4 mei 2024, 18:24:07

Intercom

Gestart door Tommy, 31 maart 2011, 13:02:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tommy

Hallo,

klein vraagje,

ik heb op mijn wing dus een cb en intercom zitten nu als ik een intercomset in mijn helm plaats kan ik dan via de intercom ook met een andere motorrijder communiceren of gaat dit dan enkel als die persoon ook een cb heeft op zijn moto?

Of bestaat er een intercomsysteem waarmee ik buiten de cb ook met een andere motorrijder zou kunnen praten?

waar haal ik zo een systeem en welk systeem steek ik het beste in mijn helm (j&m headset????)

mvg

wing67

als je wil genieten van muziek, intercom en cb van de wing, koop je best een systeem van J&M voor in de helm te monteren, als de andere wing ook een cb heeft, kan je ook met hem "lullen"  :13:
Er bestaat ook nog een bleuthooth systeem van Scala, maar hier kan je enkel gebruik van maken voor intercom met je bijrijder, en eventueel een gekoppelde collega motorrijder, MAAR kan je geen gebruik meer make van het originele systeem van je wing, dus best zou je gaan voor de headset's van J&M voor in je helm te monteren, dan kan je alle kanten uit..... :great: :grin:

Tommy

Ok thx dan zal ik maar gaan voor het originele systeem.


Tommy

die starcom dat je vermeld blijft die standaard intercom dan ook nog werken van de goldwing want dat zou natuurlijk de ideale combinatie zijn .

dan kan ik met de originele intercom de cb en radio bedienen en dan met de starcom een kenwood portabel erop aansluiten om met een andere motorrijder praten via die set.


Tommy

Shrek, bedankt voor de informatie en dan zullen we eens moeten afspreken en waar vind ik die alex is dat die van vroeger op de hulsterweg in tessenderlo?

Want dit lijkt me nu wel heel interesant hoor dan kan ik zowel de standaard intercom gebruiken als de starcom.

mvg Tommy  cb nickname van in den tijd was Teddybeer misschien heb je dat wel al eens gehoord op de 28 fm in den tijd. Ik heb toen eens contact met iemand gehad en die was toen ook een wingrijder want die beantwoorde mijn oproep op de 28fm vanop zijne wing maar ken zijn naam niet meer.




wing67

Break break....... :great: :great: :great: :great: :grin: :grin: :grin: :lipsrsealed:

Robert

is dat geen andere stekker van de starcom

ik heb mijn j&m headset moeten uitbouwen en die van starcom er in moeten zetten

wat ik vind, de stekker van starcom is te fijn gemaakt

als je ook maar een beetje verkeerd in elkaar steekt, staan de pinnetjes krom
is er soms in de handel een verloop stuk te krijgen van starcom stekker naar j&m stekker?
1200 Aspencade 1985 Satellite Blue Metallic
GONE WITH THE WING

Tommy

heeft die een site of niet?

om te zien wat zo een starcom kost?


mvg

Tommy

Ok ik heb de site gevonden.


www.starcom1.be

mvg Tommy

harmdeboer

Citaat van: Tommy op 31 maart 2011, 13:02:41
Hallo,

klein vraagje,

ik heb op mijn wing dus een cb en intercom zitten nu als ik een intercomset in mijn helm plaats kan ik dan via de intercom ook met een andere motorrijder communiceren of gaat dit dan enkel als die persoon ook een cb heeft op zijn moto?

Of bestaat er een intercomsysteem waarmee ik buiten de cb ook met een andere motorrijder zou kunnen praten?

waar haal ik zo een systeem en welk systeem steek ik het beste in mijn helm (j&m headset????)

mvg

intercom is tussen de berijders van 1 en de zelfde motor dus bestuurder en bijrijder... en CB is voor contact buiten je spiegels...
echter alleen indien de ander ook een CB heeft... een intercom en CB zijn dus echt 2 aparte systemen.

er zijn ook intercom sets op basis van bleutooth echter deze moeten gekoppeld zijn aan elkaar en de afstand mag niet te groot worden om elkaar te kunnen blijven verstaan.

succes met het vinden van een passende oplossing! (ik heb ook een j&m setje zeer te vreden over!)