MAG Belgie Vraagt jou input

Gestart door Bikervivi, 19 april 2011, 16:31:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bikervivi

M.A.G. staat als lobbyvereniging van tijd tot tijd in de kijker. Voor sommigen is dit volgens hun negatief, voor andere positief.
Dit moet natuurlijk ieder voor zich uitmaken, daar kunnen wij niks aan veranderen. Maar waar wij wel iets aan kunnen (en willen) aan veranderen, is wat we doen voor jullie. En met jullie bedoel ik de Belgische motorrijder in het algemeen.

Voor de mensen die M.A.G.-Belgium nog niet kennen, M.A.G. staat voor Motorcycle Action Group. En wij zijn een lobbyverenging die het motorrijden in België wensen te promoten, het 'menselijke' willen houden, het betaalbaar houden. Kortweg trachten wij de rechten van de motorrijder te verdedigen. Bezoek gerust onze site http://www.mag.be voor meer informatie.

Met deze oproep had ik graag even van jullie geweten wat jullie denken dat M.A.G. zou kunnen doen.
Nee, ik wil niet horen wat er fout gaat, dat zou te makkelijk zijn. Ik wil concrete zaken, antwoorden, voorstellen, suggesties wat we kunnen doen.
En dit natuurlijk op een positieve, opbouwende manier.

Ik hoop hiermee een lijst te krijgen van zaken die we kunnen veranderen, uitvoeren... waarmee we M.A.G. kunnen verbeteren. En daardoor ook onze (samen)werking met alle motorrijders, dealers, verenigingen, politici...
Deze lijst neem ik dan mee naar onze volgende vergadering, en probeer de anderen te motiveren om hieraan te werken.

Een van de kritieken die we soms krijgen is dat M.A.G. enkel functioneert voor zijn leden. Dit is natuurlijk waar, want als we gratis voor iedereen werken, dan zullen we niet lang bestaan. En net daarom plaats ik deze oproep hier, en niet bv enkel in ons magazine. In de hoop dat zowel M.A.G.-leden als ook niet M.A.G.-leden positieve zaken naar voren kunnen schuiven voor iedereen.


Dus hierbij mijn vraag: "Wat kan M.A.G. volgens jou (moeten) doen voor de Belgische motorrijder?"



Roadrunner 2010

wing67

Denk zo dat die mannen ginder goed bezig zijn, en bedank je ventje maar voor zijn mooi verhaal, "en" foto's van onze Goldwing sleutelcursus in het MAG magazine van laatste maand... :13:

Betreft het zaken doen van MAG, zijn ze wel goed bezig, maar kwestie iets geregeld te krijgen, zal 't altijd moeilijk zijn, zeker als die pipoo's aan de top nog geen regering samen krijgen. :017:

Naar wie moet MAG  afstappen?? , ze worden van het kastje naar de muur gestuurd.... :embarrassed:

Het enige wat ik kwijt wil, ze mogen wat meer haar op hun tanden krijgen, want op TV onlangs..........!!! :017: :014:, kwamen ze véél te braafjes over, mij gedacht..., en dan krijg je helemaal niets klaar.... :021:
Mijn voorstel is, dat ze véél meer in de media moeten komen, en daar laten weten wat ze graag willen gerealiseerd hebben voor de motorrijder, (v.b. slechte wegen, met dodelijke afloop zoals afgelopen week), en dan er duidelijk eens bij vermelden, wie er dwars ligt van die idioten, die al bijna een jaar ne dikke cheque optrekken iedere maand, voor het vormen van een regering, of noe noemen we het maar....., en dat ze uiteindelijk niet klaarkrijgen...

Door wat meer in de media te verschijnen, al is het maar voor met stenen te gooien op Schoeppe of wie dan ook, krijgen ze vanzelf wat meer bekendheid, en zullen ze ook meer leden krijgen, wat het geheel van MAG doch vaster en sterker in hun schoenen zal doen staan......... (en nee, ik ben gééne politieker... :grin: :grin: :grin:)

juno61

110%, gelijk Stefan en Ronny ,

den Theo kwam mij ook over als een zacht eitje ,(Veel te braaf deze man)
maar moet weten ,dat je in zo een programma , zo maar niet zegt wat je wilt ,
en als je wat te hard van de toren blaast ,word je beschouwd als een "motorbende" ,

je bereikt echt iets ,met te zeggen in de media "NEEN ,DAAR GAAN WE NIET MEE AKOORD "
en er 100% achter te staan, achter deze NEEN
en echt acties ondernemen ,maar als er dan harde acties moeten ondernomen worden ,
wie doet er dan mee aan deze acties ????
Weinige onder ons hoor ,

het probleem in dit landje is ,als je tegen de uitspraak van de één of andere minister bent
word er onmiddellijk ,de oproer politie op je afgestuurd terwijl je voor je rechten uitkomt
heb thans de oproer politie al zien lopen gaan, voor een meute van 10.000  woedende mijnwerkers
maar die hingen natuurlijk gelijk een stalen ketting aan elkaar,

daarom een goede raad voor MAG ,laat U regelmatig horen in de media ,
door positieve acties te ondernemen, waardoor de gewone burger niet onder lijd
zo krijg je de sympathie van de gewone burger mee ,dat heel voornaam is
want weet dat er weinig mensen zijn (buiten de motorrijders) die van
"Motor Action Groep "bestaan,afweten

WE ZIJN HIER VEEL TE BRAAF

Rafke :victory: :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

IJSBLOK

Even hier duidelijk maken dat MAG werkt met sponsorgelden van onder andere de ... Vlaamse overheid. Logisch dus, dat je dan niet te hard mag roepen, toch ?

Dat is dan ook wat ik hier als duit in het zakje wil doen: MAG moet ervoor zorgen dat ze volledig onafhankelijk van de overheid kunnen werken, en volledig onafhankelijk een vuist kunnen maken tegen al dat politieke opportunisme om goedkoop stemmen te ronselen. Zolang ze nog wat verschuldigd zijn aan die overheid, zal het bij zachtjes fluisteren blijven...


MAG levert goed werk, ik denk dat elke motorrijder dat wel beseft, maar zolang die onafhankelijkheid er niet is, kan het ook niet echt "volle kracht" vooruit gaan, en blijft het bij wat gespartel. JAMMER
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD