Goldwing forum Belgium

Niet Goldwing topics => Niet GoldWing topics => Topic gestart door: Bikervivi op 26 mei 2011, 07:48:03

Titel: distributieriemen
Bericht door: Bikervivi op 26 mei 2011, 07:48:03
In april hebben we nieuwe riemen en riemspanners laten leggen op mijn flatje, als we uit de garage kwamen begon het al hij viel stil, notabene in een bocht op een klaverblad, dus schakelen ondertussen hangen starten en voorts, ben dan maar tot aan Dirk zijn werk mee gereden, bleek het toerental maar rond de 300 te draaien. De eerste grote toer daarna naar Bikers Best, en ik kon de wings niet bijhouden(slik), heb toen uitleg gevraagd aan Beer en Rijk, kon zijn dat het de luchtfilter was, blijkbaar moet het deksel ook vervangen worden. Dirk heeft dan een K&N filter geplaatst deksel bleek nog volledig in orde, maar de miserie bleef.
Vorige zaterdag had Dirk eindelijk tijd gooit de flat open en wat blijkt de 2 riemen lagen de tanden er verkeerd op zoals Rijk gezegd had, daar betaal je dan €555.50 voor, maar nu rijd hij terug zalig.
 
Titel: Re: distributieriemen
Bericht door: wing67 op 26 mei 2011, 08:17:52
mij gedacht, daar breng je 'm voor de volgende beurt toch zeker terug binnen zekers ...... :017: :sign0135:
Titel: Re: distributieriemen
Bericht door: IJSBLOK op 26 mei 2011, 12:42:40
Was het nog garantie ?
Titel: Re: distributieriemen
Bericht door: wing67 op 26 mei 2011, 13:34:02
euh..., in mijn ogen heeft dit niets met garantie te maken, als deze niet geplaatst waren zoals het hoort........ :017: :039: :grin:
Titel: Re: distributieriemen
Bericht door: IJSBLOK op 26 mei 2011, 15:39:24
Ja eigenlijk feitelijk... Dus als dat elders tegen betaling "hersteld" was, dan kon je die kosten terugvorderen, maar nu met onze uiterst handige Roadwarrior, geen kosten, geen probleem voor de knoeier !
Titel: Re: distributieriemen
Bericht door: wing67 op 26 mei 2011, 16:16:41
In april hebben we nieuwe riemen en riemspanners laten leggen  op mijn flatje, als we uit de garage kwamen begon het al hij viel stil, notabene in een bocht op een klaverblad, dus schakelen ondertussen hangen starten en voorts, ben dan maar tot aan Dirk zijn werk mee gereden, bleek het toerental maar rond de 300 te draaien. De eerste grote toer daarna naar Bikers Best, en ik kon de wings niet bijhouden(slik), heb toen uitleg gevraagd aan Beer en Rijk, kon zijn dat het de luchtfilter was, blijkbaar moet het deksel ook vervangen worden. Dirk heeft dan een K&N filter geplaatst deksel bleek nog volledig in orde, maar de miserie bleef.
Vorige zaterdag had Dirk eindelijk tijd gooit de flat open en wat blijkt de 2 riemen lagen de tanden er verkeerd op zoals Rijk gezegd had, daar betaal je dan €555.50 voor, maar nu rijd hij terug zalig.
goeiemorgen Ronny......... :great: :grin: :grin: :grin: :grin: :13: :13: :13: :039: :039: :039:
Titel: Re: distributieriemen
Bericht door: wing67 op 26 mei 2011, 17:24:22
 !! Dat staat hier ook nergens beschreven, misschien ook maar beter zo, denk je niet....... :017:
Hier kunnen we beter neutraal in blijven vind ik............. :great: :grin: :grin: :c017:
Titel: Re: distributieriemen
Bericht door: wing67 op 26 mei 2011, 20:57:28
Das waar jongen...., maar dit vermijden we liever, anders krijgen we toestanden zoals op het forum van onze noorderburen......, daar ging het ook over een bepaalde garagist onlangs, we gaan ons hier niet laten vangen héé..... :great: :great: :great: :great: :great:
Titel: Re: distributieriemen
Bericht door: juno61 op 26 mei 2011, 21:00:48
gelukkig heb ik mijn Distributie riemen ,
drie jaar geleden in een goede garage laten vervangen
geen problemen gehad

rafke  :victory:
Titel: Re: distributieriemen
Bericht door: WEBBIE op 26 mei 2011, 21:37:31
de mijn zijn bij pieter vervangen
was niet echt nodig,maar ik wist niet of ze al vervangen waren
het zekere voor het onzekere genomen
Pieter heeft me ook verteld waar ik op moest letten bij het vervangen

ben er wreed tevrede over
Titel: Re: distributieriemen
Bericht door: Cooper op 26 mei 2011, 23:09:39
Ik heb ze zelf vervangen, en zoals al eens wordt gezegd... wat je zelf doet doe je meestal beter.
Nog geen problemen gehad tot hiertoe.  :13:

Maar je zal het maar voor hebben natuurlijk, je betaald een half fortuin aan een bende prutsers en voor het zelfde geld draait heel je blok de soep in!  [IMG]http://smileys.on-my-web.
Titel: Re: distributieriemen
Bericht door: mysteryman op 26 mei 2011, 23:11:40
ik ga die bij mij van de winter vervangen  :13:
Titel: Re: distributieriemen
Bericht door: loewieke op 27 mei 2011, 06:20:52
Heb de mijn laten vervangen als de wing 10jaar was
De wing had toen nog maar een 68000km,maar vond als ze er 10jaar oplagen je ze beter kan veranderen dan risico te lopen.

Mvg Loewieke :039:
Titel: Re: distributieriemen
Bericht door: IJSBLOK op 27 mei 2011, 06:22:43
Das waar jongen...., maar dit vermijden we liever, anders krijgen we toestanden zoals op het forum van onze noorderburen......, daar ging het ook over een bepaalde garagist onlangs, we gaan ons hier niet laten vangen héé..... :great: :great: :great: :great: :great:

Die Wing67 zou hier een goede moderator zijn, feitelijk...

Citaat
Heb de mijn laten vervangen als de wing 10jaar was
De wing had toen nog maar een 68000km,maar vond als ze er 10jaar oplagen je ze beter kan veranderen dan risico te lopen.


Ik heb me laten vertellen dat dit bij een GL1500 om de 70.000 km moet gebeuren ? ? ? Iemand enig idee ?
Titel: Re: distributieriemen
Bericht door: harmdeboer op 27 mei 2011, 10:11:17
dan €555.50 voor, maar nu rijd hij terug zalig.


ff een vraag... het ging hier toch om 2 riempjes... van rubber... en niet om de ketting....

1 riempje kost 39,95 aftermarket
1 riempje kost 55,60 N.O.S uit america!
montage is bij tussen de 1,5 en 2,5 uur afhankelijk van de toeters en bellen die verwijderd moeten worden...

hoe kom je dan in 98)7^)(8769*&%(*&5 aan €555,50??????????????

volgens mij moeten er meer mensen een keer naar ger leemans gaan in oss, www.glpartsandbikes.nl (http://www.glpartsandbikes.nl)
of voor deze zaken naar http://www.motorservicevierlingsbeek.nl/ (http://www.motorservicevierlingsbeek.nl/) het laatste adres is hier in het dorp ik heb geen aandelen maar zweer wel bij zijn advies en werk!!!  let op bij hem kun je geen onderdelen kopen voor een GL maar hij kan wel heel goed onderhoudplegen aan deze beesten!!!


dan is het nog een keer de moeite waard om een paar honderd kilometer te rijden om je motor te laten onderhouden.

ik heb vorig jaar volgende gedaan heb even de werkplaats rekening bijgesloten... rechts onder staat het bedrag wat ik moest betalen....

(http://i928.photobucket.com/albums/ad125/harmdeboer/27052011049.jpg)


hoop dat ik je nu geen rot gevoel gegeven heb... maar voor dit soort onderhoud ga ik naar een kenner die geen goldwingspecialist is... want specialisten zijn gespecialiseerd in aangepaste prijzen... des te mooier de showroom des te hoger de prijs!!! die panden moeten ook betaald worden enzo... dus....
Titel: Re: distributieriemen
Bericht door: juno61 op 27 mei 2011, 12:13:38
Harm ,
 :iagree: :iagree: :iagree: :iagree:

ga volledig akkoord met deze laatste woorden die je hier schrijft
personeel en gebouwen moeten ook betaald worden
vandaar dan die rekeningen
zelf ga ik naar Raemakers motoren in zolder ,
http://www.ramaekers-motoren.com/ (http://www.ramaekers-motoren.com/)
deze twee mensen (beiden zaakvoerders ,zonder personeel) zijn heel goed gekent
met de Nederlandse motorrijders ,er staan regelmatig nederlandse motoren
daar Hubert een fijne is in het afstellen van vering en motor
en Ronny een hele fijne technieker is ,en de prijzen vallen geweldig goed mee ,
tenzij je motor volledig uiteen moet ,maar ben toch overtuigd dat het goedkoper is als op andere plaatsen
en zeker zo goed ,ben er heeeeeeel content van ,,,,,

Rafke  :victory:
Titel: Re: distributieriemen
Bericht door: wing67 op 27 mei 2011, 17:57:21
dit kan mijn inziens alleen nog maar goedkoper als je het zelf doet.
 :c017:
Maar dan moet je er ook natuurlijk iets van kennen héé, we zijn niet allemaal even slim op dat gebied héé.......... :039: :039:
Ik ken er de ballen van, ik zou nog niet eens weten waar ik moet gaan zoeken naar de distributieriemen............ :017: :017: :great: :great: :grin: :grin: :grin: :grin:
Titel: Re: distributieriemen
Bericht door: WEBBIE op 27 mei 2011, 18:36:00
1800 heeft een ketting
Titel: Re: distributieriemen
Bericht door: wing67 op 27 mei 2011, 21:47:09
1800 heeft een ketting
ja lap, zie je, daar heb je het al, zie je wel dat ik er dan ook niks van ken, bewijs is geleverd.........., ik zeg dan maar, ieder zijn ding........ :13: :13: :great: :great: :grin: :grin:
Titel: Re: distributieriemen
Bericht door: Cooper op 27 mei 2011, 23:19:59
1800 heeft een ketting

Wat dan weer bewijst dat den 1800 een stap achteruit is, zelfs den 1000 had al een cardan!  :13:  :wink:
Titel: Re: distributieriemen
Bericht door: Bikervivi op 27 mei 2011, 23:34:01
riemspanners en die kosten 110.00 per stuk ongeveer 80.00 voor de riemen, en toeters en bellen moeten er niet af ik heb ne echte :043:moto
Titel: Re: distributieriemen
Bericht door: IJSBLOK op 28 mei 2011, 06:18:47
Dus bij dat bloot geval ben je al na een kwartiertje klaar met het werk, bedoel je dat, Bikervivi ?
Titel: Re: distributieriemen
Bericht door: Yves op 28 mei 2011, 11:00:52
Toen mijn GW naar zijn nieuwe eigenaar kwam, ik dus, was dit het eerste.
En echt alles zelf gedaan.
Riemen erop ( tekentje geplaatst) en tot 15 keer de motor met de hand rondgedraaid.
Juiste spanning aanbrengen.
En de tekens die ik had aangebracht kwamen telkens netjes bij elkaar.
Dan weet je dat het goed zit.


En voor hetzelfde geld zat BikerVivi met enkele geplooide in-  en uitlaatkleppen.
Maar dat geval heb je maar bij een verschil van meer dan 4 tanden.
Enfin, prutsers, ik had toch eens terug geweest met mijn haar recht.....



Titel: Re: distributieriemen
Bericht door: lord of the wing op 28 mei 2011, 16:08:25
 In mijn onderhouds handboek kon ik niets vinden WANNEER je de riemen moet vervangen wel hoe je het precies moet doen,
wanneer je bij een auto kijkt wordt meestal tussen de 90.000 en 110.000 opgegeven.
Titel: Re: distributieriemen
Bericht door: wing67 op 28 mei 2011, 19:46:08
even voor meneer COOPER ze hebben het hier over distributiriemen  en een 1800  heeft een distributiketting  en ook een CARDAN.
en voor de liefhebber de Rune heeft ook helaas een distributiketting .
Ja hallo meneer golowing, der zit ook hetzelfde motorblok in héé......... :039: :039: :035: :035: :035: :grin: :grin: :grin:
Titel: Re: distributieriemen
Bericht door: IJSBLOK op 28 mei 2011, 20:43:11
dus toch een bastaard in de familie ?   ;-)
Titel: Re: distributieriemen
Bericht door: IJSBLOK op 28 mei 2011, 20:50:08
Daar schrik ik dus van, ik dacht dat het identiek was...
Titel: Re: distributieriemen
Bericht door: wing67 op 28 mei 2011, 21:02:27
nee en ter info een gl1800 is begrenst in toeren de rune niet en je hebt nml ook rune`s met 6 versnellingen :039: :039:
Alleen de blauwe uitvoeringen........ :17: :039:
Titel: Re: distributieriemen
Bericht door: wing67 op 28 mei 2011, 21:11:00
Dan open maar eens een nieuw topic, en leg maar eens uit wat het verschil zou zijn tussen die twee, want ik weet het zelfs niet....... :043: :17: :embarrassed: :grin:
Titel: Re: distributieriemen
Bericht door: IJSBLOK op 28 mei 2011, 21:34:05
Probeer uwe helm dan maar eens weg te steken in uwe Rune, hé...


Snapt ge het al ?
Titel: Re: distributieriemen
Bericht door: wing67 op 28 mei 2011, 21:37:45
OFF-TOPIC, distributieriemen !! mr M..............hahahaha............ :victory:
Titel: Re: distributieriemen
Bericht door: wing67 op 28 mei 2011, 22:44:22
Ik was er heilig van overtuigd dat het motorblok identiek was, zou toch eens graag weten wat de verschillen zijn, als er die zijn....... :017: :039: :043: :grin:
Titel: Re: distributieriemen
Bericht door: IJSBLOK op 28 mei 2011, 22:50:57
Oké, we starten ene nieuw topic bij de 1800, en hier praten we enkel nog over distributieriemen (en een amputantenaartje als ik weet niet eens hoe die er uit zien en waar ze voor dienen  :embarrassed: :embarrassed: :embarrassed: :embarrassed: :embarrassed:)
Titel: Re: distributieriemen
Bericht door: wing67 op 28 mei 2011, 22:56:49
Daar weet Josse wel het antwoord op...... die kent dat, ikke niet.... :043: :043: :grin: :grin:
Titel: Re: distributieriemen
Bericht door: WEBBIE op 28 mei 2011, 23:20:58
De distributieriem is een getande riem die in moderne verbrandingsmotoren de overbrenging vormt tussen de krukas en één of meerdere nokkenassen. De nokkenas opent en sluit de kleppen, welke zich doorgaans in de cilinderkop bevinden.
 
Niet elke auto heeft een distributieriem. Sommige merken gebruiken een ketting of tandwielen.
 
De voordelen van een riem zijn dat hij minder geluid maakt, geen smering nodig heeft en lichter van gewicht is.
 
Een nadeel van een distributieriem is dat deze regelmatig vervangen dient te worden, omdat hij aan slijtage onderhevig is en daardoor zou kunnen breken. Wanneer dit het geval is, kunnen de zuigers in de bovenste stand de geopende kleppen raken en ernstig beschadigen, wat zeer prijzige reparaties tot gevolg heeft. De meeste distributieriemen hebben een levensduur van 60.000 - 120.000 kilometer.
Titel: Re: distributieriemen
Bericht door: Cooper op 30 mei 2011, 22:48:32
even voor meneer COOPER ze hebben het hier over distributiriemen  en een 1800  heeft een distributiketting  en ook een CARDAN.
en voor de liefhebber de Rune heeft ook helaas een distributiketting .

MIJNHEER Cooper plaatste 2 (twee) smilies achter z'n posting en als brave jongen Golowing dat niet zag wordt het tijd voor een bril en stalen tippen in z'n schoenen.
Zo worden die lange tenen misschien iets minder vlug getoucheerd.  :96: :41:
Titel: Re: distributieriemen
Bericht door: Goldwingfan op 17 maart 2017, 20:42:44
Beste,Harmdeboer ,

Bij welke van de 2 firma's waar u een link van deelt hebt u de distributieriemen laten vernieuwen ?
Mvg,
Patrick