Alvast welkom Herkules

Gestart door Het GoldWing forum team, 26 april 2012, 22:26:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Het GoldWing forum team

We wensen je van harte welkom Herkules.
In deze topic kan je jezelf voorstellen aan alle andere leden.

Herkules

 :s_hi: allemaal !
Ik ben een newbie op het forum...
Morgen vroeg ga ik mijn allereerste GoldWing ever ophalen...
Nieuw, model 2011, zwart metalisé.
Ik rijd sinds mijn 18de met de motor, nu dus 30 jaar.
Ik ben hartstikke nieuwsgierig naar de sensatie ...
Ik heb altijd meer sportieve motoren gehad en verkoop nu mijn Kawasaki GTR1400 voor de Wing.
Mochten jullie geïnteresseerden kennen : http://www.gtr1400.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1292

Vroeger was de moto fun en recreatie... de laatste jaren gebruik ik hem steeds meer om lange afstanden mee te doen naar klanten.
Het comfort werd dus een issue...vandaar de switch.

Jammer dat het morgen zo'n rotweer wordt... dan is hij direct smerig... :rolleyes:
Herkules

IJSBLOK

Welkom beste Herkules

Die sensatie, dat gaat wat worden: wees blij dat je 'm nu bij regenweer kan ophalen, anders heb je al die vliegjes tussen de tanden van de gelukzalige glimlach de hele tijd onderweg... En dat het buiten regent, is met een Goldwing geen probleem!

En ik zeg altijd maar dat de terrasbezoekers mogen zien dat met deze Wing écht gereden wordt !


Proficiat met de nieuwe aanwinst, in ieder geval...
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

wing67

 :welcome: op het forum Hercules, en veel plezier met je nieuwe aanwinst, je zal het je niet betreuren hoor..., de overstap  :great: :great:

Winger-Marc

 :welcome: en veel veilige km toegewenst  :08:

Robert

herkules,  welkom op de forum.
Proficiat met de nieuwe aanwinst, vele veilige KM toe gewenst
1200 Aspencade 1985 Satellite Blue Metallic
GONE WITH THE WING

juno61

28 april 2012, 17:42:29 #6 Laatste wijziging: 28 april 2012, 17:44:07 door juno61
 :welcome: herkules,

Hier op het forum ,proficiat met je Keuze , :sign0098:
wens je alvast vele mooie en veilige km toe  :08:

groetjes
Rafke :victory: :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

Cooper

Welkom bij de Goldwingliefhebbers Herkules want eens je met een Wing hebt gereden ben je verkocht, enne... mooi zwart is niet lelijk.
Vele veilige en zorgeloze kilometers toegewenst.  :13:
roadrunner 2011<br />roadrunner 2012<br /><br [/URL]<br />Starrider: 

Herkules

Amai mannen, wat een warm welkom !! Bedankt allemaal.. : :c017:
Vandaag een kleine 400 km op de teller gezet na de afhaling.... ja in de regen. :sad:
Mijn eerste bevindingen t.o.v. de GTR1400 en gelijk ook een paar vragen waarop jullie misschien wel het antwoord hebben :
- korte eerste versnelling.
- in het stuur voel je zeer sterk oneffenheden in het wegdek.  Ik ben er nog niet uit of het de vering is, of het veel langere stuur, dat dan uiteraard op het einde meer vibraties geeft. Dit is minder comfortabel als op de GTR. Ik las over Hyperpro voorvorkveren, zou dat een verbetering geven ??
- anderzijds is de actherveer fantastisch en op stand 4 is hij heerlijk zacht comfortabel en vangt alle oneffenheden heel goed op.
- ik moest wel even wennen aan het gewicht, vooral in korte, trage bochten..
- draait wel kort, flinke stuuruitslag  :great:
- zalige zit positie.. :great:
- eindelijk, heerlijke cruise control  :great:
- zelfs rechtdoor, slipte hij op de natte witte strepen, was bij mijn GTR niet.  Soort banden ?
- zalig die radio met RDS en AF !  :great:
- waanzinnige claxon, prachtig !  :great:  eindelijk kan ik eens wat herrie maken in de file als dat nodig is !
- door het hoge niveau van comfort en bescherming, voel je soms minder hoe snel het wel gaat
- nieuwe helm Shoei Neotec gelijk getest, perfect ! Beter dan Multitec... :great:
- heb daar een Goldwing helmset van Autocom in gestoken (omdat ik Autocom intercom op de Kawa had) : micro sluit niet af (Voice control) zoals bij Autocom, zodat omgevingsgeluid mee doorgegeven wordt op het intercom systeem (tenzij je de i-Com knop op af zet)...Dus dat was minder dan op GTR
- maar stereo sound van Radio was dan weer fantastisch  :great:
- ik ga nu het Autocom Part 2054 eens installeren en zien wat dat zegt. Hoe is dat bij jullie als je i-Com op hebt staan en met passagier ??

Ik heb me goed geamuseerd vandaag, ondanks de regen. Uitdaging  is om zo veel mogelijk te trainen in bochten, snel en traag om het karakter van de motor te leren kennen ... en te weten wat hij kan en wat hij niet kan.
In rodage is dat natuurlijk niet altijd mogelijk..

Ben wel erg enthousiast en denk dat ik de juiste beslissing genomen heb.  :08:
Herkules

Jantje Beton

Alvast  :welcome: op het forum en ben er vast van overtuigd dat je geen miskoop gedaan maar dat noem ik nu eens mooi voorgesteld van mij zekers al een dikke + verdiend .
:iagree:
<br />Wees niet bedeesd want Jantje is op het forum geweest

IJSBLOK

Beste Herkules

- hyperpro is inderdaad een geweldige verbetering, maar bij een 1 jaar oude moto zou de standaard verling toch het nodige moeten doen. Heeft die al zoveel kilometertjes, misschien ?

- slippen op dikke witte verf in de regen of op nat wegdek, is bij elke motorfiets een probleem. Mogelijk moet je wat fijner 'doseren' met die gashendel? Welke banden liggen er nu onder, want dat kan daar wel wat verschil in geven....

- normaal heb je een knopje waarmee je de sterkte van je interkom kan regelen, althans op de GL1500 zit dat, met de vermelding "i.c": die moet je zo instellen, dat je geen last hebt van het omgevingsgeluid (en als madam te hard zaagt, draai je gewoon verderdoor  :grin: :grin:)

Elke andere motorfiets is wennen, natuurlijk, maar met 400 km per dag ga je er snel aan gewend zijn....
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

Herkules

Bedankt Jantje Beton en Ijsblok.

Motor was nagelnieuw.
Ben er nu ook achter dat slippen op witte strepen te maken had met splinternieuwe banden, want na 800 km heb ik dit niet meer.
Ben wel eergisteren in de stromende regen bijna bij 110 km/h onderuit gegaan op een lange, brede strook pek over het asfalt !! :embarrassed:
Ik leek net op ijs te rijden... 0,0 controle meer... maar hem toch net kunnen houden...
Deze plekverkeerwisselaar ex. A12 (Bergen op Zoom) naar E19 (ring)richting Gent.
Deze plek in regen is echt dodelijk... ik moet ze nog aangeven bij de politie voor er accidenten gebeuren.
Ook op andere pekribbeltjes (nat) zijn de banden vreselijk gevoelig... denk dat een sportievere band net iets meer grip biedt...
Net terug van een kleine 200 km door stromende regen in het donker naar Vlissingen...
We blijven hem testen...  :13:
Herkules

chrisbiker

 :welcome:proficiat met je nieuwe aanwinst Herkules, het is idd anders ik was en ben gewoon met de fjr en het is anders sturen, maar de wing is zalig om te rijden, en om gewoon te worden (bochten) Ardennes gaan doen, daar zijn er altijd toffe bochten  :sign0098:  :victory:
Een week-end zonder crème......is een week-end niet geleefd.

Herkules

Hi Chribiker,
Heb ook nog een FJR gereden...  ook toffe machine.
Ik heb hier zo mijn autosnelwegbochtjes in Antwerpen en ben gisteren avond nog wat gaan "trainen" : als de voetsteunen over de grond schuren heb je toch al behoorlijk wat vaart... Ook lange snelle bochten aan 160 km/h is hij heel stabiel... zelfs met achterveer maar op 5.
Dus valt mij allemaal heel goed mee  :08:
Net terug van eerste onderhoud in Eeklo.
17-20/5 motortrip met vrouwtje naar Harz-gebergte, midden Duitsland.  I can't wait !!  :great:
Herkules

patjen