Filmpjes / straffe stoten, of hoe noemen we het maar...

Gestart door wing67, 21 oktober 2010, 21:10:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jantje Beton

<br />Wees niet bedeesd want Jantje is op het forum geweest

wing67

na de langste vrije val (nieuw wereldrecord) krijgen we ook de "kortste" vrije val...... :08:  ge houd het niet voor mogelijk  :s_laugh: :s_laugh:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=qBW59yz-_ZM#!

wing67


juno61

Ook gene gewone ,Hééééé Stefan ,

hopelijk regend het niet te hard als ie uitrijd
:85: :85: :85: :85: :85: :85:

Rafke :victory: :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen



juno61

Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

juno61

Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

IJSBLOK

Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

IJSBLOK

Deze is waanzinnig, een volledige uitzending... Je zou toch wel vragen stellen....


Explosief transport.uitzending Zembla 12-10-2012
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

Herkules

Hi Ijsblok,
Vreselijk frustrerend hé !  Ikzelf zit ook in de sector en ge ziet niet anders dan Polen en andere Oosteuropeanen.
Vaak slechte kwaliteit, moeilijke communicatie... het is echt geen zegen voor de sector.
Maar ja... als ze er niet zouden zijn hebben wij sowieso niet voldoende chauffeurs.
Om te beginnen een opwaardering van het beroep van chauffeur + de industrie die logistiek en transport eindelijk eens serieus moeten gaan nemen en moeten betalen voor wat het echt kost !
Herkules

wing67

Citaat van: Herkules op  4 november 2012, 12:41:53

Maar ja... als ze er niet zouden zijn hebben wij sowieso niet voldoende chauffeurs.

hier ga ik niet helemaal mee akkoord, ik persoonlijk ken ook chauffeurs die hun beroep gewoon "zat" zijn omdat ze de mooie lange ritten, waar uiteindelijk "iets" aan te verdienen valt moeten afgeven aan die oosteuropeanen die hier hun job komen wegstelen, en zijzelf moeten dan maar van die korte ritten doen wat niemand anders meer wil doen, en waar het loon ook navenant is  :017: :017:
Ik heb trouwens onlangs nog een reportage gezien over die polen die zich helemaal niet aan hun rij en rusttijden houden, en daar word niets aan gedaan..., het word hier een omgekerde wereld, en daar dragen we ALLEMAAL een steentje aan bij, door naar de andere kant te kijken... :17:
De rekening zelf..., die krijgen we hiervan nog wel gepresenteerd, geduld..., dat is alles wat nodig is.., geduld.... :king:

juno61

 :iagree: :iagree: :iagree: :iagree: Stefan ,

De schoonzoon hier is zelf vrachtwagen chauffeur ,en als je hem hoort vertellen ................
als er vrachtwagens uit het verkeer geplukt worden ,om vracht ,gewicht en dergelijke te controleren
zijn het meestal Belgen ,Nederlanders en Duitsers ,die Bugaren of Polen verstaan er toch niets van
en dan worden ze ook (meestal) met rust gelaten ,
en heeft trouwens een hele tijd werk zitten zoeken als chauffeur ,
maar in de meeste plaatsen is het zoals Stefan hier zegt ,deze plaatsen ingenomen door Polen en Bulgaren

Rafke 
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

Herkules

Jullie hebben volledig gelijk en inderdaad ze nemen die mannen omdat ze aan een loon van 3 €/uur rijden !!  :sign0065:
Ze moesten ze inderdaad consequent meer controleren.

Maar ik heb ook gelijk dat we te weinig chauffeurs zouden hebben voor het internationale gebeuren...
Natuurlijk kiezen ze voor die goekope knapen, NU de laatste paar jaar...
Maar voordat deze landen bij de EU kwamen, werd het al steeds moeilijker om (voldoende) goeie gasten te vinden die flink internationaal willen rijden.
Iedereen weet dat int. chauffeur zijn een enorme oppoffering van je sociale leven vergt en van vele vrije tijd (die je op parkings of elders moet doorbrengen).
Veel jonge gasten willen die opoffering niet meer brengen ... en zoeken zelf eerder naar lokale transporten.
Natuurlijk zullen er altijd een deel zijn die dat wel willen (je kennis in dit geval), maar die enorme concurrenie ondervinden van de Oosteuropeanen.

Het niveau van onze chauffeurs ligt beduidend hoger en ze worden ingezet in meer complexe ritten waar meer added value of contact met de klant vereist is (kraanwagens, lokale distributie, brandstoflevering, enz...).
Helaas vind ik dat de verloning daar dan vaak niet navenant voor is.
Ik heb zelf CE-rijbewijs en ben sporadische zelf met onze 18.5 m combinatie op pad en dan maak je toch soms nogal wat mee...

Enfin, ik draag alle vrachtwagen chauffeurs een warm hart toe, ook die Oosteuropeese chauffeurs die eigenlijk alleen maar eerlijk hun kost proberen te verdienen en vaak onmenswaardig leven langs (te weinig) parkings langs de autostrade. 

Het zijn onze overheden en Europa die iets moeten doen...

Ik heb net een transportvoordracht bijgewoond...  Wacht tot onze Oosteuropese broeders hun lonen dichter bij die van ons komen... ze beginnen nu reeds met Aziaten en Afrikanen...   :shocked:

Dus zoals ik al zei : als de industrie maar blijft vinden dat transport niks mag kosten en onze overheden niets doen, wordt het alleen maar erger.

Enfin... eigenlijk is het bijna in alle sectoren zo....industrie trekt ook weg... (en ik kan het weten).

Herkules

IJSBLOK

ahum... foute topic, feitelijk, maar toch effe reageren...

Citeerals er vrachtwagens uit het verkeer geplukt worden ,om vracht ,gewicht en dergelijke te controleren
zijn het meestal Belgen ,Nederlanders en Duitsers ,die Bugaren of Polen verstaan er toch niets van
en dan worden ze ook (meestal) met rust gelaten ,

Klopt dus niet Rafke ! Voor een controleur is een buitenlander makkelijker, de boete moet immers ter plaatse voldaan worden, dus minder administratie (en zever) achteraf...

Deze chauffeurs uit het vroegere oosblok worden misschien 'minder' uit het verkeer gehaald, omdat er minder resultaat gehaald kan worden: die zijn allemaal al door Duitsland gekomen, en daar gegarandeerd gecontroleerd...

Als alle mensen in Europa gelijk loon voor gelijk werk zouden krijgen, hadden we dit probleem veel minder, en zou ook Ford Genk niet moeten onderdoen voor een fabriek in Spanje !!!

Ik heb als lesgever al de vraag gekregen of ik de lessen vakbekwaamheid én een les wegcode zou kunnen organiseren voor chauffeurs uit... China, er is hier dus al een bedrijf die daaraan denkt !

Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD