Moto GP 2011

Gestart door juno61, 2 juni 2011, 09:37:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

juno61

Lees net het volgende :

MotoGP over twee jaar terug naar Argentinië
--------------------------------------------------------
In 2013 staat er weer een Grote Prijs van Argentinië op de kalender.
Zo heeft de Dorna bekendgemaakt. Er is een driejarige deal gesloten met het Autodromo Termas de Rio Hondo,
een circuit in het noorden van het Zuid-Amerikaanse land.

Bij de bekendmaking van de deal in Parijs waren de Argentijnse presidente Cristina Fernández de Kirchner en Dorna-baas Carmelo Ezpeleta aanwezig. In 1999 was er voor het laatst een Grote Prijs van Argentinië. Kenny Roberts Jr. wist die race, op het Autodromo Oscar Alfredo Galvez bij Buenos Aires, te winnen.

Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

juno61

18 september 2011, 09:34:56 #16 Laatste wijziging: 18 september 2011, 09:38:29 door juno61
Stoner snelste in verlengde training Aragon( Spanje)
-------------------------------------------------------------------

Casey Stoner heeft de zaterdagochtendtraining op het circuit van Aragon als snelste afgesloten.
De Australiër kwam tot een tijd van 1.49.272 in de sessie die vanwege de stroomuitval van vrijdag
met een half uur was verlengd.
Teamgenoot Dani Pedrosa eindigde op zes honderdsten van een seconde als tweede, voor een sterk presterende Randy de Puniet.

Het was vooral een Honda-feestje in Spanje, waarbij alleen De Puniet zich tussen de fabrieksmachines van de Japanners wist te positioneren. Achter de Fransman eindigde Andrea Dovizioso als vierde, voor Marco Simoncelli op de Gresini Honda.
Ben Spies eindigde na een valpartij als zesde, maar was daarmee de snelste Yamaha.

Teamgenoot Jorge Lorenzo had het wat minder voor elkaar en moest genoegen nemen met de achtste plek,
achter een prima presterende Alvaro Bautista. De top-tien werd gecompleteerd door Ducati,
waarbij Valentino Rossi net wat sneller was dan Nicky Hayden.

MotoGP Grand Prix van Aragón 2011
----------------------------------------------

10:10-10:55 Eerste vrije training     
09:35-10:50 Tweede vrije training   
13:55-14:55 Kwalificatie   
1
8 sep 2011     
09:40-10:00 Warm up   
14:00 Race
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

juno61

Stoner pakt dominante overwinning in Spanje (18 september 2011)
------------------------------------------------------------------------------------
Casey Stoner heeft zijn goede vorm in Aragon door weten te zetten door de race te winnen. De van pole-position vertrokken Australiër verloor alleen bij de start even de leiding, maar wist de race daarna te domineren en met acht seconden voorsprong op teamgenoot Dani Pedrosa te winnen. Jorge Lorenzo completeerde het podium.

Stoner startte van pole-position, maar Pedrosa kwam wat beter weg en greep de leiding. Ben Spies deed het echter nog beter en dook in de eerste bocht tussen beide Honda's door om de leiding te pakken. Een halve ronde later had Stoner zich echter weer naar voren gewerkt en dat was de laatste keer dat de concurrentie hem nog van dichtbij zou zien.

Voor Pedrosa was het vervolgens een eenzame race, terwijl het gevecht om de derde plek behoorlijk spannende momenten kende. Meerder rijders hadden zo hun periode in de race dat ze sterk voor de dag kwamen, met name Marco Simoncelli in de beginfase van de race. Na een fout in de tiende ronde viel hij echter weer terug naar de vierde plaats, waarop hij uiteindelijk ook zou finishen. Lorenzo werd derde, terwijl Spies genoegen moest nemen met de vijfde plek.

Alvaro Bautista eindigde als zesde, voor Nicky Hayden en Hector Barbera. Cal Crutchlow behaalde de negende plaats, voor Valentino Rossi. De Italiaan moest vanuit de pitstraat starten en wist zich uiteindelijk op te werken naar een negende plaats. Hij viel echter weer wat terug, maar wist in de laatste ronde Hiroshi Aoyama nog te passeren en tiende te worden.

De race werd nog opgeschrikt door twee zware crashes. De eerste vond plaats bij de start, toen Karel Abraham hard ten val kwam en nog even door het grind rolde. Hij bleef even liggen en werd uiteindelijk strompelend naar de kant geholpen door de marshals. Een tweede crash was voor Loris Capirossi, die bij het aanremmen tegen Toni Elias opreed. Ook hij bleef even versuft liggen, maar kon uiteindelijk met wat hulp opstaan.

In het kampioenschap heeft Stoner nu 284 punten, 44 meer dan Lorenzo.

De volgende race is op 2 oktober, in Motegi.


groetjes
Rafke :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

juno61

Lorenzo gaat voor overwinning in Japan

Jorge Lorenzo hoopt komend weekend voor de tweede keer de Grote Prijs van Japan te kunnen winnen.
De Spanjaard was eerder in 2009 al de sterkste op de Twin Ring Motegi. Vorig jaar eindigde hij er net naast het podium,
op de vierde plaats.

"De Grote Prijs van Japan is onze thuisrace, dus we rijden er graag.
Ik heb al eens gewonnen op het circuit van Motegi en vorig jaar had ik er een mooi gevecht voor het podium.
Ik zou er graag nog eens winnen, dus dat is ook mijn doel voor komend weekend", vertelde de Yamaha-rijder.
"Na alle discussie over stralingsgevaar zijn we toch hier, klaar om een mooie show neer te zetten voor Yamaha.
Vrijdag begint het, hopelijk kunnen we vanaf de eerste training meteen goed meekomen."

Lorenzo staat in het kampioenschap nog 44 punten achter Casey Stoner


Hoop dat er wat duels zijn ,dit maakt de race spannender
grts
Rafke :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

juno61

Nakasuga: "Vervangen Lorenzo een enorme opgave"
---------------------------------------------------------------------
20 oktober 2011Katsuyuki Nakasuga hoopt het komend weekend in Maleisië goed te kunnen doen als invaller van de geblesseerde Jorge Lorenzo, maar de Japanner realiseert zich dat hij een paar zware dagen tegemoet gaat op het circuit van Sepang.

"Ik vind het erg jammer voor Jorge dat hij geblesseerd is. Ik hoop dat hij snel weer terug kan keren op de motor", zei Nakasuga.
"Het is een enorme opgave om de kampioen van vorig jaar te moeten vervangen, maar ik zal mijn best doen om een goed resultaat te scoren voor Yamaha. Ook tijdens de testdag hoop ik het goed te kunnen doen, wanneer we weer aan de slag gaan met de motor voor volgend jaar. Ik ben wel wat nerveus voor komend weekend, maar gelukkig ken ik het circuit van Sepang redelijk goed. Ik hoop Yamaha zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn."
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

juno61

Stoner kampioen na overwinning op Phillip Island
16 oktober 2011Casey Stoner mag zich na zijn overwinning in zijn thuisland Australië de nieuwe wereldkampioen noemen. Stoner won de race van start tot finish op zijn verjaardag. De Repsol Honda-rijder kende weinig tegenstand nadat zijn grootste rivaal Jorge Lorenzo zich voor de race terug moest trekken met een geblesseerde hand. Marco Simoncelli pakte de tweede plaats voor Andrea Dovizioso.

Doordat Lorenzo niet kon starten in verband met een geblesseerde ringvinger na zijn crash in de warm up-sessie wist Stoner voor de race al dat een top zes positie genoeg zou zijn om de wereldtitel veilig te stellen. Stoner nam echter geen genoegen met een lage positie en schoot weg bij de start. Na vier ronden had de Australiër reeds een voorsprong van vier seconden op zijn rivalen.

Ducati-rijder Nicky Hayden kende een wereldstart en lag na de eerste bocht op de tweede positie. De Amerikaan was echter kansloos tegenover de Honda-motoren en viel uiteindelijk terug naar de zevende plaats.

Het gevecht om de tweede plaats ging tussen Simoncelli en Dovizioso. De Repsol Honda-rijder ging in de twaalfde bocht voorbij aan de Gresini-rijder toen het licht begon te miezeren. Simoncelli gaf echter niet snel op en vocht zijn weg terug. In de laatste ronde pakte hij de tweede plaats terug van Dovizioso. Dani Pedrosa wist zich kortstondig te mengen in het gevecht met teamgenoot Dovizioso maar moest genoegen nemen met de vierde plaats toen het begon te regenen.

Voor Rossi ging het toen de regen lichtjes begon te vallen ook mis. In een poging om voorbij te gaan aan Alvaro Bautista in de MG-bocht gleed zijn achterwiel weg, waardoor de Italiaan ten val kwam. Rossi kon zijn weg niet vervolgen. Bautista was vervolgens op weg naar een vijfde plaats, maar crashte. Ook Cal Crutchlow, Hiroshi Aoyama en Karel Abraham kwamen ten val door de vochtige omstandigheden op het circuit van Phillip Island.
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

juno61

Rossi teleurgesteld na val Phillip Island
16 oktober 2011Valentino Rossi zag de Grote Prijs van Australië voor hem eindigen in de veertiende ronde. De Italiaan was van de vierde startrij van start gegaan en was inmiddels opgeklommen naar de vijfde positie. Op het moment van zijn val was het net licht gaan regenen en was de Ducati-rijder in gevecht met Alvaro Bautista.

"Het is erg jammer dat ik crashte, want ik had als vijfde kunnen finishen. Na een goede start was ik wat plaatsen verloren aan Nicky Hayden en Bautista, maar toen vond ik mijn ritme en wist ik ze beide in te halen", aldus Rossi na zijn ongeval op Phillip Island.

"Jammer genoeg verloor ik de voorkant toen ik voorbij ging aan Bautista. Ik ben erg teleurgesteld, omdat ik dit niet verwacht had. Blijkbaar hebben we dit probleem, ondanks al het harde werk nog niet kunnen oplossen. Hoe dan ook, we hadden zowel in Japan als hier flink wat punten kunnen verzamelen, maar in plaats daarvan hebben we geen enkel punt. We werken nog steeds hard en hebben een aantal belangrijke dingen die we tijdens de aankomende tests zullen uitproberen."
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

juno61

23 oktober 2011, 21:16:42 #22 Laatste wijziging: 23 oktober 2011, 21:21:54 door juno61
Simoncelli overleden na zware crash in Sepang
------------------------------------------------------------------------
23 oktober 2011Marco Simoncelli heeft zijn ongeval in Sepang niet weten te overleven.
De Italiaan werd na een zware crash afgevoerd naar het medisch centrum, waar hij bezweek aan zijn verwondingen.
Na de dood van Dan Wheldon, een week geleden tijdens een IndyCar-race in Las Vegas,
is de racewereld dus weer opgeschrikt door het overlijden van een coureur.

Simoncelli werd op 20 januari 1987 geboren in het Italiaanse Cattolica.
Hij maakte in 2002 zijn debuut in het wereldkampioenschap 125cc, hetzelfde jaar waarin hij de Europese titel wist te winnen.
Een jaar later reed hij fulltime in de raceklasse en in 2004 wist hij zijn eerste overwinning te boeken.

Na nog een seizoen in de 125cc, maakte hij in 2006 de overstap naar de 250cc, waar hij vier seizoenen zou racen.
Het hoogtepunt kwam in 2008 toen hij de titel wist te pakken.
Een overstap naar de MotoGP zat er niet in, dus bleef hij nog een jaar 250cc rijden, waar hij nu derde werd, achter Hiroshi Aoyama en Hector Barbera.

In 2010 maakte hij toch zijn MotoGP-debuut, bij Honda Gresini.
Hij viel vooral op door zijn wilde rijstijl en vele incidenten,
wat hem op veel kritiek van met name Dani Pedrosa en Jorge Lorenzo kwam te staan.
Door Pedrosa werd hij ook verantwoordelijk gehouden voor de blessure die de Spanjaard enkele races kostte.

Ondanks zijn wilde rijstijl, had Simoncelli de snelheid wel en deed hij halverwege 2011 regelmatig vooraan mee.
In Brno en Phillip Island, nog maar een week geleden, wist hij op het podium te eindigen, maar een overwinning zat er niet in.
In Maleisië had hij zich op een vijfde plaats gekwalificeerd en hij kende een goede start.

In de tweede ronde kwam hij echter ten val, waarna hij werd geraakt door Colin Edwards en Valentino Rossi.
Zijn helm werd van zijn hoofd gerukt en hij bleef bewegingloos op het circuit liggen. V
anwege een kritieke toestand werden alle doktoren van het medisch centrum ingezet om de Italiaan te behandelen en de race werd geannuleerd.
Niet veel later overleed Simoncelli aan zijn verwondingen.

Via het forum wensen we zijn nabestaanden veel sterkte toe.

