Weetjes voor de "trikers"

Gestart door IJSBLOK, 13 augustus 2013, 14:14:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

juno61

Wat mij betreft blijft die technische keuring voor mij een hoop zever
dat ze meer controle doen langs de weg ,

er gaat gebeuren zoals bij wagens voor de keuring, dan word alles in originele staat gezet ,
na de keurig word de auto weer verlaagd ,sportuitlaten ,de vensters volledig getint ,
en velgen die de kas schuren ,dus welke zin heeft het

Mijn remmen en verlichting zorg ik dat die in orde zijn ,
zoals andere motorijders zorgen we dat dit in orde is
want dit heeft ten slotte te maken met onze veiligheid

Rafke
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

Veerle

Ja Rafke...jij zorgt dat alles in orde is...en mijne Webbie ook....en alle leden van dit Forum ook (hoop ik)  :13:
Maar niet iedereen is van diezelfde mening en rijdt er maar op los!!!! In orde of niet!
Begrijp je wel hoor.....zit ook met gemengde gevoelens....voor de ene is die keuring een overlast en een meerkost...maar voor de andere een must!
En zoals altijd zegt het spreekwoord....de ene boet voor de andere!
Wat er ook van voort komt.....ze moeten een keuring uitvoeren op veiligheid...niet oordelen over de opsmuk en de toeters en bellen die zijn toegevoerd...tenslotte zijn dat show-elementen en dat heeft niets met de rij-veiligheid te maken....alhoewel...hoe meer lichtjes....hoe meer zichtbaarheid voor de andere bestuurders op de baan!
Kweet wel dat ik me hierdoor dik in de nesten kan werken...maar dit is mijn mening....tenslotte worden alle motorrijders over dezelfde kam gescheerd...in orde of niet....en dan heb ik liever dat onze motors veilig gekeurd zijn voor het verkeer ...is voor mij persoonlijk een meerwaarde zodat ik weet dat mijn ventje met een "veilig" machientje op de baan is  :13:
Echte vrienden zijn vrienden die alles van je weten en toch van je houden !

juno61

Ben benieuwd hoe je gaat reageren als één van die pipo's op de keurig
op jullie moto gaat zitten gaaaaaaas geven en achteraf tegen Jou gaat zeggen
dat zij niet verantwoordelijk zijn voor schade aan je motor kuip of koffers
Kalf is al verdronken en er komt keuring op moto's ,
maar nu gaat het mij ,om hoe die keuring gaat gebeuren
als het echt om veiligheid gaat ,akkoord ,heb bestelwagens van aannemers gezien ,
dat je niet begrijpt dat die door de keuring geraken (ROT)

weet van bepaalde type moto's dat die nieuw zijnde slecht remmen (Repsol Honda 1000RR)
waar ligt die rem marge als het zo van fabriek komt

dit is de rede dat die ministers van alles goedkeuren,
omdat ze weten dat er onenigheid is ,en dan halen ze hun slag binnen,
ze zijn bezig om te verplichten van met een elektrische fiets minimum één lesuur te volgen
dat krijgen ze ook nog erdoor ,en ik zie het zelfs zover komen dat je verzekering moet gaan
betalen op een elektrische fiets ,en zelfs fiets keuring ,want dan zijn ze weer aan het verdienen

HEEFT DIT ALLEMAAL NOG IETS TE MAKEN MET VEILIGHEID

rafke  :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

Veerle

Ja Rafke...begrijp je standpunt volledig!
Rob staat hier ook al klaar in de startblokken met een mes....hij zegt...hoe gaan ze mijn motor keuren???? Gaan ze hem op rollen zetten om de remmen te testen???
Dat Goldwing geval weegt wel 400 kg! Wie gaat dat recht houden???
Als dat omvalt en er een kras of bluts in komt...dan zet hij in die vent ook en kras of een bluts!!!
Er zal nog veel werk nodig zijn en nog veel bespreekuurtjes in de regering om dit alles tot stand te laten komen...maar vroeg of laat komt die technische controle toch tot stand...daar is geen weg naast! We moeten ons erbij neer leggen vrees ik. En dan denk ik dat die 20 euro (hoop dat het ni meer gaat kosten) op jaarbasis toch zal bij dragen tot een "algemeen" veiliger motorverkeer op de rijbaan. Laat ons alle twijfel geven aan de verantwoordelijken...en dat ze dan maar is een andere "OORZAAK"naar het TE VEEL aan motor ongevallen op de rijbaan zoeken!
Echte vrienden zijn vrienden die alles van je weten en toch van je houden !

Jantje Beton

Dat Goldwing geval weegt wel 400 kg! Wie gaat dat recht houden???


:017: :017: :017: Wie gaat dat recht houden blijft die niet rechtstaan op 3 wielen  :017: :017: :017: :017: :017: :017: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: [IMG]http://smileys.on-my-web. [IMG]http://smileys.on-my-web. [IMG]http://smileys.on-my-web. [IMG]http://smileys.on-my-web. :039:
<br />Wees niet bedeesd want Jantje is op het forum geweest

IJSBLOK

CiteerWat mij betreft blijft die technische keuring voor mij een hoop zever
dat ze meer controle doen langs de weg


Tuurlijk, en dan een boete voor handschoenen zonder vingers ?

Of de discussie over een windscherm of een voorruit ?


Blijft een ongelooflijk lastig verhaal, waar de belangengroepen hun tanden in kunnen en moeten zetten ! Daar vallen punten te rapen, niet met een massale opkomst tegen een keuring die Europees al wet is....
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

Cruiseman

Yep, dat verhaaltje van dat lesuur om met een elektrische fiets te rijden !!!!! Dat meen je nu toch niet ?
Dan denk ik eraan om "au revoir" te zeggen aan België hé. We worden hier uitgeperst dat niet schoon is, den deze die hard werkt betaald voor de luieriken die geen kl... doen.
Democratie noemen ze dat dan  :sign0065:
En het ergste over dat hele controle verhaal is dat wij motorrijders weer in onze portemonnee mogen scheppen, om die slimmeriken daarboven te betalen. Ik moet er niet aan denken, word daar nerveus van  [IMG]http://smileys.on-my-web. [IMG]http://smileys.on-my-web.
Lets Easy Ride

Mon goldwing

Een ruiten wisser kan soms wel voordeel hebben zoals bij de mijne ,ik heb een groot hoog windscherm en dat is soms wel lastig als je dan traag rijd bij regen
verder staat er genoeg licht op om mij s ùavonds en bij nacht te kunnen zien aankomen , ik zeg steeds beter voorkomen dan genezen zie fotokes in fotos dragon wing

groetjes Mon Goldwing

wing67

Op vraag van iemand van GWMCB post ik dit hier even....  :king:

een windscherm is geen voorruit.
Halfvinger handschoenen zijn handschoenen ( art 36) behalve voor franstalige motards ( mitaines" zijn 1/2 en "gants" zijn volledige handschoenen.
Die moeten dus wel complete handschoenen dragen,NL-talingen niet.

dan het puntje vd pinkers : het puntje op de "i" = elk voertuig (uitgezonderd old-timers ) hebben een gelijkvormigheids attest.
Wat vermeld staat is OK, Verbouwen zonder toestemming vd constructeur is niet ok..

Mister anonymus...  :grin:

IJSBLOK

Ja, maar verschillende verbouwde motorfietsen hebben een document, een proces-verbaal van goedkeuring voor een "enig voertuig"....

Een ambtenaar kwam vroeger zelfs langs bij de handelaars die veel Amerikaanse import hadden staan....
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

Mon goldwing

Mistlampen op ne moto: die twee rooi bolle die voor u rijden in de mist da benekik .
Vindt het wel een must om die te hebben ,ze rijden er al genoeg van de baan me hunnen auto.
Ne ruiten veger is wel nodig als je een hoog scherm hebt , had er een op mijne 1500 dragon wing en was wel noodzaak als het regende.
Lichten alles in led formaat ;geeft veel licht en je wordt gezien door andere weggebruikers ,meestal de kinderen van de auto voerder als ze aanwezig zijn.
He paa, maa kijk nen UFO op de baan achter ons.

Gts Mon Goldwing

IJSBLOK

CiteerHe paa, maa kijk nen UFO op de baan achter ons.

:85: :85: :85: :85: :85: :85: :85: :85:
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD