welk merk van velgen

Gestart door ferre, 7 december 2011, 10:50:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ferre



een fotoke uit tijden met beter weer  :great: :great: :great:
ik ga mezelf trakteren op een setje nieuwe velgen. nu is er zoveel keuze van merken dat ge door het bos de bomen niet meer ziet.  [IMG]http://smileys.on-my-web.
ook lees ik veel op verschillende autofora over "chinese brol"
uiteindelijk gaat mijn keuze nog tussen 2 merken
WSP : is italiaans en word aanzien als de betere velg. wel niet goedkoop
TAM : komt uit één van die apenlanden , en is goedkoop.
welke zou de beste keuze zijn??  :sign0085: :sign0085:
greetz
ferre

wing67

Ik zou zeker niet gaan voor een velg uit één of ander apenland, "of" de leverancier moet je een schriftelijke waarborg geven van 3/jaar, vooral op het afbladeren van de laklaag, of corrosie.
Ik neem aan dat je deze velgen toch pas monteerd in het zomerseizoen, en in de winter een ander setje velgen, met winterbanden gaat leggen, zo "spaar" je de velgen wel enorm, vooral met die troep in de winter op de straat... :017:

Mijn gedacht !

ferre

Citaat van: wing67 op  7 december 2011, 12:14:00
Ik zou zeker niet gaan voor een velg uit één of ander apenland, "of" de leverancier moet je een schriftelijke waarborg geven van 3/jaar, vooral op het afbladeren van de laklaag, of corrosie.
Ik neem aan dat je deze velgen toch pas monteerd in het zomerseizoen, en in de winter een ander setje velgen, met winterbanden gaat leggen, zo "spaar" je de velgen wel enorm, vooral met die troep in de winter op de straat... :017:

Mijn gedacht !

het is eigenlijk niet de bedoeling om in de winter andere velgen en winterbanden te steken.
van zodra er sneeuw ligt en er gestrooid word gaat die de garage in tot na de winter , of tot waneer de vuiligheid van de baan is.
daarom zou ik opteren voor een kwaliteitsvelg die er het ganse jaar blijft opstaan.het onderhoud is niet het probleem aangezien ik
mijn velgen er toch één keer per maand afhaal om grondig te poetsen.  :13: het moet blinken he
alleen kosten die "goede" velgen vrij veel geld en wie weet wat heeft Di Rupo nog allemaal nodig  :lipsrsealed: :lipsrsealed: :lipsrsealed:
greetz
ferre

wing67

tja, Dipipoo, das het risico van 't vak héé, we laten ons allemaal weer eens verrassen door hem, maar 't is een hobby hé Ferre, en die mag al eens wat geld kosten hé, trouwens, als je nu een supermooie (dure) velg op die mooie wagen legt, dat doe je ook niet ieder jaar hé...... :great: :great: :great:

Cooper

Ik had op mijn MINI velgen van het merk "ACE" deze waren ook niet te duur en zagen er na 4 jaar nog uit als nieuw.
MINI was ook wel een goed weer wagen. 32.000km op 4 jaar.
roadrunner 2011<br />roadrunner 2012<br /><br [/URL]<br />Starrider: 

IJSBLOK

En van audi zelf, niks in de aanbieding, Ferre ?
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

wing67

Citaat van: IJSBLOK op  7 december 2011, 21:11:25
En van audi zelf, niks in de aanbieding, Ferre ?
dat zijn "maar" wat standaard modelletjes, daar rijd iedereen mee rond héé... :017: :039:

lodde

ik ken een duits bedrijf maar de naam schiet mij niet te binnen  :017: heel exclusief en niet te duur, antweiler Duitsland, hofele zal de naam zijn als ik mij niet vergis, hopelijk lees ik resultaat, Lodde

IJSBLOK

Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

Jantje Beton

<br />Wees niet bedeesd want Jantje is op het forum geweest

lodde


IJSBLOK

En Ferre, al nieuwe velgjes gescoord ?
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

ferre

ja ja zeker  :13:



de voorste zijn 8.5X17 met 245/45/17 banden
de achterste zijn 9X18 met 245/40/18 banden
en allebei originele audi TT velgen. heeft wel wat zoekwerk gekost. de voorste heb ik gevonden in Poperinge  :13:  de achterste in Kontich.
beide sets zijn als splinternieuw , amper mee gereden.
greetz
ferre

wing67

ziet er netjes uit.... :great: