Moto GP 2011

Gestart door juno61, 2 juni 2011, 09:37:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

juno61

op vraag ,
ben ik met deze topic gestart ,

Lees net "Simoncelli moet zich bij raceleiding melden"
31 mei 2011Marco Simoncelli moet zich komend weekend in Barcelona nog bij de raceleiding melden,
naar aanleiding van zijn botsing met Dani Pedrosa tijdens de Grote Prijs van Frankrijk.
De Spanjaard ging hierdoor onderuit en brak daarbij zijn sleutelbeen.

Simoncelli werd hiervoor tijdens de race al bestraft met een doorijstraf, en kwam uiteindelijk als vijfde aan de finish op het circuit van Le Mans.
Pedrosa was laaiend na het incident: "Simoncelli haalde mij in en ik haalde hem weer in.
Ik had de betere lijn toen hij gewoon instuurde en ik geen kant meer op kon", aldus Pedrosa.
Simoncelli zei over het ongeluk: "Ik wilde hem passeren en probeerde hem genoeg ruimte te geven. Volgens mij maakte hij vervolgens zelf een foutje, waardoor hij mijn achterwiel raakte en viel. Dat is sneu, maar ik baal ook, van de punten die ik heb verloren."
dus blijft hij ontkennen dat hij in de fout ging .


Pedrosa grote afwezige tijdens Catalaanse GP

Dani Pedrosa neemt komend weekend niet deel aan de Grote Prijs van Catalonië.
Dit heeft het fabrieksteam van Honda woensdag medegedeeld.
De Spanjaard blijkt niet op tijd te zijn hersteld van de gebroken sleutelbeen die hij drie weken geleden opliep
bij een botsing met Marco Simoncelli, tijdens de race op Le Mans.

Op 18 mei onderging Pedrosa nog een operatie, waarbij een plaat werd ingebracht bij zijn sleutelbeen.
Desondanks herstelt het bot minder snel dan verwacht. "Ik heb mijn best gedaan, maar ik voel dat mijn sleutelbeen er nog niet klaar voor is", zei Pedrosa, die derde staat in het klassement. "Het is beter als ik nog wat meer rust neem, zodat ik echt goed kan herstellen.
Het is heel jammer dat ik de race in Barcelona nu moet missen. Ik hoop zo snel mogelijk weer terug te keren." 

Pedrosa won de Grote Prijs van Catalonië in 2008, vorig jaar werd hij tweede.
gaat alsnog een fantastische race morden "mijn gedacht"

Rafke  :victory:




Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

juno61


]MotoGP Grand Prix van Catalonië 2011

3 jun 2011     
10:10-10:55 Eerste vrije training   
14:10-14:55 Tweede vrije training   

4 jun 2011     
10:10-10:55 Derde vrije training   
13:55-14:55 Kwalificatie   

5 jun 2011     
09:40-10:00 Warm up   
14:00 Race

Rafke  :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

juno61

slag is getreden op de circuit de Catalunia
hier de race standen

Pos.    Rijder           Team                                         Tijd
1.       C. Stoner      Repsol Honda Team                    43:19.779
2.       J. Lorenzo     Yamaha Factory Racing Team      +2.403
3.       B. Spies        Yamaha Factory Racing Team     +4.291 
4.       A. Dovizioso  Repsol Honda Team                   +5.255
5.       V. Rossi        Ducati Marlboro Team                +7.371
6.      M. Simoncelli  Honda Gresini                           +11.831
7.      C. Crutchlow  Tech 3 Yamaha                         +26.483
8.      N. Hayden     Ducati Marlboro Team                +33.243
9.      L. Capirossi   Pramac Racing                          +43.092
10.    K. Abraham   Cardion AB Motoracing              +43.113


de stand van het kampioenschap :

MotoGP-stand 2011

1.  J. Lorenzo 98                       10.  C. Crutchlow 30
2.  C. Stoner  91                       11.  H. Barbera 26
3.  A. Dovizioso 63                    12.  K. Abraham 24
4.  D. Pedrosa 61                      13.  C. Edwards 21
5.  V. Rossi 58                          14.  T. Elias 20
6.  N. Hayden 47                       15.  L. Capirossi 16
7.  B. Spies 36                          16. A. Bautista 11
8.  H. Aoyama 36                      17.  R. de Puniet 6
9.  M. Simoncelli 32                   18.  J. Hopkins 6

greets
rafke :victory: :victory:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

juno61

Moto GP van Engeland

Stoner op pole in Engeland, Crutchlow geblesseerd
Casey Stoner heeft op het circuit van Silverstone de pole-position weten te behalen.
De Australiër reed een tijd van 2.02.020, waarmee hij een kleine twee tienden sneller was dan Marco Simoncelli, die opnieuw indruk maakte.
Jorge Lorenzo eindigde als derde, in een sessie die werd opgeschrikt door een valpartij van Cal Crutchlow.

Ben Spies, die eerder deze week zijn contract bij Yamaha verlengde, werd vierde, voor Andrea Dovizioso en een behoorlijk indrukwekkende Karel Abraham. De Tsjech was met zijn Ducati daarmee zelfs fabrieksrijders Nicky Hayden en Valentino Rossi te vlug af. Hayden werd zevende, Rossi eindigde op een teleurstellend dertiende plaats.

Thuisrijder Crutchlow kende een dramatische kwalificatie.
De Brit was goed in vorm en hoopte voor eigen publiek op de eerste startrij te komen,
maar in de Farm-bocht viel hij hard van zijn motor, waarbij hij een hersenschudding en gebroken sleutelbeen opliep.
Teamgenoot Colin Edwards, die een week geleden in Barcelona nog zijn sleutelbeen brak, eindigde als achtste, voor Alvaro Bautista en Randy de Puniet.

:victory: :victory:

Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

juno61

Hier de startingsgrid van Silverstone ( Engeland)


1.  C. Stoner Repsol Honda Team 02:02.020 
2.  M. Simoncelli Honda Gresini 02:02.208 
3.  J. Lorenzo Yamaha Factory Racing Team 02:02.237 
4.  B. Spies Yamaha Factory Racing Team 02:02.677 
5.  A. Dovizioso Repsol Honda Team 02:03.212 
6.  K. Abraham Cardion AB Motoracing 02:04.151 
7.  N. Hayden Ducati Marlboro Team 02:04.304 
8.  C. Edwards Tech 3 Yamaha 02:04.508 
9.  A. Bautista Rizla Suzuki MotoGP 02:04.520 
10.  R. de Puniet Pramac Racing 02:04.589 
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

juno61

13 juni 2011, 09:13:02 #5 Laatste wijziging: 13 juni 2011, 09:16:23 door juno61
Sylverstone (England)

Stoner: "De laatste ronden waren een marteling"
Casey Stoner was behoorlijk dominant in Engeland, maar sprak na afloop toch van een moeilijke race. Het vele water maakte het voor de Australiër lastig om goed in te schatten hoe hard hij kon rijden en door de kou werd het er niet beter om. Hij is dan ook erg blij met de overwinning, waarmee hij de leiding in het kampioenschap overnam van Jorge Lorenzo.

"Het was erg zwaar. We hadden geen goede start en ik had ook niet zoveel vertrouwen als Andrea (Dovizioso, red.). Achter hem raakte ik zo'n beetje doorweekt", aldus Stoner. "Ook kwam er een beetje water aan de binnenkant van mijn vizier en ik hoopte dat het weg zou gaan toen ik aan de leiding kwam te liggen, maar dat was niet zo. Ik kon de plassen niet zien. Pas later gebeurde dat en kreeg ik wat meer vertrouwen. Toen begon ik ook snellere tijden te rijden.

"Het zou erg makkelijk zijn geweest om in deze condities te crashen. De laatste tien ronden waren ook wel een marteling. Ze duurden zo lang en mijn handen waren enorm koud. Ik kon niet goed remmen. Het was erg lastig, dus ik ben erg blij met deze zege."


Stoner domineert in Silverstone, Lorenzo valt

Casey Stoner heeft op eenvoudige wijze de leiding in het kampioenschap overgenomen van Jorge Lorenzo. De Australiër won op een nat Silverstone nadat hij van pole-position was vertrokken en zag Lorenzo halverwege de race uitvallen na een valpartij. Andrea Dovizioso werd tweede, Colin Edwards derde.

Stoner wist de leiding niet te behouden bij de start en zag hoe Lorenzo en teamgenoot Dovizioso hem voorbij gingen. Lorenzo verloor echter vrijwel meteen de leiding weer en zakte naar de vierde plaats, achter Marco Simoncelli, terwijl Stoner in de tweede ronde Dovizioso pakte en de leiding greep. De top-vier bleef vervolgens erg dicht bij elkaar, maar in de achtste ronde ging het mis voor Lorenzo. De Spanjaard maakte bij het remmen voor Abbey een fout waardoor hij viel en zijn motor beschadigde. Het drama voor Yamaha was daarmee compleet, want enkele seconden eerder was ook Ben Spies uitgevallen.

Dovizioso en Simoncelli gingen de strijd om de tweede plaats aan, terwijl Stoner langzaam wegreed van de twee. Simoncelli zette de druk er goed op bij zijn landgenoot, maar in de tiende ronde ging het ook voor hem mis bij Abbey. De Italiaan verslikte zich in de hoeveelheid water die er lag en vloog van zijn Honda waarmee hij een bijna zekere podiumplaats verspeelde.

Door alle incidenten wist Repsol Honda uiteindelijk een dubbelzege te vieren, met Stoner op de eerste plaats. Dovizioso volgde op vijftien seconden, terwijl Edwards, die nog altijd last heeft van een gebroken sleutelbeen, zijn Tech 3 naar het podium stuurde. Nicky Hayden eindigde als vierde, na een gevecht met Alvaro Bautista. Valentino Rossi profiteerde ook van de incidenten voor hem en eindigde een teleurstellend weekend op een toch nog redelijke zesde positie.

Karel Abraham behaalde een uitstekende zevende plaats. De Tsjech had zich op een sensationele zesde startplaats gekwalificeerd, maar kwam erg slecht weg en viel al gauw terug naar de tiende plaats. Hij profiteerde wel van de coureurs die voor hem uitvielen en wist er nog een zevende plek uit te slepen, voor Toni Elias, Loris Capirossi en Hiroshi Aoyama.

In het kampioenschap gaat Stoner nu aan de leiding met 116 punten. Lorenzo volgt op achttien punten achterstand. Over twee weken krijgt de Spanjaard tijdens de Dutch TT in Assen de kans de leiding het kampioenschap te heroveren.


Rafke
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

juno61

Jorge Lorenzo heeft de Grand Prix van San Marino op zijn naam geschreven. De Yamaha-rijder greep in de eerste bocht de leiding en gaf deze niet meer uit handen. Dani Pedrosa pakte de tweede plaats voor Repsol Honda-teamgenoot Casey Stoner.

Net als in vorige races kende pole-sitter Casey Stoner een matige start en zag Jorge Lorenzo in de eerste bocht aan zich voorbij gaan. Stoner kon de Spanjaard eerst nog goed bijhouden, maar zag het gat al snel groter worden. Vervolgens moest Stoner met nog zes ronden te gaan ook teamgenoot Pedrosa voor zich dulden. Stoner heeft echter nog steeds een ruime voorsprong in de stand om het kampioenschap.

Het gevecht voor de vierde positie ging door tot aan de finishlijn. Marco Simoncelli kwam uiteindelijk 0.037 seconden eerder over de streep dan Andrea Dovizioso. Ben Spies pakte de zesde plaats, nadat hij in de laatste ronden het gevecht tussen Simoncelli en Dovizioso van dichtbij had meegemaakt.

Nicky Hayden kende een dramatische race, al in de tweede bocht komt de Amerikaan ten val. Hij is ongedeerd, maar kan de race niet vervolgen. Tijdens een interview met de BBC nam Hayden de schuld van het ongeluk op zich. Teamgenoot Valentino Rossi kon het dramatische weekend van Ducati nog enigszins goedmaken door op de zevende positie te finishen.

Alvaro Bautista kende een matige start, de Spanjaard was als achtste gestart en verloor bij de start direct een positie. Bautista kon het tempo vervolgens goed bijhouden op de eenmalige zilverkleurige uitvoering van zijn Rizla Suzuki en pakte tegen het einde van de race de achtste plaats terug van Colin Edwards.

De volgende MotoGP race is over twee weken in het Spaanse Aragon

uitslag van de race
Pos. Rijder Team Tijd
1.  J. Lorenzo Fiat Yamaha 44:11.877
2.  D. Pedrosa Repsol Honda +7.299
3.  C. Stoner Repsol Honda +11.967
4.  M. Simoncelli Gresini +17.353
5.  A. Dovizioso Repsol Honda +17.390
6.  B. Spies Fiat Yamaha +18.092
7.  V. Rossi Ducati +23.703
8.  A. Bautista Rizla Suzuki +30.678
9.  H. Barbera Aspar Team +37.502
10.  C. Crutchlow Tech 3  +37.720
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

juno61

Nieuws vanuit het Yamaha team

Lorenzo en Spies testen verder met 1000cc-motor
6 september 2011 Jorge Lorenzo en Ben Spies hebben maandag voor de tweede keer met de nieuwe 1000cc-motor getest,
waarmee vanaf volgend jaar gereden wordt in de MotoGP. Beide Yamaha-rijders kwamen in actie op het circuit van Misano,
waar afgelopen weekend nog de Grote Prijs van San Marino gehouden werd.

"Deze tweede test verliep een stuk moeizamer dan de eerste", vertelde Lorenzo, die afgelopen zondag de sterkste was in de race,
aan het einde van de dag. "Dat kwam doordat Misano een veel langzamer circuit is dan Brno,
waar we voor het eerst met de nieuwe motor reden. De verschillen tussen de 800cc en de 1000cc zijn dus een stuk kleiner hier,
wat het moeilijker maakt om je rijstijl aan te passen. We hebben in korte tijd echter veel progressie weten te boeken
en hebben gezien dat de nieuwe motor erg veel potentie heeft.
Ik ben dan ook zeer positief over de toekomst van deze motor."

Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

IJSBLOK

Ach Rafke, ik ben ook erg positief over de toekomst van mijn motor !
Vectrix L1 is verkocht, snort nu in Portugal rond
Honda Deauville 2015
Honda Goldwing GL1500 1992

op facebook: Van daele LTD

golowing

Ja want het regent alweer  [IMG]http://smileys.on-my-web.bespaart hem alweer een wasbeurt  :s_laugh: :s_laugh:

juno61

Citaat van: IJSBLOK op  8 september 2011, 12:03:30
Ach Rafke, ik ben ook erg positief over de toekomst van mijn motor !

mijn gedacht Frank  :85: :85: :85:
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

golowing

Hoe zo  staat hij te koop de rode stier???  :85: komt er een blauwe smurf?? :s_hi:

golowing

oeps   :grin:   sorry foutje  : of topic  :s_laugh: :s_laugh:

juno61

Polsblessure noopt Toseland tot stoppen

James Toseland stopt met racen. De Brit crashte eerder dit jaar tijdens een test op het circuit van Aragon en kampt sindsdien met een zware polsblessure.

"Het was vrij snel duidelijk dat de blessure die ik had opgelopen bij die crash, wel eens het einde van mijn carrière kon betekenen. We hebben echter nog van alles geprobeerd om te kijken of ik kon blijven racen. Maar na een paar moeilijke race en nog een crash op de Nürburgring, is gebleken dat ik mijn pols niet meer voldoende kan bewegen om professioneel te kunnen blijven racen", liet Toseland weten. "Het was een moeilijke beslissing, maar er is eigenlijk geen andere optie."

Toseland werd twee keer wereldkampioen Superbikes. Na twee redelijke seizoenen in de MotoGP keerde hij vorig jaar terug in het Superbike-kampioenschap.
Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen

juno61

FIM presenteert MotoGP-kalender voor 2012
---------------------------------------------------------
De internationale motorsportbond FIM heeft woensdag de voorlopige kalender voor 2012 gepresenteerd.
Zoals het nu lijkt, begint het kampioenschap volgend jaar op 5 april met de Grote Prijs van Qatar
en wordt het seizoen op 11 november afgesloten in Valencia.
De TT van Assen staat gepland voor zaterdag 30 juni.

De kalender ziet er als volgt uit:
----------------------------------------
5 april Grote Prijs van Qatar - Doha (avondrace)
29 april Grote Prijs van Spanje - Jerez de la Frontera
6 mei Grote Prijs van Portugal - Estoril
20 mei Grote Prijs van Frankrijk - Le Mans
3 juni Grote Prijs van Catalonië - Barcelona
17 juni Grote Prijs van Groot-Britannië - Silverstone
30 juni Grote Prijs van Nederland - Assen (op zaterdag)
8 juli Grote Prijs van Duitsland - circuit nog onbekend
15 juli Grote Prijs van Italië - Mugello
29 juli Grote Prijs van de Verenigde Staten - Laguna Seca
19 augustus Grote Prijs van Indianapolis - Indianapolis
26 augustus Grote Prijs van Tsjechië - Brno
16 september Grote Prijs van San Marino - Misano
30 september Grote Prijs van Aragon - Motorland
14 oktober Grote Prijs van Japan - Motegi
21 oktober Grote Prijs van Maleisië - Sepang
28 oktober Grote Prijs van Australië - Phillip Island
11 november Grote Prijs van Valencia - Ricardo Tormo

Er kan hier en daar nog iets veranderen daar het om de voorlopige lijst gaat ,
dus schiet niet op mij zo het toch zou zijn
Rafke :victory:

Een vriend is iemand die tijdens je leven tegen je zegt, wat anderen na je dood vertellen