10 mei 2024, 18:38:26

Even voorstellen

Gestart door GeNi, 6 mei 2014, 23:01:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GeNi

Hoi allemaal,
Ik ben 47 jaar en heb er al heel wat kms opzitten met de motor.  Ongeveer 20 jr geleden kocht ik mijn eerste motor en het was eigenaardig genoeg een Goldwing (GL 1100 Interstate van 1983).  Mijn vrouw en ik hebben er veel plezier aan beleefd tot de geboorte van het eerste kind.  Dan is het even stil geweest rond het motorrijden.  Maar het begon steeds weer te kriebelen en heb ondertussen toch al een aantal motoren gehad.  Voornamelijk om te pendelen tussen Hasselt en Brussel (Deauville, BMW RT 1100, PAN 1300ST).  Momenteel is het pendelen niet meer aan de orde en zou ik terug willen keren naar mijn oude en eeuwige liefde, "De Goldwing".  Ik ben momenteel aan het rondkijken naar een mooie GL1500. Als jullie tips hebben dan hoor ik het graag.  Waar moet ik op letten ?  Welk bouwjaar is te vermijden ? enz....
Groetjes,
Geni

wing67

Welkom op het forum Geni  :welcome:
Hier zijn voldoende 1500 rijders die je advies kunnen geven, succes  :great:

juno61

 :s_hi: GeNi ,

:welcome:  hier op het forum,

op de eerste plaats ,kun je het beste eens een test ritje mee doen ,
daar de Goldwing toch één ziekte heeft en dit is het kraken van de versnelling bak bij het schakelen
en ook kijken of die Wing redelijk onderhouden geweest is ,of de eigenaar fier was op zijn machine ,
zie je aan de achtervelg van de Wing,
aan de hand van de Km die er op de teller staat vragen of de distributie riemen vervangen zijn
voor de rest controleren op het oog, naar gebreken en anderen en of alles werkt
lees bij de topic Goldwing 1500 ,daar zul je merken op welke gebreken je het best oplet

wens U alvast een fijn verblijf hier bij ons op het Forum
Groetjes
Rafke  :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

IJSBLOK

Welkom hier GeNi

Dat kraken klopt, daarom ligt mijn 1500 nu helemaal open  [IMG]http://smileys.on-my-web. [IMG]http://smileys.on-my-web. [IMG]http://smileys.on-my-web.

Maar begin niet te vlug aan die proefrit, want dan ben je meteen verkocht....
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

GeNi

OK.  Bedankt allemaal.  Ik ga morgen ook eens een klapke doen met de Honda dealer hier om de hoek, waar ik altijd goede ervaringen mee heb gehad.
Groetjes,
Gert

Cooper

12 mei 2014, 21:01:46 #5 Laatste wijziging: 12 mei 2014, 21:03:23 door Cooper
Vergeet ook de achterbrug niet te inspecteren, deze zijn dikwijls krokanter dan de beste koekjes van LU.
SE modellen hebben ook verlichte stuurschakelaars en in de hoogte verstelbare voetsteunen voor de duo + andere radio, de versnellingsbak van de modellen na 1990 zijn ook iets minder gevoelig aan het kraakprobleem maar "stil" zijn ze ook niet.
Conische balhoofdlagers geven ook een fijner stuurgedrag en voor het betere bochtenwerk is progressieve vering voor en achter + een voorvorkstabilisator een must!
Succes met je zoektocht en zoals hier al eerder werd gemeld... eens je een proefrit hebt gemaakt ben je reddeloos verloren!  :17:
Controleer ook de werking van de kompressor en cruise control, deze durven ook wel eens vervroegd met pensioen te gaan.
roadrunner 2011<br />roadrunner 2012<br /><br [/URL]<br />Starrider: 

IJSBLOK

CiteerSE modellen hebben ook verlichte stuurschakelaars en in de hoogte verstelbare voetsteunen voor de duo

die in de hoogte verstelbare voetsteunen zijn vanaf een bepaald jaartal, de 1992 heeft dat niet... Tenzij een eigenaar dit aangepast heeft, en dàt is nu net het speciale aan de goldwing: een echt 100 % originele zoals hij van de band liep, is niet meer te vinden !
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

GeNi

Bedankt voor de reacties allemaal.  Het is zover, overmorgen (zaterdag)ga ik hem oppikken, mijn plaat is al aangekomen en de verzekering is al in orde.
Het is een 1500  GL SE geworden van 1997 met 38.000 km geworden, van eerste eigenaar, 1 jaar garantie..  Ik was direct verkocht.  Magnifieke kleur vind ik : Pearl Black of zoiets (heel donker blauw, bijna zwart). Zal een fotootje proberen toe te voegen.


Ben benieuwd of het gelukt is.

Cruiseman

 :whoo: :You_Rock_Emoticon: :1rij: krijgen we deze te zien op de fritdag ?
Lets Easy Ride

wing67

Proficiat met je aankoop  :great: maar ik krijg geen foto's te zien  :017:

IJSBLOK

Proficiat, weer iemand die de hele zomer met vliegjes tussen zijn tanden....  :08:
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

GeNi

Thanks. blijkbaar mislukt.  Zal nog eens een poging doen.

goofy

Mooie moto veel succes ermee :sign0098:

juno61

 :s_hi: GiNi

Proficiat Mooi machine ,
wens je vele mooie en veilige km toe 

groetjes
rafke  :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

eric vdl

mooie moto en heel veel geluk en succes ermee

ik zit nog gevangen met mijn krukken  [IMG]http://smileys.on-my-web. en ik hoop echt dat alles gedaan is voor de frietdag :08: