WEBBIE EVEN K.O.

Gestart door Veerle, 12 februari 2014, 15:56:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

sniperdavid

Citaat van: webbies wife op 23 februari 2014, 16:52:30
Citaat van: wing67 op 23 februari 2014, 16:27:45
Citaat van: sniperdavid op 23 februari 2014, 11:14:20
Zal de duimen drukken dat alles in orde komt CRT/MRI is altijd met een eigenaardig gevoel wachten op de resultaten.

Ik moet binnenkort er ook weer eens onder voor de jaarlijkse controle.
2x keer een ACV gehad. En dan ziet de wereld er opeens anders uit.
ACV  :017: :017: Niet met moeilijke woordjes beginnen hier héé  :17: :17: :embarrassed:

@ StefanIk denk dat hij een CVA bedoeld (in het Frans ACV)...dit is een herseninfarct ( al da niet met of zonder bloeding)

@ Sniperdavid Veel moed en sterkte en onze duimen zijn hier ook omhoog voor jou zene  :13:

Met al die talen die hier gesproken weet je op de duur zelf niet meer met wat je bezig bent  :grin:
Kan misschien ook te maken hebben met men CVA / ACV of wat het ook mag zijn.

IJSBLOK

Kameraad, jij bent nog zo jong,en al twee keer prijs gehad met een CVA.... ???

en wat geeft men als oorzaak ?
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

sniperdavid

Citaat van: IJSBLOK op 23 februari 2014, 22:30:27
Kameraad, jij bent nog zo jong,en al twee keer prijs gehad met een CVA.... ???

en wat geeft men als oorzaak ?

oorzaak is inderdaad een groot vraagteken.

Van de eerste CVA weet ikzelf niets meer van. 3 dagen gewoon kompleet weg geweest, weer wakker geworden alsof er niets gebeurd was???
Echt beangstigend, maar niets kunnen vinden. Er werd toen geen scan gedaan, omdat ze niet wisten wat het zou kunnen zijn.
Met andere woorden ik had een engeltje boven me hangen, voor hetzelfde geld was ik er niet meer.

Een dik jaar later gezichtsverlamming, spraakgebrek, verlammingsverschijnselen linker arm.
Bij de eerste scan hadden ze een bloeding gevonden. Veel bloedverdunning gekregen en platte rust.
Na 6 weken mocht ik eindelijk naar huis. Moest wel verder bloedverdunning nemen. Maar ik mocht wel weer terug met de moto rijden  :13:
Regelmatig op na onerdzoek moeten gaan en testen ondergaan.

Vandaag mag ik weer alles doen en ik moet zelfs geen medicatie meer nemen.
Moet wel op enkele symptomen letten. Als die opduiken moet ik binnen de 6 uur in behandeling zijn.

Het enige wat ik ervan over gehouden heb is dat ik geen namen meer kan onthouden. Moet die soms opnieuw vragen en dan is het weer goed voor enkele dagen. Als ik de persoon in kwestie een tijdje niet meer gezien heb ken ik het gezicht wel, maar kan er geen naam op plakken.

Voor de rest is alles ok en ik doe weer mijn goesting. :grin:

wing67

Amaai, word ik effe stil van ....., en dat met die leeftijd  :embarrassed:

Veerle

Tja ikke ook stil van....leeftijd heeft er eigenlijk niets mee te maken zene Stefan...ik dacht ook dat je dat maar kon krijgen op je oude dag! Sniperdavid heeft inderdaad een heel goede engelbewaarder...en is zo te lezen volledig herstel  :13:...neemt niet weg dat het zeer zeker eng is als je dat overkomt, en de jaarlijkse onderzoeken zijn best wel zenuwslopend en confronterend!

Een collega van mij die haar 10-jarig dochtertje heeft eind september vorig jaar ook een CVA gemaakt (en wel te verstaan op haar verjaardagsfeestje met alle feestkindjes aanwezig!)
Ze waren in de tuin aan het spelen terwijl de ouders binnen de feesttafel aan het klaarzetten waren met allerlei lekkernijen.
Komt er ineens een kindje binnengestormd.....Freya is gevallen en ze doet raar...ze gaan snel kijken...ligt da kind op de grond helemaal in kramp(eigenlijk foetus houding)en beweegt of reageert niets, mond helemaal scheef. Direct ambulance gebeld, mug en al van de partij en naar uz Antwerpen.
Tot op vandaag weten ze nog steeds niet wat de oorzaak is van het herseninfarct....wel staat vast dat ze de CVA gemaakt heeft voor ze gevallen is...het zou gekund hebben ( en dat hadden we allemaal ook gehoopt) dat ze hem gemaakt had door te vallen, maar spijtig genoeg niet!
Na 1 week op intensieve en 6 weken kliniek zit ze nu in een revalidatiecentrum, en het zal nog heel lang duren vooraleer ze terug naar huis mag. Ze is alles opnieuw terug aan het leren, praten, schrijven, lezen, rekenen....niets ging nog! Stappen kan ze heel traag en met hulp, voor de rest zit ze in een rolstoel en haar rechterbeen en rechterarm zitten in een brace. Het been om steun te geven bij het stappen want heel haar rechter kant is verlamd en van de arm weten ze al dat die nooit meer goed komt. De brace moet verhinderen dat haar hand niet krom groeit.
Ze krijgt ook bloedverdunners, mag niet drukken bij grote boodschap, mag niet overgeven.....is het risico te groot dat ze nog een CVA maakt.
Heel dat gezin staat on hold....en mijn collega zal niet meer kunnen komen werken....een drama is dit gewoon

En je zou ervan verschieten hoeveel kinderen en jonge mensen dit overkomt! Het revalidatiecentrum is daar het beste bewijs van.....onvoorstelbaar gewoon!
Zelfs baby's van 4 en  6 maand oud die dit voor hebben!
Ik weet nu van heel dichtbij dat er op deze "smerige" infarcten geen leeftijd staat! En alsook wat dit met een mens zijn leven en heel zijn gezin kan teweegbrengen!

Echte vrienden zijn vrienden die alles van je weten en toch van je houden !

sniperdavid

Ik probeer er zoveel mogelijk niet aan te denke, hoe het de volgende keer kan uitdraaien.
Als dat thema met mijn vriendin aangesproken word, loopt dat arm mens de muren omhoog.
Heeft de laatste jaren met mij genoeg moeten mee maken. Maar zoals al gezegd, ik kan en mag mijn goesting doen en ik geniet er elke minuut van.

En wat Freya betrefd wens ik haar veel sterkte en dat ze de moed niet opgeeft. Want elke kleine stap naar "normaliteit" is een grote overwinning.
Maar toch blijfd het altijd in je achterkopke hangen.

IJSBLOK

Amai hier, geef mij dan ook maar een tonneke op mijn kop zoals WEBBIE....
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

sniperdavid

Dan toch liever een halve ton dakplaten op je duimen geplaatst krijgen. :85: :85:
En grappig dat het was.

Ik kom naar huis met 2 gebroken duimen. Mooi dik ingepakt met beugel,.... de andere vingers dik opgezwollen.
En als meneer naar het WC moest of het nu voor klein of groot was, was het gelach altijd heeeeel luid in huis.
Pijnlijker kan het gewoon niet zijn.

De rest mogen julie zelf inbeelden.  :85: :85: :85: :85: :85:

wing67

Citaat van: sniperdavid op 24 februari 2014, 23:16:10
Dan toch liever een halve ton dakplaten op je duimen geplaatst krijgen. :85: :85:
En grappig dat het was.

Ik kom naar huis met 2 gebroken duimen. Mooi dik ingepakt met beugel,.... de andere vingers dik opgezwollen.
En als meneer naar het WC moest of het nu voor klein of groot was, was het gelach altijd heeeeel luid in huis.
Pijnlijker kan het gewoon niet zijn.

De rest mogen julie zelf inbeelden.  :85: :85: :85: :85: :85:
vooral zekers als ge uw gat moest afvegen  :s_laugh: :08: neen ik wil er geen foto van  :85: :sign0098: :s_hi:

vuursteentje

Beterschap voor de mannen hier 

JohanVP

hier wordt ik gewoon heel stil van,
en dan beseft ne mens hoeveel geluk je moet hebben om heelhuids de 80 te halen.
Ik wens iedereen hier veel moed en beterschap en de kracht om ondanks alles van dingen te genieten.
JohanV
GL1800DL 2012  104000km
roadrunner 2012
[IMG]

Veerle

Vandaag met Webbie opnieuw naar neurochirurg geweest......resultaat van de scan wijst uit dat hij tussen 2 wervels een flinke arthrose heeft die al minstens 2 jaar aan de gang is .en door de klap op zijn hoofd sukkelt hij volgens de diagnose met een whip/plash  :embarrassed:
Een whip/plash resulteert meestal door een auto ongeluk met frontale of achterwaartse aanrijding..maar doordat hij de klap vanboven uit heeft gekregen is zijn nek gekneusd erbij en door zijn arthrose is de impact dubbel zo erg en zal de herstelling langer duren.
Nog 2 weken rust bij gekregen(met de nodige pijnstillers) en stoppen met de kinesist want de intensieve manupilatie  van de nekwervels komt nu niet goed uit!
We kunnen niet anders doen dan afwachten hier en de duimen omhoog houden  :13:
Echte vrienden zijn vrienden die alles van je weten en toch van je houden !

JohanVP

hou de moed er in Webbie!
JohanV
GL1800DL 2012  104000km
roadrunner 2012
[IMG]

juno61

 :s_hi: Veerle ,

een erotische massage doet wonderen  :13: :13:

wens hem alvast veel beterschap

Rafke  :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

goofy

Veel beterschap,de moed niet verliezen,veel rusten.