Hier de tragische beelden;
------------------------------

Marco Simoncelli CRASH - Sepang - 23.10.11 MotoGP

Rafke :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

IJSBLOK

Het is en blijft een gevaarlijke sport, natuurlijk...

R.I.P.
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

juno61

Op YouTube is een filmpje opgedoken waarin te zien is hoe marshals de brancard met daarop Marco Simoncelli laten vallen.
De schokkende beelden zijn opgenomen door een fan op de tribune in de laatste bocht van het Sepang International Circuit.

Simoncelli kwam afgelopen zondag ten val tijdens de tweede ronde van de Grote Prijs van Maleisië en werd daarna
aangereden door Colin Edwards en Valentino Rossi. De 24-jarige Gresini-rijder werd na het ongeluk naar het
medisch centrum op het circuit gebracht, waar hij niet veel later aan zijn verwondingen zou bezwijken.

De verschrikkelijke beelden van de stuntelende marshals:

simoncelli crash sepang

rafke  :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

wing67

'k vind dat die mensen allemaal nogal "paniekerig" rondlopen, net kiekens zonder kop....., volgens mij hebben zij geen goei training achter de rug, in echte noodsituaties, is maar een gedacht héé.... :017: :017:

golowing

en ook zonder dit gestuntel is toch en zeer getalenteerd rijder op tragische wijze van ons heen gegaan.

want een motorrijder was hij.

rust zacht

juno61

Ja ,nu dat Simonchelli verongelukt is ,
word door de media gesproken van een getalenteerde rijder ,
maar werd door weinige rijders van de motogp geaprecieerd,(buiten zijn landgenoot Rossi)
door zijn agresief rijgedrag ,hij is zelfs in duscussie gegaan met zijn eigen ploegmaat ,
moet persoonlijk zeggen dat hij ook mooie dingen heeft laten zien ,
maar heb sinds hij met de 250cc reed ,gedacht van dat hij zo niet zou blijven rijden
daar hij anderen of zijn eigen zou verongelukken ,en mijn gedachte is ook spijtig genoeg werkelijkheid geworden

rafke :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

Jantje Beton

Schandelijk hoe de hulp diensten hem nog laten vallen  [IMG]http://smileys.on-my-web.

The commissioners fell to the ground with the stretcher Simoncelli
<br />Wees niet bedeesd want Jantje is op het forum geweest

juno61

MotoGP Valencia
-----------------------------
De MotoGP-rijders zijn vrijdagochtend voor het eerst sinds het fatale ongeluk van Marco Simoncelli,
twee weken geleden in Maleisië, weer de baan opgekomen, voor de eerste training voor de Grote Prijs van Valencia.
Regerend wereldkampioen Casey Stoner liet op een langzaam opdrogende baan de snelste tijd noteren, met 1.45.513.

Loris Capirossi, die dit weekend zijn laatste race rijdt in MotoGP, ging als eerste de pitstraat uit,
met Simoncelli's nummer 58 op zijn motor.
De Italiaan bracht zijn Ducati aan het einde van de sessie naar een prima zesde tijd.
Hij eindigde daarmee vlak achter de fabrieksrijders van Ducati, die een uitstekend begin van hun weekend hadden,
met de derde en vierde tijd. De tweede tijd was voor Dani Pedrosa, die dit weekend Andrea Dovizioso nog voorbij hoopt te kunnen gaan voor de derde plek in het kampioenschap. Dovizioso was slechts negende in de openingstraining.

Hector Barbera ging halverwege de sessie nog van de baan in de eerste bocht, maar kon na het uitje door de grindbak zonder problemen zijn weg vervolgen.

uitslag van de eerste vrije training
Pos. Rijder Team Tijd Ronden
1.  C. Stoner Repsol Honda 01:45.513 15
2.  D. Pedrosa Repsol Honda 01:45.736 20
3.  V. Rossi Ducati 01:45.828 19
4.  N. Hayden Ducati 01:46.073 18
5.  L. Capirossi Pramac 01:46.108 12
6.  B. Spies Fiat Yamaha 01:46.259 19
7.  R. de Puniet Pramac 01:46.371 19
8.  T. Elias Honda LCR 01:46.393 20
9.  A. Dovizioso Repsol Honda 01:46.402 20
10.  C. Crutchlow Tech 3  01:46.581 17


:victory: :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen