Auteur Topic: distributieriemen  (gelezen 11310 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline wing67

  • PR
  • Held
  • *
  • Berichten: 11777
  • Geslacht: Man
  • Euh...., nikske....
    • Runeworld
Re: distributieriemen
« Reactie #30 Gepost op: 28 mei 2011, 21:37:45 »
OFF-TOPIC, distributieriemen !! mr M..............hahahaha............ :victory:

Offline wing67

  • PR
  • Held
  • *
  • Berichten: 11777
  • Geslacht: Man
  • Euh...., nikske....
    • Runeworld
Re: distributieriemen
« Reactie #31 Gepost op: 28 mei 2011, 22:44:22 »
Ik was er heilig van overtuigd dat het motorblok identiek was, zou toch eens graag weten wat de verschillen zijn, als er die zijn....... :017: :039: :043: :grin:

Offline IJSBLOK

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 13524
  • Geslacht: Man
  • Me and my Red Bull GL1500
Re: distributieriemen
« Reactie #32 Gepost op: 28 mei 2011, 22:50:57 »
Oké, we starten ene nieuw topic bij de 1800, en hier praten we enkel nog over distributieriemen (en een amputantenaartje als ik weet niet eens hoe die er uit zien en waar ze voor dienen  :embarrassed: :embarrassed: :embarrassed: :embarrassed: :embarrassed:)
Vectrix L1
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

Vanaf nu ook op facebook: Van daele LTD

Offline wing67

  • PR
  • Held
  • *
  • Berichten: 11777
  • Geslacht: Man
  • Euh...., nikske....
    • Runeworld
Re: distributieriemen
« Reactie #33 Gepost op: 28 mei 2011, 22:56:49 »
Daar weet Josse wel het antwoord op...... die kent dat, ikke niet.... :043: :043: :grin: :grin:

Offline WEBBIE

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 2728
  • Geslacht: Man
  • 1200 Aspencade 1985 & 1500 Trike 1995
Re: distributieriemen
« Reactie #34 Gepost op: 28 mei 2011, 23:20:58 »
De distributieriem is een getande riem die in moderne verbrandingsmotoren de overbrenging vormt tussen de krukas en één of meerdere nokkenassen. De nokkenas opent en sluit de kleppen, welke zich doorgaans in de cilinderkop bevinden.
 
Niet elke auto heeft een distributieriem. Sommige merken gebruiken een ketting of tandwielen.
 
De voordelen van een riem zijn dat hij minder geluid maakt, geen smering nodig heeft en lichter van gewicht is.
 
Een nadeel van een distributieriem is dat deze regelmatig vervangen dient te worden, omdat hij aan slijtage onderhevig is en daardoor zou kunnen breken. Wanneer dit het geval is, kunnen de zuigers in de bovenste stand de geopende kleppen raken en ernstig beschadigen, wat zeer prijzige reparaties tot gevolg heeft. De meeste distributieriemen hebben een levensduur van 60.000 - 120.000 kilometer.
Gr Robert
1200 Aspencade 1985 Satellite Blue Metallic
1500 20 anniversary Trike 1995 pearl white
GONE WITH THE WING

Offline Cooper

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2640
  • Geslacht: Man
  • You only live once, buy a Wing before it's to late
Re: distributieriemen
« Reactie #35 Gepost op: 30 mei 2011, 22:48:32 »
even voor meneer COOPER ze hebben het hier over distributiriemen  en een 1800  heeft een distributiketting  en ook een CARDAN.
en voor de liefhebber de Rune heeft ook helaas een distributiketting .

MIJNHEER Cooper plaatste 2 (twee) smilies achter z'n posting en als brave jongen Golowing dat niet zag wordt het tijd voor een bril en stalen tippen in z'n schoenen.
Zo worden die lange tenen misschien iets minder vlug getoucheerd.  :96: :41:
roadrunner 2011
roadrunner 2012

Goldie: 
Starrider: 

Offline Goldwingfan

  • New member
  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 1
  • Bezoeker
Re: distributieriemen
« Reactie #36 Gepost op: 17 maart 2017, 20:42:44 »
Beste,Harmdeboer ,

Bij welke van de 2 firma's waar u een link van deelt hebt u de distributieriemen laten vernieuwen ?
Mvg,
Patrick