijhouden(slik), heb toen uitleg gevraagd aan Beer en Rijk, kon zijn dat het de luchtfilter was, blijkbaar moet het deksel ook vervangen worden. Dirk heeft dan een K&N filter geplaatst deksel bleek nog volledig in orde, maar de miserie bleef.
Vorige zaterdag had Dirk eindelijk tijd gooit de flat open en wat blijkt de 2 riemen lagen de tanden er verkeerd op zoals Rijk gezegd had, daar betaal je dan €555.50 voor, maar nu rijd hij terug zalig.
goeiemorgen Ronny......... :great: :grin: :grin: :grin: :grin: :13: :13: :13: :039: :039: :039:

wing67

 !! Dat staat hier ook nergens beschreven, misschien ook maar beter zo, denk je niet....... :017:
Hier kunnen we beter neutraal in blijven vind ik............. :great: :grin: :grin: :c017:

wing67

Das waar jongen...., maar dit vermijden we liever, anders krijgen we toestanden zoals op het forum van onze noorderburen......, daar ging het ook over een bepaalde garagist onlangs, we gaan ons hier niet laten vangen héé..... :great: :great: :great: :great: :great:

juno61

gelukkig heb ik mijn Distributie riemen ,
drie jaar geleden in een goede garage laten vervangen
geen problemen gehad

rafke  :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

Robert

de mijn zijn bij pieter vervangen
was niet echt nodig,maar ik wist niet of ze al vervangen waren
het zekere voor het onzekere genomen
Pieter heeft me ook verteld waar ik op moest letten bij het vervangen

ben er wreed tevrede over
1200 Aspencade 1985 Satellite Blue Metallic
GONE WITH THE WING

Cooper

Ik heb ze zelf vervangen, en zoals al eens wordt gezegd... wat je zelf doet doe je meestal beter.
Nog geen problemen gehad tot hiertoe.  :13:

Maar je zal het maar voor hebben natuurlijk, je betaald een half fortuin aan een bende prutsers en voor het zelfde geld draait heel je blok de soep in!  [IMG]http://smileys.on-my-web.
roadrunner 2011<br />roadrunner 2012<br /><br [/URL]<br />Starrider: 

mysteryman

ik ga die bij mij van de winter vervangen  :13:

loewieke

Heb de mijn laten vervangen als de wing 10jaar was
De wing had toen nog maar een 68000km,maar vond als ze er 10jaar oplagen je ze beter kan veranderen dan risico te lopen.

Mvg Loewieke :039:

IJSBLOK

27 mei 2011, 06:22:43 #13 Laatste wijziging: 27 mei 2011, 06:24:55 door IJSBLOK
Citaat van: wing67 op 26 mei 2011, 20:57:28
Das waar jongen...., maar dit vermijden we liever, anders krijgen we toestanden zoals op het forum van onze noorderburen......, daar ging het ook over een bepaalde garagist onlangs, we gaan ons hier niet laten vangen héé..... :great: :great: :great: :great: :great:

Die Wing67 zou hier een goede moderator zijn, feitelijk...

CiteerHeb de mijn laten vervangen als de wing 10jaar was
De wing had toen nog maar een 68000km,maar vond als ze er 10jaar oplagen je ze beter kan veranderen dan risico te lopen.


Ik heb me laten vertellen dat dit bij een GL1500 om de 70.000 km moet gebeuren ? ? ? Iemand enig idee ?
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

harmdeboer

27 mei 2011, 10:11:17 #14 Laatste wijziging: 27 mei 2011, 10:22:48 door harmdeboer
Citaat van: Bikervivi op 26 mei 2011, 07:48:03
dan €555.50 voor, maar nu rijd hij terug zalig.

ff een vraag... het ging hier toch om 2 riempjes... van rubber... en niet om de ketting....

1 riempje kost 39,95 aftermarket
1 riempje kost 55,60 N.O.S uit america!
montage is bij tussen de 1,5 en 2,5 uur afhankelijk van de toeters en bellen die verwijderd moeten worden...

hoe kom je dan in 98)7^)(8769*&%(*&5 aan €555,50??????????????

volgens mij moeten er meer mensen een keer naar ger leemans gaan in oss, www.glpartsandbikes.nl
of voor deze zaken naar http://www.motorservicevierlingsbeek.nl/ het laatste adres is hier in het dorp ik heb geen aandelen maar zweer wel bij zijn advies en werk!!!  let op bij hem kun je geen onderdelen kopen voor een GL maar hij kan wel heel goed onderhoudplegen aan deze beesten!!!


dan is het nog een keer de moeite waard om een paar honderd kilometer te rijden om je motor te laten onderhouden.

ik heb vorig jaar volgende gedaan heb even de werkplaats rekening bijgesloten... rechts onder staat het bedrag wat ik moest betalen....




hoop dat ik je nu geen rot gevoel gegeven heb... maar voor dit soort onderhoud ga ik naar een kenner die geen goldwingspecialist is... want specialisten zijn gespecialiseerd in aangepaste prijzen... des te mooier de showroom des te hoger de prijs!!! die panden moeten ook betaald worden enzo... dus....